Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیفون‌های 200 دلاری؛ ZTE از آکسون 60 و آکسون 60 لایت رونمایی کرد

آیفون های 200 دلاری؛ ZTE از آکسون 60 و آکسون 60 لایت رونمایی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه کمتر از یک ماه از معرفی گوشی پرچم‌دار آکسون 60 اولترا می‌گذرد، روز گذشته کمپانی ZTE دو عضو جدید را به خانواده آکسون 60 معرفی کرد. برای اطلاع از “مشخصات کلیدی، گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی” گوشی‌های «آکسون 60 استاندارد/ Axon 60» و «آکسون 60 لایت/ Axon 60 Lite» با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی آکسون 60 و آکسون 60 لایت

در حالیکه آکسون 60 وانیلی دارای یک صفحه نمایش IPS ال‌سی‌دی 6.72 اینچی با “رزولوشن +FHD و نسبت تصویر 20:9” است، آکسون 60 لایت از یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی کوچک‌تر 6.6 اینچی با “رزولوشن +HD و نرخ نوسازی 90 هرتزی” بهره می‌برد.

آیفون‌های 200 دلاری؛ ZTE از آکسون 60 و آکسون 60 لایت رونمایی کرد

علاوه بر این، هر دو دستگاه به جزیره پویا ZTE یا ZTE Live Island مجهز می‌باشند. این جزیره عملکردی مشابه با جزیره پویا (داینامیک آیلند) اپل دارد و «اعلان‌ها، یادآوری‌ها و سایر فعالیت‌های حائز اهمیت از نگاه کاربر» را در نواحی اطراف حفره پانچ دوربین سلفی به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است، آکسون 60 یک دوربین سلفی “32 مگاپیکسلی” و آکسون 60 لایت یک دوربین سلفی “8 مگاپیکسلی” را در دل حفره پانچ خود جای داده‌اند.

آیفون‌های 200 دلاری؛ ZTE از آکسون 60 و آکسون 60 لایت رونمایی کرد

با حرکت به سمت قاب پشتی آکسون 60 و اکسون 60 لایت با طراحی آشنا جزیره دوربین هر دو دستگاه مواجه می‌شویم. ZTE در طراحی این دو گوشی ارزان‌قیمت، از طراحی اپل برای گوشی‌های آیفون وام گرفته و “جزیره دوربین مربعی‌شکل” و “سیستم دوربین سه‌گانه” مشابه با نسخه‌های پرو آیفون در قاب پشتی هر دو دستگاه به چشم می‌خورند.

همچنین مطالعه کنید
گلکسی زد فولد 6 احتمالاً دارای نمایشگر خارجی بزرگ‌تر با گوشه‌های تیزتر خواهد بود!

در حالیکه هر دو دستگاه از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برند، آکسون 60 به یک “دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی” و یک “سنسور کمکی عمق” نیز مجهز می‌باشد. این در حالی است که آکسون 60 لایت به دوربین ماکرو مجهز نبوده و تنها از یک “سنسور کمکی عمق 2 مگاپیکسلی” و یک “دوربین هوش مصنوعی” بهره می‌برد.

با این حال تفاوت‌های این دو دستگاه تنها به «ابعاد و کیفیت» صفحه نمایش و «جزئیات ماژول‌های دوربین» محدود نمی‌شود. آکسون 60 به تراشه یونیساک T616 مجهز بوده و در پیکربندی پایه خود از رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که آکسون 60 لایت دارای تراشه یونیساک T606 بوده و تنها در یک پیکربندی “رم 4 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” به بازار عرضه می‌شود.

آیفون‌های 200 دلاری؛ ZTE از آکسون 60 و اکسون 60 لایت رونمایی کرد

لازم به ذکر است، هر دو دستگاه عملکرد خود را از طریق سیستم عامل اندروید 13 به نمایش می‌گذارند. از سایر مشخصات این گوشی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از باتری‌ 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی با سرعت 22.5 واتی
  • بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت (تعبیه‌شده در حاشیه کناری)
  • بهره‌مندی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه 4G
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه بلوتوث 5.2 و Wi-Fi دو بانده

گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی

آکسون 60 در 3 گزینه رنگی “کرم طلایی”، “یاسی” و “مشکی” با برچسب قیمتی 219 دلاری برای پیکربندی پایه و آکسون 60 لایت در گزینه‌های رنگی “کرم طلایی”، “یاسی” و “سرمه‌ای” با برچسب قیمتی 177 دلاری روانه بازار می‌شوند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>