Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی از گوشی میان‌رده ردمی 13C فایوجی رونمایی کرد

شیائومی از گوشی پایین رده ردمی 13C فایوجی رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، کمپانی شیائومی از گوشی ردمی 13C فایوجی (5G) رونمایی کرد. این گوشی در زمره گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت قرار گرفته و از “اتصال 5G، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و قاب پشتی طرح‌دار (درخشان و دارای ستاره‌های کوچک)” بهره می‌برد. در نگاه اول و در بررسی مشخصات ظاهری این دستگاه، شباهت بسیار زیادی به ردمی 13C وجود دارد، اما با بررسی بیشتر جزئیات، تفاوت هر دو دستگاه با یک‌دیگر در بخش “تراشه” و “دوربین” آشکار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول جدید شیائومی با اِروتِک همراه باشید.

ردمی 13C فایوجی از “صفحه نمایش ال‌سی‌دی 6.74 اینچی با رزولوشن +HD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی” بهره می‌برد. این صفحه نمایش از وجود حسگر اثر انگشت در لایه زیرین خود پشتیبانی نمی‌کند و به همین سبب، حسگر اثر انگشت در سمت راست گوشی، پایین‌تر از دکمه‌های تنظیمات صدا و بر روی دکمه پاور تعبیه شده است.

در قسمت بالایی نمایشگر، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در درون حفره ناچ قطره‌ای، به چشم می‌خورد. در این بخش نیز، سنسور سلفی نسخه 5G نسبت به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ریلمی 13C اندکی تنزل پیدا کرده است.

شیائومی از گوشی میان‌رده ردمی 13C فایوجی رونمایی کرد

این دستگاه به تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس کمپانی مدیاتک مجهز می‌باشد. این تراشه از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای بهره می‌برد و 2 هسته عملکردی آن با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی به مدیریت وظایف سنگین می‌پردازند. این گوشی مقرون به صرفه در بخش رم از ظرفیت‌های 4 گیگابایتی، 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی و در بخش فضای ذخیره‌سازی از ظرفیت‌های 128 گیگابایتی یا 256 گیگابایتی پشتیبانی کرده و در 3 پیکربندی به بازار عرضه می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد طراحی ظاهری این گوشی تقریباً مشابه با برادر LTE خود است، با این تفاوت که در قاب پشتی، ردمی 13C فایوجی از جزیره دوربین بهره نمی‌برد و دوربین‌های این دستگاه به صورت تک حلقه‌ای و با چینش عمودی در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. این محصول به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز شده است.

همچنین مطالعه کنید
گوشی Moto G Power جدید موتورلا به‌زودی با دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی خواهد شد

شیائومی از گوشی میان‌رده ردمی 13C فایوجی رونمایی کرد

متاسفانه شیائومی در پوسترهای تبلیغاتی یا حتی برگه مشخصات محصول، جزئیات بیشتری در رابطه با دومین دوربین (سنسور عمق) را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

در بخش باتری، ردمی 13C فایوجی به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌باشد. در حالیکه این باتری از شارژ PD/پاور دلیوری 18 واتی (از طریق درگاه USB-C) پشتیبانی می‌کند، اما تنها یک آداپتور 10 واتی در جعبه این گوشی گنجانده شده است! لازم به ذکر است، یک اسلات میکرو اس‌دی (microSD) اختصاصی در سینی سیم کارت تعبیه شده است، در نتیجه کاربران می‌توانند از دو سیم کارت با پشتیبانی همزمان 5G نیز بهره ببرند.

ردمی 13C فایوجی تحت رابط کاربری MIUI 14 (مبتنی بر اندروید 13) عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به بهره‌مندی از “جک هدفون 3.5 میلی‌متری، محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس و استاندارد IP (مقاوت در برابر آب، گرد و غبار)” اشاره داشت.

ردمی 13C فایوجی از تاریخ 16 دسامبر (25 آذر) در 3 گزینه رنگی “نقره‌ای (Startrail Silver)، سبز نعنایی (Startail Green) و مشکی (Starlight Black) به بازار عرضه می‌شود. قیمت پیکربندی‌های متنوع این دستگاه به شرح زیر است:

  • پیکربندی رم 4 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی: 120 دلار
  • پیکربندی رم 6 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی: 140 دلار
  • پیکربندی رم 8 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی: 160 دلار

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>