جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سونی از گوشی اکسپریا 1 مارک 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد

سونی از گوشی اکسپریا 1 مارک 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 6 (Sony Xperia 1 VI) به‌صورت رسمی معرفی شد. بزرگ‌ترین تغییر این گوشی در مقایسه با اکسپریا 1 مارک 5 در صفحه‌نمایش آن به چشم می‌خورد و سونی به‌جای نمایشگر 4K اولد قبلی با نسبت تصویر ۲۱:۹، از پنل +FHD اولد با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ و رزولوشن ۱٬۰۸۰ در ۲٬۳۴۰ پیکسلی استفاده کرده است. اگرچه در اندازه‌ی این گوشی تغییری دیده نمی‌شود و همچنان می‌توان شاهد یک پنل ۶٫۵ اینچی بود، اما نسبت تصویر جدید به نمایشگری کمی بزرگ‌تر منجر شده است.

روشنایی این صفحه‌نمایش نیز از ۹۰۰ نیت در نسل قبلی به ۱٬۳۰۰ نیت افزایش یافته و پنل جدید LTPO قادر به تنظیم نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز است که در مقایسه با جابه‌جایی محدود اکسپریا 1 مارک 5 بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز، خبر از هوشمندتر بودن این پنل می‌دهد.

این موضوع احتمالاً تأثیری مثبت روی طول عمر باتری گوشی جدید سونی نیز خواهد گذاشت. این کمپانی مدعی شده است که باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اکسپریا 1 مارک 6 می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد و با استفاده از شارژر ۳۰ واتی در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود. باتری این گوشی همچنین قادر است تا حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت خود را به‌لطف فناوری Battery Care و شارژ تطبیقی اکسپریا حتی بعد از ۴ سال استفاده حفظ کند.

گوشی موردبحث، بلندگوهای استریوی جلویی با صدای بیشتر و متعادل‌تر را با کاهش اعوجاج ارائه می‌دهد. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اکسپریا 1 مارک 6 نیز از مدار صوتی با کیفیت بالاتری برای خروجی بهتر بهره می‌گیرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی جدید سونی به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 با ۱۲ گیگابایت مجهز شده است. نسخه‌ی اروپایی اکسپریا 1 مارک 6 با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی به بازار شرق آسیا و ژاپن راه پیدا می‌کند.

سونی سرانجام یک محفظه‌ی بخار را در طراحی گوشی پرچم‌دار خود لحاظ کرده است که به خنک ماندن اکسپریا 1 مارک 6 کمک بسیار زیادی خواهد کرد. بهینه‌ساز جدید نرخ فریم بر ثانیه (FPS) نیز به‌صورت پویا میزان استفاده از پردازنده‌ی مرکزی و نرخ فریم را بسته به نوع بازی تنظیم می‌کند.

سیستم دوربین اکسپریا 1 مارک 6 ممکن است در نگاه اول شبیه به مارک 5 باشد، اما سونی تغییراتی اساسی را اعمال کرده که تفاوت‌های بزرگ و مثبتی را رقم می‌زنند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۱٫۳۵ اینچی این گوشی نسبت به مارک 5 ظاهراً بدون تغییر است اما مارک 6 از قابلیت تصویربرداری ۴۸ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل بهره می‌برد و یک لنز ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال دارد. دوربین فوق‌عریض نیز همچنان از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فاصله‌ی کانونی ۱۶ میلی‌متری برخوردار است.

سونی از گوشی اکسپریا 1 مارک 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد

با این حال، سونی بیشترین بهبود را صرف دوربین تله‌‎فوتو و زوم کرده است و اگرچه اکسپریا 1 مارک 6 از همان سنسور ۱/۳٫۵ اینچی مارک 5 استفاده می‌کند اما یک ماژول بزرگ‌نمایی اپتیکال ۸۵ تا ۱۷۰ میلی‌متری (زوم ۳٫۵ برابر تا ۷٫۱ برابر) در مقابل لنز ۸۵ تا ۱۱۰ میلی‌متری به‌کاررفته در مارک 5 ارائه می‌دهد. فوکوس بسیار نزدیک‌تر برای دوربین تله‌فوتو و حتی یک حالت تله‌ماکرو اختصاصی ۱۲۰ میلی‌متری در کنار فوکوس نزدیک ۴ سانتی‌متری دوربین زوم (با بزرگ‌نمایی ۲ برابری) از دستاوردهای دیگر سونی در این زمینه به حساب می‌آیند.

این گوشی در پنل پشتی از شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس ۱ و در جلو از گوریلا گلس ویکتوس ۲ بهره‌مند شده است. همانند اکسپریا 1 مارک 5، سونی برای بخش کناری گوشی جدید خود از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند.

اکسپریا 1 مارک 6 به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ به بازار می‌آید و سه آپدیت اندروید همراه با چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد.

گوشی اکسپریا 1 مارک 6 سونی در رنگ‌‌بندی‌های مشکی، نقره‌ای و سبز در اوایل ژوئن (اواسط خردادماه) با برچسب قیمتی ۱٬۳۹۹ یورو روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *