Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایسوس از گوشی های گیمینگ سری راگ فون 8 با طراحی متفاوت رونمایی کرد

ایسوس از گوشی های گیمینگ سری راگ فون 8 با طراحی متفاوت رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی ایسوس از گوشی‌های گیمینگ سری راگ فون 8 (ROG Phone 8) رونمایی کرد. در حالیکه هر دو گوشی راگ فون 8 (نسخه استاندارد/وانیلی) و راگ فون 8 پرو مشخصات کلیدی نسخه‌های پیشین خود مانند “بهره‌مندی از به‌روزترین تراشه پرچم‌دار سال” را همچنان حفظ می‌کنند، اما هر دو دستگاه “طراحی ظاهری منحصر‌به‌فرد گیمینگ” نسل‌های پیشین خود را به ارث نمی‌برند و طراحی آن‌ها با نسل‌های پیشین فاصله دارد. برای آشنایی با این دو محصول قدرتمند با اِروتِک همراه باشید.

علاوه بر این، سری راگ فون 8 دارای پیشرفته‌ترین سیستم دوربینی است که گوشی‌های راگ فون ایسوس تا به حال به خود دیده‌اند. در حالت کلی به نظر می‌رسد ایسوس از رویکرد طراحی “گوشی‌های انحصاری برای گیمینگ” روی برگردانده و در این سری تلاش کرده است دلِ غیر گیمرها را نیز به دست آورد!

مشخصات کلیدی گوشی‌های سری راگ فون 8

هر دو گوشی سری راگ فون 8 در ابعاد “163.8 در 76.8 در 8.9 میلی‌متری” و با وزنی در حدود “225 گرمی” طراحی شده‌اند و نسبت به گوشی‌های سری راگ فون 7، باریک‌تر و سبک‌تر هستند. لازم به ذکر است، هر دو دستگاه به واسطه پشتیبانی از استاندارد IP68، در برابر “آب، گرد و غبار” مقاوم می‌باشند.

مقایسه ابعاد راگ فون 7 و راگ فون 8 (نواحی سرمه‌ای)

با بررسی قاب جلویی هر دو دستگاه متوجه می‌شویم که هر دو مدل از “صفحه نمایش‌های تخت، حفره پانچ مرکزی (محل تعبیه دوربین سلفی RGBW با وضوح 32 مگاپیکسلی) و حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر (نسبت به نسخه‌های پیشین)” بهره می‌برند.

گوشی‌های راگ فون 8 و راگ فون 8 پرو به صفحه نمایش LTPO امولد 6.78 اینچی (توسعه‌یافته‌شده توسط کمپانی سامسونگ) با “رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی (+FHD)، نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی و حداکثر روشنایی 2500 نیتی” مجهز می‌باشند. این صفحه نمایش از “Glove Touch” پشتیبانی می‌کند و به جای شناسایی دستورات لمسی (با استفاده از فشار انگشت)، دستورات را از مدار رسانا انگشت کاربر گرفته و محل دقیق لمس را روی صفحه نمایش مشخص می‌کند. لازم به ذکر است، هر دو دستگاه از حسگر اثر انگشت (تعبیه‌شده در لایه زیرین نمایشگر) بهره می‌برند.

با حرکت به سمت قاب پشتی نسخه استاندارد سری راگ فون 8، با لوگوی انحصاری Aura RGB با “نورپردازی قابل تنظیم” مواجه می‌شویم.

ایسوس از گوشی‌های گیمینگ سری راگ فون 8 با طراحی متفاوت رونمایی کرد
لوگوی انحصاری Aura RGB راگ فون 8

این در حالی است که در نسخه پرو یک مینی ال‌ای‌دی AniMe Vision (متشکل از 341 ال‌ای‌دی) با قابلیت تنظیم نورپردازی و شخصی‌سازی، جای لوگو Aura RGB را گرفته است.

