Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

از گوشی های گیمینگ رد مجیک 9 پرو و 9 پرو پلاس به شکل رسمی رونمایی شد

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9 پرو و 9 پرو پلاس معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند نوبیا (Nubia) به شکل رسمی گوشی های رد مجیک 9 پرو و رد مجیک 9 پرو پلاس را معرفی کرد. محصولات جدید نوبیا برخی از چشم‌گیرترین مشخصات گوشی‌های گیمینگ را ارائه می‌کنند و در این زمینه نسبت به بسیاری از رقبای خود پیشتاز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این دو دستگاه پرچم‌دار با اِروتِک همراه باشید.

هر دو گوشی رد مجیک 9 و رد مجیک 9 پرو پلاس به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده‌اند و از طراحی ظریف، کلیدهای شانه‌ای و فن خنک‌کننده‌ی RGB بهره می‌برند. هر دو محصول شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تا حد زیادی از سخت‌افزار مشابه‌ای استفاده می‌کنند. اکثر تفاوت‌های این دو گوشی نیز در مواردی نظیر ظرفیت باتری، سرعت شارژ شدن و میزان رم قابل مشاهده است.

از گوشی های گیمینگ رد مجیک 9 پرو و 9 پرو پلاس به شکل رسمی رونمایی شد

صفحه‌نمایش، یکی دیگر از بخش‌های مشترک بین این دو گوشی است و هر دو مدل رد مجیک ۹ به نمایشگر ۶.۸ اینچی تخت امولد با وضوح ۱۱۱۶ در ۲۴۸۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند. در اطراف این صفحه‌نمایش باکیفیت نیز حاشیه‌های بسیار باریکی می‌توان مشاهده کرد که بریدگی خاصی را به نمایش نمی‌گذارند. در عوض، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی رد مجیک ۹ پرو و پرو پلاس در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است. پنل‌های هر دو گوشی حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیتی را ارائه می‌دهند و تنظیم نور به روش PWM dimming با فرکانس ۲۱۶۰ هرتزی انجام می‌پذیرد تا با درد و خستگی چشم مقابله شود. نکته‌ی قابل توجه‌ی دیگری که درباره‌ی صفحه‌نمایش رد مجیک 9 پرو به چشم می‌آید، حسگر اثر انگشت قرارگرفته زیر پنل آن است که توانایی مانیتور و اندازه‌گیری ضربان قلب را نیز دارد.

رد مجیک ۹ پرو دارای ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 است، درحالی‌که مدل پرو پلاس در نسخه‌های ۱۶ و ۲۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربران می‌گذارد. هر دو محصول از سیستم خنک‌کننده‌ی ICE 13 با مساحت ۱۰۱۸۲ میلی‌متر مربع بهره می‌برند که امکان پایین آوردن دمای گوشی تا ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد را دارد.

همچنین مطالعه کنید
ویوو V30e با نمایشگر 120 هرتزی و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی معرفی شد

رد مجیک 9 پرو و 9 پرو پلاس

این سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته، از یک لایه‌ی گرافن در زیر صفحه‌نمایش همراه با یک کانال هوای بزرگ‌تر برای جریان هوای بهتر استفاده می‌کند. فن داخل گوشی‌های رد مجیک ۹ اکنون با سرعت ۲۲ هزار دور در دقیقه می‌چرخد و ۳۰ درصد رسانایی حرارتی بهتری نسبت به خنک‌کننده‌های قبلی ارائه می‌کند.

خنک‌کننده‌ی گوشی گیمینگ جدید نوبیا

تمامی مدل‌های گوشی رد مجیک ۹ دارای فریم آلومینیومی با گرید هوانوردی (Aviation-Grade) و بدون برآمدگی دوربین هستند. گوشی‌های گیمینگ جدید نوبیا از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN5 با لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کنند که با یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید همراه شده است. در بخش نرم‌افزاری نیز باید گفت که هر دو گوشی از رابط کاربری رد مجیک ۹.۰ (Red Magic OS 9.0) مبتنی بر اندروید ۱۴ بهره می‌برند.

رد مجیک ۹ پرو

تفاوت اصلی میان این دو گوشی در زمینه‌ی ظرفیت باتری و سرعت شارژ رخ داده است و گوشی رد مجیک 9 پرو از یک باتری با ظرفیت ۶۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی سیمی استفاده می‌کند، درحالی که رد مجیک ۹ پرو پلاس دارای یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۶۵ واتی است. شایان ذکر است که هر دو محصول جدید نوبیا اتصال وایفای ۷ و بلوتوث ۵.۳ را ارائه می‌دهند و جک هدفون و فرستنده‌ی مادون قرمز (IR blaster) دارند.

هر دو مدل رد مجیک ۹ در رنگ‌بندی‌های مشکی و سفید شفاف در دسترس قرار خواهند گرفت. برای مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی رد مجیک 9 پرو، قیمت ۶۲۰ دلار در نظر گرفته شده است و قوی‌ترین نسخه‌ی این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، با قیمت ۷۶۱ دلار روانه‌ی بازارها می‌شود.

در طرف دیگر، رد مجیک ۹ پرو پلاس (مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) با قیمت ۷۷۵ دلار موجود خواهد شد و گران‌ترین مدل این گوشی با ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی نیز ۹۸۷ دلار قیمت خورده است. فروش آزاد این محصول در کشور چین از ۲۸ نوامبر (۷ آذر) آغاز می‌شود، در حالی که قیمت بین‌المللی آن و وضعیت عرضه‌ی جهانی‌اش در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>