Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تکنو از گوشی «کامون 30 پریمیر» با سیستم تصویربرداری PolarAce رونمایی کرد

گوشی کامون 30 پریمیر تکنو معرفی شد؛ میان رده ای در لباس پرچمدار!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی تکنو قبل از عرضه‌ی گوشی «کامون 30 پریمیر فایوجی» (Camon 30 Premier 5G) در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری (بین ماه‌های آوریل و ژوئن)، از مشخصات این محصول در نمایشگاه MWC 2024 به‌طور رسمی پرده برداشت. این رونمایی بر چندین ویژگی مختلف مانند سیستم تصویربرداری جدید PolarAce متمرکز بود؛ این سیستم، مبتنی‌ بر تراشه‌ی «CXD5622GG» سونی ساخته شده است و در واقع یک پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) به حساب می‌آید نه یک سنسور. سرعت پردازش داده‌های این پردازنده، ۴٫۶ ترافلاپس در FP16 محاسبه شده که حتی بیشتر از توان چیپست خود گوشی (دایمنسیتی 8200 اولترا) است و کم‌مصرف‌تر هم محسوب می‌شود!

گوشی کامون 30 پریمیر به‌لطف این قدرت محاسباتی از قابلیت جدید و بی‌سابقه‌ی کاهش نویز تمام‌صحنه‌ای ویدیوهای HDR و ویدیوهای 4K دید در شب بهره می‌برد. این پردازنده‌ی اختصاصی سیگنال تصویر ظاهراً هنگام پردازش ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بسیار کم‌مصرف‌تر از سایر پردازنده‌های سیگنال تصویر عمل می‌کند.

تکنو از گوشی «کامون 30 پریمیر» با سیستم تصویربرداری PolarAce رونمایی کرد

این پردازنده از فناوری «Universal Tone» تکنو بهره می‌گیرد که یک راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی جهت ارائه‌ی رنگ‌های دقیق پوست است. حالت پرتره‌ی AIGC به شما این امکان را می‌دهد که عکس های پرتره را با مواردی مانند اضافه کردن لباس‌های رسمی، لباس فارغ‌التحصیلی یا حتی لباس عروس تغییر دهید. قابلیت «AI One Click Eraser» نیز همان‌طور که از نامش پیداست، اشیاء ناخواسته را تنها با یک کلیک از صحنه حذف می‌کند.

کامون 30 پریمیر فایوجی یک سنسور تصویر ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 سونی (با اندازه‌ی ۱/۱.۳۱ اینچی و اندازه‌ی پیکسل ۱.۰ میکرومتری) نیز دارد که از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره‌مند است. گوشی جدید تکنو همچنین به یک لنز پریسکوپ ۷۰ میلی‌متری با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که از پسِ بزرگ‌نمایی هیبریدی ۶۰ برابری، عکس‌های پرتره و حتی عکس‌های ماکرو برمی‌آید. علاوه بر این، یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی نیز برای کامون 30 پریمیر فایوجی تعبیه شده است.

طراحی این گوشی با الهام از دوربین‌های فاصله‌یاب صورت گرفته و جزیره‌ی دوربین دایره‌ای‌شکل آن شبیه به رینگ زوم دوربین‌های عکاسی است. در کنار این جزیره‌ی دوربین نیز می‌توان شاهد فلاش چهارگانه LED بود.

همچنین مطالعه کنید
تاریخ رونمایی، قیمت و تصاویر گوشی Narzo 50i Prime ریلمی منتشر شد

تکنو گوشی کامون 30 پریمیر را به یک صفحه‌نمایش ۶٫۷۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱٬۲۶۴ در ۲٬۷۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱٬۴۰۰ نیت مجهز کرده است. این صفحه‌نمایش دارای پنل LTPO خواهد بود که کامون 30 پریمیر را تبدیل به اولین گوشی غیر تاشو تکنو با این فناوری می‌کند. شایان ذکر است که پنل LTPO برای اولین‌بار در گوشی‌های تاشو فانتوم وی فلیپ و وی فولد تکنو مورداستفاده قرار گرفته بود. دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لنز فوکوس خودکار بهره می‌برد.

تکنو از گوشی «کامون 30 پریمیر» با سیستم تصویربرداری PolarAce رونمایی کرد

جدیدترین گوشی هوشمند تکنو دارای قاب میانی فلزی برای ارائه‌ی استحکام بالا و حس ممتاز و باکیفیت خواهد بود. یکی از طراحی‌های جالب این محصول نیز در قاب پشتی آن دیده می‌شود و چراغ کوچکی تحت عنوان «Action Dot» است که هنگام ضبط ویدیو روشن خواهد شد، اما به عنوان نشانگر شارژ و فعال بودن دستیار صوتی نیز عمل می‌کند. تکنو در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اشاره داشت که این یک «نشانگر حسگر مادون قرمز» هم محسوب می‌شود که جزئیات عملکرد آن در آینده به اشتراک گذاشته خواهد شد.

انرژی این گوشی توسط یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۷۰ واتی و پورت USB-C تأمین می‌شود. از سایر گزینه‌های اتصال کامون 30 پریمیر نیز باید به مواردی مانند وای‌فای، بلوتوث، فرستنده‌ی مادون قرمز و گیرنده‌ی رادیو FM اشاره کرد. این گوشی همچنین دارای بلندگوهای استریو با صدای فراگیر دالبی اتموس (Dolby Atmos) است اما جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ندارد.

تکنو از گوشی «کامون 30 پریمیر» با سیستم تصویربرداری PolarAce رونمایی کرد

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، این گوشی از تراشه‌ی دایمنسیتی 8200 اولترا قدرت می‌گیرد و اندروید ۱۴ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. این چیپست با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم (و تا ۱۲ گیگابایت رم مجازی) همراه با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه می‌شود.

سری کامون 30 که مدل پریمیر مذکور و سه مدل دیگر را دربرمی‌گیرد، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>