Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های iQOO Z8 و iQOO Z8x در گیک بنچ رویت شدند

گوشی های iQOO Z8 و iQOO Z8x در گیک بنچ رویت شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر‌چه، با استناد به تیزر‌های تبلیغاتی، قرار است گوشی iQOO Z7 پرو به‌زودی رونمایی شود، اما اکنون، گوشی‌های سری Z8، نسل بعدی Z7 نیز در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده‌اند. لازم به ذکر است که این احتمال وجود دارد که برخی از اسامی گوشی‌ها، در مناطق مختلف، با یک‌دیگر متفاوت باشند، چرا که به‌نظر کمی عجیب می‌رسد که هر دو گوشی Z7 و Z8 به صورت هم‌زمان با یک‌دیگر به بازار عرضه شوند.

در هر صورت، انتظار می‌رود که، همان‌طور که امتیاز گیک‌بنچ 6.1.0 نشان می‌دهد، ویوو V2314A با نام iQOO Z8 رونمایی شود. این فهرست، از تجهیز iQOO Z8 به چیپست دایمنسیتی 8200 مدیاتک و 12 گیگابایت رم LPDDR5، حکایت دارد. در مقایسه، برگه مشخصات گیک‌بنچ برای گوشی Z7 پرو، به بهره‌گیری این گوشی از چیپست اسنپدراگون 782G کوالکام و رم 12 گیگا‌بایتی گواهی می‌دهد.

گوشی‌های iQOO Z8 و iQOO Z8x در گیک بنچ رویت شدند

از سوی دیگر، ویوو V2312A که احتمالاً با نام “iQOO Z8x” به بازار عرضه خواهد شد، به یک رم 8 گیگابایتی و چیپست کمیاب اسنپدراگون 6 نسل 1 مجهز شده است. در واقع، چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 که از فناوری 4 نانومتری سامسونگ بهره می‌برد، جدید‌تر از تراشه 6 نانومتری TSMC اسنپدراگون 782G است. تفاوت این دو تراشه در سرعت کلاک هسته‌های آن‌هاست، به این صورت که هر 4 هسته Cortex-A78 تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 دارای سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز بوده اما در تراشه 782G یک هسته دارای سرعت 2.7 گیگاهرتز و سه هسته دیگر دارای سرعت 2.4 گیگاهرتز هستند.

شایان ذکر است که در حال حاضر، iQOO  چند گوشی حاوی چیپست دایمنسیتی 8200 (مانند نئو 7 و نئو 7 اس ای) را در خط تولید خود دارد؛ اما هیچ یک از این گوشی‌ها، همراه روی تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 طراحی نشده‌اند.

همچنین مطالعه کنید
تصاویر زنده و مشخصات گوشی اچ تی سی یو 23 پرو فایوجی به بیرون درز کرد

شایعات حاکی از آن است که گوشی iQOO Z8 دارای یک صفحه نمایش ال سی دی 120 هرتزی است و با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 120 واتی همراه خواهد بود. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که گوشی iQOO Z8x همراه با یک باتری بزرگ‌تر 6000 میلی‌آمپر ساعتی و یک شارژر 80 واتی (مشابه با گوشی Z7x) به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>