Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

MWC 2024: تصاویر زنده گوشی کانسپت موتورولا با نمایشگر تطبیقی منتشر شد

تصاویر زنده کانسپت گوشی موتورولا با نمایشگر تطبیق پذیر منتشر شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی موتورولا در اکتبر سال 2023 از کانسپت گوشی دارای نمایشگر تطبیق پذیر خود در رویداد دنیای فناوری لنوو (Lenovo’s Tech World) رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون این کمپانی در هیچ رویداد دیگری این گوشی هوشمند مفهومی را به نمایش نگذاشته بود. اما اکنون موتورولا این کانسپت مجهز به نمایشگر تطبیقی یا تطبیق‌پذیر خود را به نمایشگاه جهانی موبایل (MWC 2024) آورده و آن را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

اما گوشی کانسپت دارای نمایشگر تطبیقی موتورولا چیست؟ به عبارت ساده، کمپانی موتورولا در این کانسپت، یک دستگاه تاشو که از طریق یک اکسسوری بنددار (مانند بند ساعت) به مچ دست کاربر متصل می‌شود را معرفی می‌کند. با این حال، جالب است که بدانید این دستگاه در حالت غیرخمیده درست مانند یک گوشی هوشمند 6.9 اینچی عادی عمل می‌کند!

بدون شک “قابلیت تا کردن صفحه نمایش و استحکام بی‌نظیر صفحه نمایش در حالت خمیده” جالب‌ترین ایده عملی‌شده در این کانسپت است. با این حال، “وجود یک نقطه حد برای میزان تاشوندگی دستگاه” ممکن است که کمی ناامید کننده به نظر برسد.

در این کانسپت، لایه بیرونی بند اکسسوری (که از آهنربا پوشانده شده است) گوشی کانسپت را بر روی مچ دست کاربر قرار می‌دهد. با این حال در هنگام پوشیدن این دستگاه کانسپت، در حالیکه آهنرباهای تعبیه‌شده بر روی اکسسوری به سرعت دستگاه را جذب می‌کنند اما احساس می‌شود که این آهنرباها در برابر ضربه چندان مقاوم نیستند و ممکن است که پس از اعمال ضربه‌ای با شدت متوسط دستگاه از روی مچ دست به آسانی باز شود.

رابط کاربری گوشی کانسپت موتورولا به اندازه کافی هوشمند است و پس از تشخیص حالت “تاشده بر روی مچ دست” یک ویجت ساعت بزرگ را در قسمت بالایی صفحه نمایش دستگاه قرار می‌دهد. در حالیکه این یک رابط کاملاً لمسی و قابل پیمایش است اما محدودیت‌های فراوانی را نیز با خود به همراه دارد. به عنوان مثال، در حالت “تاشده بر روی مچ دست” امکان مشاهده اپلیکیشن‌ها وجود ندارد و تنها ویجت‌های دستگاه قابل مشاهده هستند. این در حالی است که اغلب ویجت‌ها نیز برای نمایش بر روی نیمه‌صفحه قابل مشاهده بر روی مچ دست، بهینه‌سازی نشده‌اند!

در ویدیو تبلیغاتی زیر می‌توانید با طراحی و عملکرد این کانسپت بیشتر آشنا شوید:

همچنین مطالعه کنید
تصاویر واقعی گلکسی A55 و C55 سامسونگ منتشر شد

در نهایت به نظر می‌رسد موتورولا با طراحی این گوشی کانسپت تنها قصد داشته توانایی‌های خود در قلمرو گوشی‌های تاشو را به رخ رقیبان خود بکشد و بستر مناسبی برای عرضه عمومی دستگاه‌های توسعه‌یافته بر مبنای این کانسپت (حداقل در آینده نزدیک) فراهم نخواهد بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>