Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سری ویوو ایکس فولد 3 معرفی شد؛ سبک‌ترین گوشی های تاشو کتابی!

سری ویوو ایکس فولد 3 معرفی شد؛ سبک ترین گوشی های تاشو کتابی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سری ویوو ایکس فولد 3 به‌طور رسمی با مشخصات بهتر، سریع‌تر، قدرتمندتر و بدنه‌ای نازک‌تر و سبک‌تر رونمایی شد تا نه‌تنها اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به مدل ۲۰۲۳ گوشی‌های تاشو ویوو (با نام ویوو ایکس فولد 2) را ارائه دهد، بلکه از بهبودهای چشمگیری در زمینه‌ی دوربین و باتری نیز برخوردار باشد. نسل جدید گوشی‌های تاشو این کمپانی در دو مدل استاندارد و پرو روانه‌ی بازار خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با این دو محصول قدرتمند و جذاب با اِروتِک همراه باشید.

مدل استاندارد یا همان ویوو ایکس فولد 3 تنها ۲۱۹ گرم وزن دارد و سبک‌ترین گوشی تاشونده به سمت داخل محسوب می‌شود (اگرچه وزن گوشی تاشو آنر وی پرس نیز تنها ۲۱۴ گرم است، اما به سمت بیرون تا می‌شود و دارای نمایشگر ثانویه نیست). ویوو ایکس فولد 3 از بسیاری از گوشی‌های دیگر بازار مانند آیفون 15 پرو مکس (۲۲۱ گرم)، گلکسی S24 اولترا (۲۳۲ گرم) و سایر گوشی‌های تاشو نظیر گلکسی زد فولد 5 (۲۵۳ گرم) وزن کمتری دارد. این در حالی است که وزن و ضخامت گوشی ویوو ایکس فولد 2 به‌ترتیب ۲۷۹ گرم و ۱۲٫۹ میلی‌متر بود. سری جدید گوشی‌های تاشو ویوو اما ضخامت نسل قبلی را به ۱۰٫۲ میلی‌متر کاهش می‌دهند.

هر دو گوشی سری ویوو ایکس فولد 3 از صفحه‌نمایش‌های یکسانی برخوردارند؛ صفحه‌نمایش داخلی گوشی‌های این سری ۸٫۰۳ اینچی است و رزولوشن ۲٬۴۸۰ در ۲٬۲۰۰ پیکسل را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد. این نمایشگر به‌کمک پنل E7 سامسونگ، می‌تواند به روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت برسد. نمایشگر خارجی نیز ابعاد ۶٫۵۳ اینچی دارد و از رزولوشن ۲٬۷۵۸ در ۱٬۱۷۲ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت بهره می‌برد. این مشخصات بیش از دو برابر نمایشگرهای ایکس فولد 2 با روشنایی ۱٬۸۰۰ و ۱٬۶۰۰ به حساب می‌آید.

سری ویوو ایکس فولد 3 معرفی شد

گوشی ایکس فولد ۳ پرو به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 و پردازنده‌ی سیگنال تصویر اختصاصی Vivo V3 مجهز شده است. این گوشی تاشو در دو کانفیگ مختلف با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 یا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی به بازارها می‌رسد.

سری ویوو ایکس فولد 3 معرفی شد

سیستم دوربین گوشی ویوو ایکس فولد 3 پرو از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با سنسور 1/1.3 اینچی OV50H آمنی‌ویژن و لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/1.68 و لرزشگیر اپتیکال)، یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (با سنسور 1/2 اینچی OV64B و بزرگ‌نمایی ۳ برابری) و دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی (با حسگر 1/2.76 اینچی JN1 سامسونگ) تشکیل شده است. دوربین‌های سلفی این گوشی نیز از سنسورهای 1/3.6 اینچی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