مینی ال‌ای‌دی AniMe Vision راگ فون 8 پرو

علاوه بر این در جزیره دوربین مربعی‌شکل و منحصر به فرد گوشی‌های سری راگ فون 8، 3 دوربین با مشخصات زیر تعبیه شده‌اند:

  1. دوربین اصلی با سنسور IMX890 سونی با وضوح 50 مگاپیکسلی و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  2. لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با میدان دید (FOV) 120 درجه‌ای
  3. دوربین تله فوتو 32 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS)
جزیره دوربین راگ فون 8 پرو

راگ فون 8 و راگ فون 8 پرو، هر دو، به تراشه پرچم‌دار کوالکام در سال 2023 میلادی (اسنپدراگون 8 نسل 3) مجهز می‌باشند. علاوه بر این، هر دو دستگاه از رم نوع LPDDR5x و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کنند. در حالیکه نسخه استاندارد از “رم 12 یا 16 گیگابایتی” و “فضای ذخیره‌سازی 256 یا 512 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند، نسخه پرو در دو نسخه ترکیبی از “رم 16 یا 24 گیگابایتی” با “فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی” به بازار عرضه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات گوشی گلکسی A55 سامسونگ به بیرون درز کرد

گوشی‌های سری راگ فون 8 با رابط کاربری ROG (مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14) از پیش‌نصب‌شده به دست کاربران خواهند رسید. لازم به ذکر است، هر دو دستگاه از یک سیستم خنک‌کننده رسانا به منظور دفع گرمای تولید شده، بهره می‌برند. علاوه بر این، ابعاد لوازم جانبی جدید خنک‌کننده AeroActive Cooler X در این سری از گوشی‌های ایسوس 29 درصد کوچک‌تر و وزن آن‌ها نیز 10 درصد کاهش یافته است. از این رو، هر دو گوشی با ارائه مکان‌های قابل تماس وسیع‌تر، قدرت مانور بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

برای یک تجربه بازی پیشرفته، کمپانی ایسوس در این سری از گوشی‌های گیمینگ خود از یک قابلیت هوش مصنوعی اختصاصی با نام “AI Grabber” رونمایی می‌کند. این قابلیت فرآیند جستجوی راهنماهای بازی را ساده‌سازی و قابلیت شناسایی و کپی متن درون بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، ایسوس در گوشی‌های سری راگ فون 8 نمونه‌ای از کپی کردن یک هدف ماموریتی از بازی “Genshin Impact” را به منظور تسهیل یک راه‌حل مرتبط در اختیار کاربران خود قرار داده است.

همچنین این دو دستگاه برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند “ارائه نتایج بهبودیافته” با استفاده از راه‌انداز “تلفن، گالری و برنامه‌های تنظیمات” نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، کمپانی ایسوس در تلاش است یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به نام “AI Wallpaper” را در آینده نزدیک برای این دو دستگاه عرضه کند. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی Stable Diffusion به تولید تصاویر پس‌زمینه شخصی‌سازی‌شده دلخواه و مطابق با خواسته‌های کاربر می‌پردازد.

هر دو دستگاه به یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از “شارژ سریع سیمی با سرعت 65 واتی و شارژ بی‌سیم Qi با سرعت 15 واتی” مجهز می‌باشند و از استانداردهای شارژ سریع 5.0 (Quick Charge 5.0) و شارژ پاور دلیوری (PD) پشتیبانی می‌کنند. از سایر مشخصات هر دو دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری و سیستم بلندگوی 5 آهنربایی
  • بهره‌مندی از دکمه‌های Air Trigger (دو ناحیه حسگر اولتراسونیک) برای کنترل بهتر بازی، راه‌اندازی برنامه‌های شخصی‌سازی شده
  • پشتیبانی از Wi-Fi 7، بلوتوث 5.3، GPS دو فرکانسه و ارتباط میدان نزدیک (NFC)
  • بهره‌مندی از پورت USB-C

گزینه‌های رنگی و قیمت گوشی‌های سری راگ فون 8

گوشی راگ فون 8 در 2 گزینه رنگی “مشکی/Phantom Black” و “توسی/Rebel Grey” و با قیمت 1099 دلاری برای پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” به بازار عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، راگ فون 8 پرو تنها در یک گزینه رنگی “مشکی/Phantom Black” و در 2 پیکربندی “رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی” با قیمت 1199 دلار و “رم 24 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی” با قیمت 1499 دلاری در بهار 1403 شمسی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>