Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چالش جدید گوگل: مودم 5G گوشی‌های سری پیکسل 8 باتری آن‌ها را کاملاً تخلیه می‌کند!

چالش جدید گوگل؛ مودم 5G گوشی های سری پیکسل 8 باتری آن‌ها را کاملاً تخلیه می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل گوگل، مانند سری پیکسل 6 یا پیکسل 7، اغلب با مشکل تخلیه باتری مرتبط با مودم‌هایشان مواجه بودند. البته کمپانی گوگل قصد داشت با نصب یک تراشه کارآمدتر (تنسور G3) و باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر، این مشکل را در سری پیکسل 8 (پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو) برطرف کند. با وجود این ارتقاء، به نظر می‌رسد که همچنان مشکل تخلیه باتری در گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل پابرجا مانده و گاهی اوقات حتی بدتر نیز شده است.

فرضیه اولیه؛ مودم‌های سامسونگ ریشه اصلی این مشکل هستند!

برخی از مالکان گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با مراجعه به انجمن‌های ردیت (Reddit) و گوگل، عمر باتری غیر ایده‌آل دستگاه‌های خود را گزارش داده‌اند. با استناد به اظهارات این گروه از کاربران، این اشکال در درجه اول در هنگام استفاده از داده تلفن همراه (از طریق فناوری 5G) برای اتصال به اینترنت (به جای استفاده از وای‌فای) بروز پیدا می‌کند.

به عنوان مثال، یک کاربر اعلام کرده است که در هنگام استفاده از داده‌های تلفن همراه، مصرف شارژ دستگاهش 2 برابر می‌شود و در هنگام اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، عمر باتری بهتری را دریافت می‌کند. یک مالک گوشی پیکسل 8 پرو اعلام کرده است که تنها در هنگام استفاده از برنامه “گوگل مپ/ Google Maps”، گوشی وی در هنگام اتصال به شبکه اینترنت 5G، در کمتر از 1 ساعت 40% از باتری خود را از دست داده است.

علاوه بر مشکلات مربوط به تخلیه باتری، برخی از مالکان، اتصالات اینترنت ناپایدار در دستگاه‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را گزارش داده‌اند. یکی از مالکان گوشی پیکسل 8 با نام کاربری “ApeTeam1906” به افت سیگنال در دستگاه خود اشاره کرد. این در حالی است که کاربر دیگری از قطعی اتصال به شبکه حتی در مناطقی که از پوشش‌دهی قوی سیگنال 5G برخودارند، خبر داد.

همچنین مطالعه کنید
معرفی گوشی Play 5T Pro آنر با تراشه Helio G80 و دوربین 64 مگاپیکسلی

چالش جدید گوگل: مودم 5G گوشی پیکسل 8 باتری آن را کاملاً تخلیه می‌کند!

راه حل پیشنهادی؛ غیرفعال کردن قابلیت اتصال به شبکه اینترنت 5G!

از آنجایی که مودم اگزینوس 5G (تولید شده توسط کمپانی سامسونگ) تعبیه شده در گوشی پیکسل 7 نیز همین مشکلات را با خود به همراه داشت، بسیاری از کاربران سرمنشاء تمامی این مشکلات را در مودم اگزینوس 5G به کار گرفته شده در گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو می‌دانند. از این رو، برخی از کارشناسان در یک راه‌حل بالقوه پیشنهاد می‌دهند تا کاربران با غیرفعال‌سازی کامل قابلیت اتصال به شبکه 5G، از اتصال به شبکه نوع 4G LTE بهره ببرند.

گوگل، تاکنون راه‌حل خاصی را برای رفع این مشکل معرفی نکرده است و به نظر می‌رسد که تا به این لحظه، به صورت جدی مسئولیت این مشکل را بر عهده نگرفته است. تیم‌های پشتیبانی دستگاه‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نیز مراحل اولیه عیب‌یابی مانند “راه‌اندازی مجدد دستگاه” را به مالکان پیشنهاد کرده‌اند. با این حال، برخی از کاربران مدعی‌اند که با اعلام این مشکل به فروشندگان و اپراتورهای مخابراتی، توانسته‌اند تا دستگاه جایگزینی را دریافت نمایند.

با این حال توجه داشته باشید که به سبب آنکه تمامی کاربران درگیر در این مسئله، نگرانی و ناراحتی‌های خود را ابراز نمی‌کنند، نمی‌توان به صورت قطعی میزان فراگیری این مشکل در دستگاه‌های سری پیکسل 8 را تخمین زد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>