اروموتورز: فولکس واگن استراتژی خود را در حوزه خودروهای برقی بازنگری می‌کند!

اروموتورز: فولکس واگن استراتژی خود را در حوزه خودروهای برقی بازنگری می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

گروه فولکس واگن در شرایطی که میزان فروش سالانه خود را روی رقم ۹.۰ میلیون دستگاه ثابت نگه داشته، با افت شدید سودآوری مواجه شده و سود عملیاتی آن از ۱۹.۱ به ۸.۹ میلیارد یورو سقوط کرده است. الیور بلوم، مدیرعامل، برنامه‌ای تا ۲۰۳۰ برای تغییر جهت سازمانی ارائه کرده که محور آن کاهش نیرو و صرفه‌جویی هزینه برای رهبری در خودروهای برقی است. تعدیل ۵۰ هزار شغل در برندهای اصلی و نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده و توافق خروج ۲۸ هزار نفر از VW AG امضا شده که یک میلیارد یورو صرفه‌جویی داشته است. اهداف مالی، بازده فروش ۸ تا ۱۰ درصد و سهم ۶۰ درصدی جریان نقدی تا ۲۰۳۰ است که نیازمند صرفه‌جویی سالانه ۶ میلیارد یورو می‌باشد. در بخش برقی، تحویل جهانی ۳۲ درصد و در اروپا ۶۶ درصد رشد کرده و سهم ۲۷ درصدی بازار را کسب کرده است. این شرکت با مدل‌های شهری ارزان‌قیمت و ۲۰ مدل جدید طی چهار سال، تثبیت جایگاه را دنبال می‌کند. در فناوری، تولید باتری PowerCo گسترش یافته و همکاری با XPeng و Rivian برای نرم‌افزار پیش می‌رود. همچنین با حذف لایه‌های مدیریتی و کاهش پیچیدگی، به دنبال چابکی و کاهش بوروکراسی است.

برای مطالعه متن کامل این گزارش به وبسایت اروموتورز مراجعه کنید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *