Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سری iQOO Z9 ویوو با صفحه‌نمایش اولد به بازار می‌آید

سری iQOO Z9 ویوو با صفحه نمایش اولد به بازار می‌آید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

خط تولید سری زد (Z) محصولات iQOO (برند زیرمجموعه کمپانی ویوو) از زمان آغاز به کار خود (اواسط سال 2020) تاکنون تنها یک نوبت رنگ پنل‌های اولد را به خود دیده است! به طور کلی این کمپانی در توسعه تمامی گوشی‌های میان‌رده (سری Z) خود از صفحات نمایش ال‌سی‌دی استفاده می‌کند. با این حال در یک دوره زمانی کوتاه، این کمپانی به به‌کارگیری از صفحات نمایش اولد (برای گوشی‌های سری Z7) روی آورد اما این تغییر رویکرد دوام چندانی نداشت و در سری بعدی (سری Z8) پنل‌های ال‌سی‌دی مجدداً جایگزین پنل‌های ال‌سی‌دی شدند. اکنون حساب کاربری دیجیتال چت استیشن (DCS) در پیام‌رسان ویبو، از بازگشت پنل‌های اولد به گوشی‌های سری iQOO Z9 خبر داده است!

سری iQOO Z9 ویوو با صفحه‌نمایش اولد به بازار می‌آید

علاوه بر این، DCS ادعا می‌کند که صفحات نمایش گوشی‌های سری جدید iQOO از رزولوشن بهبودیافته 1220p (یا به اصطلاح 1.5K/ رزولوشنی که در میانه رزولوشن‌های FHD و QHD قرار می‌گیرد) بهره خواهند برد.

در حال حاضر سری دوگانه Z8 متشکل از “iQOO Z8 (نسخه وانیلی/ استاندارد) و iQOO Z8x” به عنوان جدیدترین محصولات لاین Z کمپانی iQOO به شمار می‌آیند. در حالیکه هر دو دستگاه این سری از طراحی ظاهری مشابه و چیپست توسعه‌یافته بر مبنای تکنولوژی 4 نانومتری بهره می‌برند، اما نسخه وانیلی با “تراشه دایمنسیتی 8200 مجهز به پردازنده مرکزی 3.1 گیگاهرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی” خود، قوی‌تر از نسخه Z8x است!‍ با این حال لازم به ذکر است که نسخه Z8x به واسطه بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر (6000 میلی آمپر ساعتی در مقابل 5000 میلی‌آمپر ساعتی نسخه وانیلی)، در این شاخص، از برادر خود کمی قدرتمندتر است.

همچنین مطالعه کنید
ویوو Y73t با چیپست دایمنسیتی 700 معرفی شد

رویکرد جدید ویوو؛ سری iQOO Z9 با صفحه‌نمایش اولد به بازار می‌آید!

در نهایت، از آنجایی که چرخه رونمایی و عرضه از محصولات سری کمپانی iQOO Z حدود شش ماه طول می‌کشد، پس از گذشت 6 ماه از عرضه سری iQOO Z8 (در آگوست 2023/ مرداد 1402) می‌توان انتظار داشت که سری iQOO Z9 تا پایان ماه جاری میلادی (بهمن تا اواسط اسفند 1402) به بازار معرفی شوند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>