Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مک بوک ایر M3 اپل در دو مدل 13 و 15 اینچی معرفی شد

مک بوک ایر M3 اپل در دو مدل 13 و 15 اینچی معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل به‌طور رسمی از مک بوک ایر جدید با تراشه‌ی سیلیکون M3 رونمایی کرد. مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های اپل طراحی یکسانی با نسل قبلی خود دارند اما قدرتمندتر شده‌اند و چند بهبود جزئی را ارائه می‌دهند. برای آشنایی با مشخصات مک بوک ایر M3 اپل، با اِروتِک همراه باشید.

اپل به ارائه‌ی مک بوک ایرهای خود در اندازه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی ادامه می‌دهد اما کوپرتینویی‌ها این‌بار هر دو نسخه را برخلاف مک بوک ایر 2، به‌صورت همزمان معرفی کرده‌اند. محصولات جدید اپل به‌طور کلی همان طراحی نسل قبلی مک بوک ایر با لبه‌ی تخت و بریدگی نمایشگر را حفظ می‌کنند.

نسخه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر M3 به‌جای پشتیبانی از یک نمایشگر اکسترنال، حالا می‌توانند به دو نمایشگر اکسترنال متصل شوند. هرچند باید اشاره داشت که این امر تنها در هنگام بسته بودن لپ‌تاپ ممکن است و اگر صفحه‌ی مک بوک ایر روشن باشد، فقط امکان اتصال یک نمایشگر وجود دارد. هر دو مدل مک بوک‌ ایر M3 همچنان از نمایشگرهای Liquid Retina و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برند.

مک بوک ایر M3 اپل در دو مدل 13 و 15 اینچی معرفی شد

مک بوک ایر جدید به تراشه‌ی M3، که شامل یک پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای و یک پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای می‌شود، مجهز است. مک بوک ایر M3 از یک موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای نیز بهره می‌گیرد و اپل این دستگاه را «بهترین لپ‌تاپ مصرفی جهان برای هوش مصنوعی» معرفی کرده است. طبق ادعاهای اپل، جدیدترین مک بوک ایر می‌تواند ۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل M1 که تقریباً ۴ سال پیش عرضه شد را ارائه دهد. همچنین گفته می‌شود که این لپ‌تاپ ۱۳ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل است. علاوه‌بر این‌ها، مک‌ بوک ایر M3 می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ واقع‌گرایانه و جذابی با سایه‌زنی مش (Mesh Shading) و رهگیری پرتو (Ray Tracing) با شتاب سخت‌افزاری را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید
لپ‌تاپ HP Pavilion Aero 13 با چیپست‌های AMD Ryzen به بازار عرضه شد

جدا از ارتقاء تراشه، مک بوک ایر جدید همچنین از WiFi-6E بهره‌مند شده است که سرعتی دو برابر بیشتر از نسل قبلی دارد. حالت‌های میکروفون «Voice Isolation» و «Wide Spectrum» نیز وضوح بهبودیافته‌ای را در تماس‌های صوتی و ویدیویی مهیا می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها دارای دوربین 1080p FaceTime، سه میکروفون و پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی اتموس (Dolby Atmos) هستند.

مک بوک ایر M3 اپل در دو مدل 13 و 15 اینچی معرفی شد

اپل چهار رنگ‌بندی سفید، خاکستری، مشکی و نقره‌ای را برای مک بوک ایر M3 در نظر گرفته است. قیمت پایه‌ی مدل ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ ۱٬۰۹۹ دلار می‌باشد و مدل ۱۵ اینچی با برچسب قیمتی ۱٬۲۹۹ دلار عرضه می‌شود. هم‌اکنون امکان پیش‌خرید مک بوک ایرهای جدید اپل وجود دارد و این لپ‌تاپ‌ها در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) به‌صورت رسمی راهی بازار خواهند شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>