Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی زنفون 11 اولترا ایسوس با سیستم دوربین سه‌گانه رونمایی شد

گوشی زنفون 11 اولترا ایسوس با سیستم دوربین سه‌گانه رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی ایسوس از جدیدترین و قدرتمندترین گوشی لاین زنفون خود با نام “زنفون 11 اولترا” رونمایی کرد. در نگاه کلی به نظر می‌رسد کمپانی ایسوس در اتخاذ یک رویکرد مهم و با تعبیه تراشه پرچم‌دار کوالکام و ارائه قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی این دستگاه، دستی بر سر و روی لاین گوشی‌های زنفون خود کشیده و مسیر اصلی این خط تولید خود را کمی تغییر داده است. در این مطلب از اِروتِک به شرح کوتاهی از طراحی ظاهری، مشخصات کلیدی، گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی این دستگاه خواهیم پرداخت.

مشخصات کلیدی گوشی زنفون 11 اولترا ایسوس

در اولین نگاه به نظر می‌رسد زنفون 11 اولترا ایسوس از طراحی مشابهی با گوشی گیمینگ راگ فون 8 پرو ایسوس بهره می‌برد، اما با نگاهی نزدیک‌تر به دستگاه، مجموعه‌ای از تغییرات جزئی در طراحی و تلاش ایسوس برای عامه‌پسندتر کردن ظاهر این گوشی و هدف قرار دادن طیف وسیع‌تری از کاربران عادی کاملاً مشهود است.

زنفون 11 اولترا ایسوس دارای یک “صفحه نمایش LTPO آمولد 6.78 اینچی با رزولوشن +Full HD، نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی و حداکثر روشنایی 2500 نیتی” است. این صفحه نمایش یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در حفره پانچ خود جای داده است و توسط گوریلا گلس ویکتوس 2 (Gorilla Glass Victus 2) محافظت می‌شود. لازم به ذکر است این دستگاه از استاندارد IP68 (مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار) پشتیبانی می‌کند.

با حرکت به سمت قاب پشتی با جزیره دوربین مربعی‌شکل تعبیه‌شده در گوشه چپ دستگاه مواجه می‌شویم. این جزیره دوربین برای نخستین بار از سال 2021 میلادی (در لاین زنفون)، یک سیستم دوربین سه‌گانه را در خود جای داده است و به “یک دوربین اصلی مجهز به سنسور IMX890 کمپانی سونی با وضوح 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 13 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی با ارائه زوم اپتیکال 3 برابری” مجهز می‌باشد. علاوه بر این، ایسوس با تعبیه سیستم تثبیت‌کننده گیمبال هیبریدی 3.0 Asus’6-Axis برای دوربین اصلی، قابلیت استفاده از یک لرزشگیر اپتیکال فوق‌العاده قدرتمند را به کاربران جدیدترین گوشی لاین زنفون خود وعده می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
اولین جزئیات در مورد سری گلکسی S25 سامسونگ تأیید شد؛ تقویت هوش مصنوعی با همکاری گوگل!

با این حال، مشابه با سایر مراسمات رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار در سال جاری میلادی، ایسوس در مراسم رونمایی از زنفون 11 اولترا بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی این دستگاه تمرکز کرد. برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این گوشی هوشمند عبارتند از:

  • بهبود تصاویر بوکه (Bokeh/لکه‌های نورانی که در بخش‌های غیرفوکوس شده تصاویر مشاهده می‌شوند) در حالت ویدیوی پرتره و قابلیت فوکوس و ردیابی هر چه بهتر صورت سوژه عکاسی
  • ارائه رونوشت از صداها
  • ترجمه زنده تماس تلفنی
  • قابلیت حذف نویز
  • تولید تصاویر پس‌زمینه (والپیپر) دلخواه با استفاده از هوش مصنوعی

زنفون 11 اولترا ایسوس به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز بوده و از “رم 12 یا 16 گیگابایتی” و “فضای ذخیره‌سازی 256 یا 512 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه دارای یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی است و از “شارژ سیمی با سرعت 65 واتی” و “شارژ بی‌سیم با سرعت 15 واتی” پشتیبانی می‌کند. با این حال، ایسوس در روندی مشابه با سامسونگ و اپل در عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود، تنها یک کابل USB-C را در جعبه این دستگاه گنجانده و برای تهیه آداپتور شارژ دستگاه لازم است کاربران هزینه مضاعفی را متقبل شوند.

حاشیه پایینی این دستگاه کمی شلوغ است چرا که ایسوس یک “جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر، سینی سیم‌کارت، پورت USB-C و میکروفون” را در این قسمت تعبیه کرده است. از منظر اتصال بی‌سیم نیز، این گوشی از اتصال به نسل‌های آتی شبکه‌های وای‌فای (وای‌فای 7) و بلوتوث (5.4) پشتیبانی می‌کند.

زنفون 11 اولترا ایسوس در 4 گزینه رنگی “گلبهی/ Desert Sand”، “آبی آسمانی/ Skyline Blue”، “طوسی روشن/ Misty Grey” و “مشکی/ Eternal Black” با برچسب قیمتی “1000 یورویی” برای پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” و “1100 یورویی” برای پیکربندی “رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی” به بازار عرضه می‌شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>