در طرف دیگر، گوشی ویوو ایکس فولد 3 از همان تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 گوشی ایکس فولد 2 استفاده می‌کند. کانفیگ‌های ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده‌اند. مدل استاندارد نسل جدید گوشی‌های تاشو ویوو برخلاف مدل پرو از پردازنده‌ی سیگنال تصویر اختصاصی V3 برخوردار نیست.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات اصلی گوشی جان سخت اوکیتل WP30 پرو به بیرون درز کرد

دوربین های گوشی تاشو جدید ویوو

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال و سنسور 1/1.49 اینچی IMX920 سونی بهره می‌گیرد و می‌توان شاهد یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی نیز بود که دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسلی سری ویوو ایکس فولد 3 را همراهی می‌کنند.

هر دو گوشی تاشو جدید این سری دارای یک لولای سبک‌وزن از جنس فیبر کربن هستند که تنها ۱۴٫۹۸ گرم وزن دارد و با بهره‌مندی از گواهی TÜV Rhinenland، می‌تواند از پس ۵۰۰٬۰۰۰ بار بازوبسته شدن بربیاید. پنل جلویی هر دو مدل جدید نسبت به نسل قبل ۱۱ برابر مقاوم‌تر طراحی شده‌ است و پنل پشتی آن‌ها هم ۱۵ برابر مقاومت بیشتری را نشان می‌دهد.

مدل پرو قادر به کسب گواهی مقاومت در برابر آب IPX8 بوده است، در حالی که مدل استاندارد تنها توانسته گواهی IPX4 را کسب کند. گفتنی است که سری ویوو ایکس فولد 2 از گواهی مقاومت در برابر آب بی‌بهره بود و ایکس فولد 3 از این نظر پیشرفت قابل لمسی را تجربه می‌کند.

سری ویوو ایکس فولد 3 معرفی شد

گوشی ویوو ایکس فولد ۳ پرو به یک باتری ۵٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که ۹۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری از باتری ویوو ایکس فولد ۲ دارد. انرژی مدل استاندارد ویوو ایکس فولد ۳ نیز توسط یک باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود. مدل پرو از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که تأمین انرژی مدل استاندارد تنها با شارژ سیمی ۸۰ واتی صورت می‌گیرد.

هر دو گوشی از اتصال دوسیم‌کارته‌ی 5G، تراشه‌ی NFC، فرستنده‌ی مادون قرمز و Wi-Fi 7 بهره می‌برند. مدل پرو از USB 3.2 نسل 2 نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های سری ویوو ایکس فولد ۳ دارای اسپیکر استریو، صدای Wireless Lossless Hi-Fi و دکمه‌ی فیزیکی برای قطع کردن صدا هستند.

ویوو ایکس فولد ۳ پرو علاوه‌بر برخورداری از استاندارد بهتر USB، دو حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سه‌بعدی (هر کدام زیر یکی از نمایشگرها) نیز دارد. این در حالی است که مدل استاندارد از حسگری که روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته استفاده می‌کند.

قیمت گوشی ویوو ایکس فولد 3 در مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از ۷٬۰۰۰ یوان (حدود ۹۷۰ دلار) آغاز می‌شود. دو گزینه‌ی دیگر نیز برای خرید در دسترس قرار دارند؛ مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۸٬۰۰۰ یوان (حدود ۱٬۱۱۰ دلار) و مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۹٬۰۰۰ یوان (حدود ۱٬۲۵۰ دلار) به فروش می‌رسند.

قیمت گوشی ویوو ایکس فولد ۳ پرو نیز در کانفیگ ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۱۰٬۰۰۰ یوان (حدود ۱٬۳۸۵ دلار) شروع می‌شود. بهترین مدل این گوشی با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هم با قیمت ۱۱۰۰۰ یوان (حدود ۱۵۲۵ دلار) به بازار می‌آید. در پایان باید اشاره کرد که رنگ‌بندی‌های مشکی و سفید برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده‌اند، اما تاریخ عرضه‌ی جهانی این سری در حال حاضر مشخص نیست.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>