Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایسوس و ال جی اولین نمایشگرهای دو حالته جهان را معرفی کردند

ایسوس و ال جی اولین نمایشگرهای دو حالته جهان را معرفی کردند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

طی روزهای گذشته کمپانی‌های ایسوس و ال‌جی به معرفی اولین نمایشگرهای دو حالته جهان با دو نرخ نوسازی متفاوت 240 و 480 هرتزی پرداختند، برای آشنایی با این دو مانیتور قدرتمند با اِروتِک همراه باشید.

نمایشگر ROG Swift PG32UCDP ایسوس

کمپانی ایسوس به تازگی ضمن انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه، جزئیات تازه‌ای از جدیدترین نمایشگر پیشرفته خود را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. ظاهراً کمپانی ایسوس قصد دارد از نمایشگر اولد ROG Swift PG32UCDP خود در نمایشگاه بین‌المللی CES 2024 رونمایی کند.

بدون شک شگفت‌انگیزترین ویژگی این نمایشگر، قابلیت جابه‌جایی آن میان دو حالت وضوح در دو نرخ تازه‌سازی متنوع است. این نمایشگر از وضوح 4K در نرخ تازه‌سازی چشمگیری 240 هرتزی و وضوح Full HD در نرخ تازه‌سازی بی‌نظیر 480 هرتزی پشتیبانی می‌کند. بنا به شایعات مطرح شده، این احتمال وجود دارد که تامین پنل اولد این نمایشگر در یک همکاری بی‌سابقه میان دو کمپانی ایسوس و ال جی (LG) صورت گرفته شده باشد.

همان‌طور که در ویدیوی تبلیغاتی بالا مشاهده کردید، مانیتور ROG Swift OLED PG32UCDP از یک پنل تقریباً بدون حاشیه 32 اینچی و یک پایه محکم سه فوتی بهره می‌برد و احتمالاً از پورت دیسپلی (DisplayPort) 2.1 پشتیبانی خواهد کرد. در حالی که تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با قیمت این مانیتور فاش نشده است، اما به دلیل به‌کارگیری از فناوری‌های نوآورانه در توسعه این نمایشگر می‌توان پیش‌بینی کرد مانیتور ROG Swift PG32UCDP ایسوس با برچسب قیمتی بسیار بالایی روانه بازار شود!

نمایشگر UltraGear 32GS95UE ال جی

پس از انتشار ویدیوی تبلیغاتی نمایشگر ROG Swift ایسوس، کمپانی ال جی نیز از قافله معرفی “نمایشگرهای دو حالته” عقب نماند و از نمایشگر پیشرفته گیمینگ UltraGear خود رونمایی کرد. این نمایشگر با نام “32GS95UE” یک مانیتور اولد 32 اینچی است که از “وضوح 4K در نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی” و “وضوح 1080p در نرخ تازه‌سازی 480 هرتزی” پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مانیتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی 98.5 درصدی از طیف رنگی DCI-P3
  • پشتیبانی از نسبت کنتراست فوق العاده 1.5 میلیون: 1
  • زمان پاسخگویی فوق‌العاده سریع 0.03 میلی‌ثانیه‌ای
همچنین مطالعه کنید
معرفی نمایشگر 14 اینچی اولتراواید و پرتابل Lukos با وضوح 4k و نسبت تصویر 32:9

با این حال نمایشگرهای دو حالته ال جی تنها به این مدل محدود نخواهد ماند، چرا که این کمپانی قصد دارد در سال میلادی آتی (2024) از نمایشگرهای جدید لاین “Dual-Hz” مانند مانیتورهای UltraGear OLED 32GS95UE و UltraGear OLED 39GS95QE نیز رونمایی کند.

نقش ایسوس در توسعه نمایشگرهای گیمینگ خیره‌کننده

در نمایشگاه بین‌المللی CES 2023، ایسوس از مانیتور گیمینگ ROG Swift Pro PG248QP رونمایی کرد و به تازگی این نمایشگر در بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به عرضه رسید. این مانیتور 24.1 اینچی از “نرخ تازه‌سازی شگفت‌انگیز 540 هرتزی، پنل E-TN (برای پاسخ‌دهی سریع‌تر) و عناصر طراحی کاربردی (مانند پایه‌های قابل تنظیم)” بهره می‌برد و از فناوری G-Sync کمپانی انویدیا (قابلیتی که در آن مانیتور توانایی پشتیبانی از نرخ‌های متنوع تازه‌سازی را دارد) پشتیبانی می‌کند. این مانیتور به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد خود به عنوان یک مانیتور ایده‌آل برای بهینه‌سازی تنظیمات بازی به شمار می‌آید.

با اولین نمایشگر دو حالته جهان،ROG Swift PG32UCDP ایسوس آشنا شوید

در طی چند ماه گذشته نیز ایسوس، یک نمایشگر دیگر تحت عنوان “ROG Swift OLED PG32UCDM” را معرفی کرد. این نمایشگر اولد 31.5 اینچی از حداکثر میزان روشنایی خیره‌کننده 1000 نیتی و وضوح 4K در نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. با استناد به شایعات مطرح شده، عرضه رسمی این مانیتور به سال 1403 موکول خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این نمایشگر از پنل توسعه‌یافته‌شده توسط کمپانی سامسونگ بهره ببرد.

در نهایت به نظر می‌رسد تمامی تولیدکنندگان برتر مانیتور برای توسعه مانیتورهای اولد 32 اینچی با وضوح 4K در نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی خود از پنل‌های ال جی و سامسونگ بهره می‌برند و به رقابتی تنگاتنگ با یک‌دیگر می‌پردازند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>