Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ذخیره تمامی رمزها و کارت‌های اطلاعات شخصی بر روی Google Wallet

ذخیره انواع کارت های اطلاعات شخصی بر روی Google Wallet

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

غول فناوری دنیا، گوگل، مدتی است که در حال به‌روزرسانی سرویس کیف پول مجازی جدید خود است. این سرویس جدید که با نام گوگل والت (Google Wallet) شناخته می‌شود، از سال گذشته جایگزین سرویس پیشین گوگل پی (Google Pay) شده است. گوگل اکنون اعلام کرده است که سرویس Google Wallet می‌تواند طیف گسترده‌ای از خدمات را برای کاربران ارائه دهد. از جمله این خدمات می‌توان به ذخیره اطلاعات گذرنامه‌ها، بلیط قطار و پرواز بسیاری از کشورها، کارت‌های بیمه و دیگر کارت‌های اطلاعات شخصی اشاره کرد. همچنین از این پس می‌توان گواهینامه رانندگی کاربرانی (در حال حاضر در ایالت‌های منتخبی از آمریکا) که از این کیف پول مجازی پشتیبانی می‌کنند را در آن ذخیره کرد.

ذخیره تمامی رمزها و کارت‌های اطلاعات شخصی افراد بر روی Google Wallet

در واقع گوگل این قصد را دارد که کیف پول مجازی خود را به یک سرویس همه کاره برای ذخیره شناسه‌ها و کارت‌ها در کنار دیگر خدمات پرداختی که در گوشی‌های هوشمند مخصوصا اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تبدیل کند. با توجه به اطلاعات بدست آمده ظاهرا این شرکت شروع به اجرای برخی از این ایده‌های خود برای این کیف پول مجازی کرده است. به عنوان مثال، اخیراً این سرویس، پرداخت‌های بدون تماس را برای گجت‌های پوشیدنی خود که از سیستم عامل Wear OS بهره می‌برند فراهم کرده است. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ساعت های هوشمند خود مانند پیکسل واچ (Pixel Watch) پرداخت های خود را انجام دهند.

با گرفتن عکس و استفاده از عکس‌های گوشی خود، مجوزها را به برنامه Google Wallet اضافه کنید

در آخرین پست وبلاگ شرکت گوگل عنوان شد که کاربران به زودی می‌توانند انواع بیشتری از مجوزها را به روش‌های مختلف در سرویس Google Wallet خود اضافه کنند. این روش به این صورت است که عکس‌‌ مجوزهایی که بارکد یا کدهای QR دارند و در گوشی ذخیره شده‌اند را می توان به صورت مستقیم از طریق گالری به برنامه Google Wallet اضافه کرد. از کاربردهای این روش می‌توان به عضویت در باشگاه، کارت‌های پارکینگ و دیگر خدمات حمل‌ونقل است. با کمک این سرویس می‌توانید نسخه‌های فیزیکی کارت های خود را دیجیتالی کرده و نگران گم شدن آنها نباشید.

همچنین مطالعه کنید
سامسونگ سال آینده 52 مدل گوشی جدید عرضه می‎‎‎‎‎‎کند!

ذخیره تمامی رمزها و کارت‌های اطلاعات شخصی افراد بر روی Google Wallet

سرويس RCS مجموعه‌ای از استانداردهای ارتباطی است که SMS و MMS و تماس را به‌صورت یکپارچه پوشش می‌دهد. حال کاربرانی که از سرويس RCS گوگل استفاده می‌کنند، می توانند قابلیت ذخیره مجوزهای دریافتی همانند بلیط قطار و کارت پرواز مربوط به خطوط هوایی را در برنامه‌های پیام‌رسانی خود داشته باشند. برای استفاده از این ویژگی ابتدا به صورت دستی بلیت یا مجوز خود را اضافه می‌کنید و قبل از اینکه در نهایت در برنامه آپلود شود آن‌ها را تایید می‌کنید.

ذخیره تمامی رمزها و کارت‌های اطلاعات شخصی افراد بر روی Google Wallet

فعلاً پشتیبانی اکثر ایالت‌های آمریکا از کارت‌های اطلاعات شخصی، در سرویس Google Wallet

حال نوبت به خبرهای مربوط به قابلیت جذاب اضافه کردن کارت‌های اطلاعات شخصی در سرویس Google Wallet برای کابران است. از این پس افراد ساکن در مریلند می‌توانند شناسه‌های صادر شده خود توسط دولت را در سرویس Google Wallet، از جمله گواهینامه رانندگی یکی کرده و برای مثال در طی بررسی‌های امنیتی اداره امنیت حمل و نقل، قبل از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه‌های منتخب خود ارائه کنند. این شرکت اعلام کرده است که این قابلیت برای ساکنان آریزونا، کلرادو و جورجیا نیز ارائه خواهد شد، البته تاریخ و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

ذخیره تمامی رمزها و کارت‌های اطلاعات شخصی افراد بر روی Google Wallet

یکی دیگر از کارت‌های اطلاعات شخصی که این سرویس پشتیبانی می‌کند، کارت‌های بیمه سلامت است. در حال حاضر این قابلیت تنها در ایالات متحده آمریکا در دسترس است و به زودی کاربران بریتانیایی نیز می‌توانند از طریق برنامه HRMC از این ویژگی بهره ببرند. گوگل همچنین اعلام کرده است از این پس با شرکت Humana، ارائه‌دهنده بیمه معروف در ایالات متحده آمریکا، همکاری می‌کند و در آینده قصد دارد شناسه‌های بیمه سلامت دیجیتال را برای کاربران منتشر کنند. البته باید توجه داشت با توجه به اینکه این نوع از اسناد شناسایی دارای اطلاعات حساس و محرمانه هر فرد هستند، برای هر بار استفاده کاربر، احراز هویت بیومتریک لازم است.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>