Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل حالت Repair Mode را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

گوگل حالت تعمیر (Repair Mode) را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به طور کلی، توصیه کارشناسان بر این است که در صورت مراجعه به تعمیرگاه‌های مجاز و نیاز به تحویل گوشی هوشمند برای تعمیر، برای محافظت از اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی خود، از اطلاعات گوشی نسخه پشتیبان تهیه کرده، آن را ریست فکتوری و به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در نتیجه، با باز گرداندن تظیمات گوشی به تنظیمات کارخانه، تمامی اطلاعات شخصی شما به صورت ایمن نگهداری می‌شوند. علاوه بر این، شما هرگونه “پین، اثر انگشت یا سایر قفل‌ها و ابزارهای احراز هویتی” را که ممکن است “راه‌اندازی مجدد تلفن و ارزیابی موفقیت/عدم موفقیت تعمیر” را برای تکنسین چالش بر‌انگیز کند، را حذف می‌کنید.

با این حال، به نظر می‌رسد که به زودی یک روش جدید جایگزین حالت “ریست فکتوری” خواهد شد. به عنوان مثال، در سال گذشته کمپانی سامسونگ برای ارائه یک راه حل برای این مشکل، از حالت Maintenance رونمایی کرد. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار “حالت تعمیر (Repair Mode)” برای گوشی‌های سری گوگل پیکسل خود است. انتظار می‌رود که گوگل این قابلیت جدید خود را در رویداد “رونمایی از قابلیت‌های جدید پیکسل” که در ماه آذر (دسامبر) برگزار می‌شود، معرفی کند.

در حالی که این قابلیت فعلاً فقط به گوشی‌های گوگل محدود می‌شود، با این حال این کمپانی در حال حاضر در تلاش است تا یک راه حل بومی مبتنی بر اندروید را برای تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، پیاده‌سازی و ارائه نماید.

گوگل قابلیت Repair Mode را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

این قابلیت که از آن با نام “Repair Mode” یاد شده است، توسط میشال رحمان در پایگاه داده پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) کشف شده است. این حالت به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از روش احراز هویت مورد علاقه خود، حالت Repair Mode را فعال کنند. پس از فعال شدن، این حالت تنها با استفاده از روش احراز هویت موردنظر کاربر (پین، اثرانگشت یا تشخیص چهره) غیرفعال خواهد شد. در نهایت به نظر می‌رسد که این حالت با ایجاد یک لایه امنیتی مضاعف بر کنترل کاربر بر روند تعمیر گوشی هوشمند خود، کمک می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
لیست کامل دستگاه‌های واجد شرایط دریافت رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ!

گوگل قابلیت ریپیر مود را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

در طی فعال بودن حالت Repair Mode، در ظاهر به نظر می‌رسد که گوشی شما از یک سیستم عامل تازه نصب‌شده بهره می‌برد. در این فرآیند سیستم عامل با ایجاد یک حساب کاربری جدید (فرضی) فاقد اطلاعات یا داده، از حساب کاربری و داده‌های شما حفاظت می‌کند. در واقع، اطلاعات و حساب کاربری شما در طی فعال بودن این حالت همچنان در گوشی وجود خواهند داشت، اما تا زمانی که حالت Repair Mode غیرفعال نشود، قفل شده و غیرقابل دسترسی خواهند بود.

گوگل قابلیت ریپیر مود را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

علاوه بر این، در صورت تمایل تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از نسخه داخلی خود و عدم تمایل به بهره‌گیری از حالت Repair Mode، انعطاف‌پذیری لازم برای غیرفعال کردن این حالت وجود خواهد داشت. با این حال، انتشار عمومی این قابلیت جدید برای سازندگانی که تاکنون حالت Repair Mode خود را توسعه نداده‌اند، مفید خواهد بود.

در حالی که حالت Repair Mode در نسخه بتای بیلد QPR1 اندروید 14 برای گوشی‌های گوگل پیکسل ادغام شده، اما این قابلیت هنوز تکمیل نشده است و در حال حاضر، هیچ اپلیکیشنی برای راهنمایی کاربران در فرآیند فعال کردن این حالت وجود ندارد.

گوگل قابلیت ریپیر مود را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

گوگل از ویژگی به‌روزرسانی‌های پویا سیستم (DSU) به عنوان پایه‌ای برای حالت Repair Mode استفاده می‌کند. به طور معمول، DSU به کاربران اجازه می‌دهد تا یک تصویر اندروید تازه را به عنوان یک سیستم عامل مهمان و بدون جایگزینی نصب قبلی خود دانلود و اجرا کنند. این ویژگی عموماً برای آزمایش تصاویر سیستم عمومی (GSI) استفاده می‌شود. با توجه به این، DSU در حالت Repair Mode تصویر اصلی سیستم عامل را با یک حساب کاربری تازه راه‌اندازی می‌کند و بستری تمیز و مجزا را برای اهداف تعمیراتی فراهم می‌کند.

گوگل قابلیت ریپیر مود را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کند

با استفاده از حالت Repair Mode، تکنسین تعمیرگاه به سخت افزار گوشی دسترسی خواهد داشت و مشابه با حالت ریست فکتوری قادر است تا عملکرد گوشی را به طور موثر آزمایش کند. با این حال، هنگامی که گوشی خود را از تعمیرگاه پس می‌گیرید، بازیابی اطلاعات شما، در مقایسه با کلنجار رفتن با سیستم پشتیبان اندروید، فرآیند بسیار ساده‌تری خواهد بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>