Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برخی از گوشی‌های سری پیکسل 8 با بوت لودر قفل نشده به دست کاربران رسیدند!

برخی از گوشی‌های سری پیکسل 8 با بوت لودر قفل نشده به دست کاربران رسیدند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در یک موقعیت غیرعادی، برخی از خریداران گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل، در پلت‌فرم ردیت (Reddit) نارضایتی خود از بوت لودر قفل نشده گوشی‌های جدیدشان را ابراز کردند. با این حال، از آنجایی که این سبک از مشکلات به سرعت در فضای مجازی به اصطلاح همه‌گیر یا وایرال می‌شوند، نمی‌توان در خصوص وجود این مشکل در تمامی این سری، اظهار نظر قطعی کرد.

برخی از گوشی‌های سری پیکسل 8 با بوت لودر قفل نشده به دست کاربران رسیدند!

علاوه بر این، گوشی‌های سری پیکسل 8 در طی فرآیند بوت، هشدار واضحی در رابطه با بوت لودر قفل نشده جدیدترین سری از گوشی‌های گوگل را به کاربران نمایش می‌دهند. متن به نمایش درآمده در این گوشی‌ها به این شرح است:

بوت لودر گوشی قفل نشده است و یکپارچگی نرم‌افزار قابل تضمین نیست. هرگونه داده ذخیره شده در گوشی می‌تواند در دسترس مهاجمان قرار گیرد. لطفاً داده‌های حساس را روی گوشی خود ذخیره نکنید

همان‌طور که در پیام به نمایش درآمده توسط گوگل مطرح شد، یک بوت لودر قفل نشده، نگرانی‌هایی در رابطه با حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در گوشی را ایجاد می‌کند. یکی از پیامدهای قابل توجه یک گوشی فاقد بوت لودر قفل شده در گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، عدم اجرا شدن برخی از برنامه‌ها از جمله “برنامه‌های پرداخت مالی” به دلایل وجود نگرانی‌های امنیتی است. به عنوان مثال، قابلیت پرداخت آسان در گوشی‌های اندرویدی از طریق کیف پول گوگل (گوگل والت) با یک بوت لودر قفل نشده ناسازگار است و این برنامه از اجراء روی گوشی‌های دارای بوت لودر قفل نشده، سر باز می‌زند.

برخی از گوشی‌های سری پیکسل 8 با بولت لودر قفل نشده به دست کاربران رسیدند!

بوت لودر چیست؟

اگر با مفهوم بوت لودر و دلیل قابلیت “باز شدن قفل آن” آشنایی ندارید، در اینجا توضیح مختصری در رابطه با آن به شما ارائه می‌کنیم. بوت لودر یک جزء نرم‌افزاری کوچک است که مسئولیت شروع فرآیند بوت گوشی و بارگذاری سیستم عامل (که در اینجا اندروید است) را بر عهده دارد. اهمیت باز کردن قفل بوت لودر در زمان‌هایی که کاربران به سفارشی‌سازی و سرهم‌بندی مجدد سیستم‌عامل گوشی خود تمایل دارند، مشخص می‌شود. پس از باز کردن قفل بوت لودر، کاربران قادرند تا تغییراتی را در سطح سیستم‌عامل (مانند نصب پچ‌ها، فلش کردن یک رام کاملاً جدید روی گوشی و ..) اعمال کنند.

همچنین مطالعه کنید
برخی از مشخصات گوشی موتورولا ژنو به بیرون درز کرد

برخی از گوشی‌های سری پیکسل 8 با Boot Loader قفل نشده به دست کاربران رسیدند!

چگونه بوت لودر گوشی‌های سری پیکسل 8 را قفل کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، تاکنون سطح همه‌گیری این مشکل نامشخص است. با این حال، در تئوری، کاربران گوشی‌های سری پیکسل 8 قادرند با اتصال تلفن خود به رایانه و استفاده از ADB (پل ارتباطی رفع اشکال اندروید) این مشکل را حل کنند. اما در حالت کلی، به نظر نمی‌رسد که گوگل از کاربران خود توقع داشته باشد، تا این مشکل را به تنهایی حل کنند.

طبق گزارش‌های ارائه شده، گوگل با ارائه گوشی‌هایی جایگزین در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را مجدداً به دست آورد. اما بدیهی است که برای دریافت گوشی‌های جایگزین، لازم است تا کاربران مکالمات طولانی با واحد پشتیبانی گوشی‌های سری پیکسل 8 را تحمل کرده و آنها را برای این کار مجاب کنند.

با این حال، از آنجایی که در هر سری جدید از گوشی‌های گوگل پیکسل، حداقل یک ویژگی “عجیب و غریب” ظاهر می‌شود، اطلاع از جزئیات دقیق دلایل وقوع این اشکال می‌تواند کمی جالب باشد. ما در اِروتِک در تلاشیم تا به‌روزترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسانیم. برای بررسی بیشتر این خبر در هفته‌های آتی، با ما همراه بمانید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>