Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

وان پلاس نورد CE4 با برچسب قیمتی 300 دلاری رونمایی شد

وان پلاس نورد CE4 با برچسب قیمتی 300 دلاری رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، کمپانی وان پلاس از گوشی میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه وان پلاس نورد CE4 رونمایی کرد. در این مطلب به شرح کوتاهی از مشخصات کلیدی، گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی این دستگاه خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی وان پلاس نورد CE4

وان پلاس نورد CE4، مشابه با نسل پیش از خود (وان پلاس نورد CE3) به یک صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی با “رزولوشن +FHD، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و نسبت تصویر 20:9” مجهز می‌باشد. این صفحه نمایش با پشتیبانی از مدل رنگی “+HDR10 و Amazon Prime Video HDR”، رنگ‌های 10 بیتی و تصاویری باکیفیت را برای بیننده خود به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، این نمایشگر تکنولوژی اختصاصی صفحه نمایش سری وان پلاس 12 یعنی “Aqua Touch” را به ارث برده و در حالتی که دست کاربر کمی رطوبت دارد نیز، لمس دست بر روی خود را تشخیص می‌دهد!

وان پلاس نورد CE4 با برچسب قیمتی 300 دلاری رونمایی شد

وان پلاس مدعی است این دستگاه در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری بر روی سطوح سختی مانند سنگ مرمر نیز جان سالم به در می‌برد. همچنین این گوشی میان‌رده به عنوان نخستین مدل از سری وان پلاس CE از استاندارد رسمی مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار “IP54” پشتیبانی می‌کند.

با حرکت به سمت قاب پشتی وان پلاس نورد CE4 با جزیره دوربین قرصی‌شکل (تراز عمودی) آن مواجه می‌شویم. این دستگاه در دوربین اصلی خود به سنسور 1/1.95 اینچی LYT-600 سونی با وضوح 50 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال (OIS) و در دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) به سنسور IMX355 سونی با وضوح 8 مگاپیکسلی مجهز می‌باشد.

علاوه بر این، این گوشی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را نیز در حفره پانچ تعبیه‌شده بر روی صفحه نمایش خود جای داده است. همچنین وان پلاس بهبود کیفیت تصویر از طریق الگوریتم‌های جدید پردازش تصویر برای تمامی دوربین‌های این دستگاه (از جمله دوربین سلفی) را وعده داده است. لازم به ذکر است این گوشی از حالت “پرتره 2.0” پشتیبانی کرده و قادر به ضبط 30 فریم در ثانیه در وضوح “4K” ، شصت فریم در ثانیه در وضوح “1080p” و 120 فریم در ثانیه در حالت “اسلوموشن/ Slow-Mo” می‌باشد.

اما ارتقاء اصلی در وان پلاس نورد CE4 (نسبت به وان پلاس نورد CE3) تجهیز این دستگاه به تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 7 نسل 3 کوالکام است. واحد پردازش گرافیک (GPU) این تراشه نسبت به تراشه اسنپدارگون 7 نسل 2 ارتقاء یافته و به ادعای وان پلاس عملکردی 2 برابری را نسبت به GPU تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 782G تعبیه‌شده بر روی وان پلاس نورد CE3 را از خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هسته‌های جدید CPU این چیپست، کارآمدی هر چه بهتر این تراشه نسبت به نسل پیش از خود را تضمین می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
انتشار اولین تصویر زنده از ZTE آکسون 40؛ بهبود کیفیت نمایشگر بالای دوربینِ زیر نمایشگر!

وان پلاس نورد CE4 با برچسب قیمتی 300 دلاری رونمایی شد

وان پلاس نورد CE4 از رم نوع LPDDR4X با ظرفیت 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی نوع UFS 3.1 با ظرفیت 128 یا 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. با این حال امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی داخلی از طریق اسلات میکرو اس‌دی (microSD) تا “1 ترابایت” و افزایش ظرفیت رم (به صورت مجازی) تا “16 گیگابایت” نیز وجود دارد.

این دستگاه عملکرد خود را از طریق جدیدترین نسخه رابط کاربری OxygenOS 14 (مبتنی بر اندروید 14) به نمایش گذاشته می‌گذارد. لازم به ذکر است کمپانی وان پلاس، مشابه با گوشی وان پلاس نورد CE3، دو “به‌روزرسانی اصلی سیستم عاملی” و “ارائه وصله‌های امنیتی به مدت 3 سال” را برای جدیدترین گوشی سری CE خود وعده داده است.

وان پلاس نورد CE4 با برچسب قیمتی 300 دلاری رونمایی شد

وان پلاس نورد CE4، باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ 100 واتی (SuperVOOC) گوشی وان پلاس 12R را به ارث می‌برد و از این رو قادر است در یک بازه زمانی 29 دقیقه‌ای ظرفیت باتری خود را از 1 به 100 درصد برساند.

علاوه بر این “موتور سلامت باتری/ Battery Health Engine” تعبیه‌شده بر روی این دستگاه، عمر باتری را تا 4 سال چرخه شارژ افزایش می‌دهد. همچنین شارژر SuperVOOC با سرعت 100 واتی نیز در جعبه این محصول گنجانده شده و نیازی به پرداخت هزینه مضاعف برای خرید جداگانه شارژر وجود ندارد.

وان پلاس نورد CE4 در 2 گزینه رنگی “ذغالی/ Dark Chrome” با روکش فلزی خاکستری براق و “فیروزه‌ای روشن/ Celadon Marble” با بافتی طرح‌دار مرمری در 2 پیکربندی “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی” با قیمت 300 دلاری و پیکربندی “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” با قیمت 324 دلار از 4 آوریل (16 فروردین) از طریق وب‌سایت رسمی کمپانی وان پلاس و سایر وب‌سایت‌های فروشگاهی یا به صورت حضوری به فروش خواهد رسید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>