Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی مولد گوگل به موتور جستجو گوگل راه پیدا کرد

هوش مصنوعی مولد گوگل به موتور جستجوی این شرکت راه پیدا کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به‌تازگی یک اطلاعیه مبنی بر گسترش دسترسی به هوش مصنوعی مولد گوگل در موتور جستجو خود در 120 کشور در سراسر جهان را منتشر کرده است. با استناد به این اعلامیه، این کمپانی بزرگ‌ترین دسترسی بین‌المللی به “جستجوی هوشمندانه و مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE)” را برای کاربران موتور جستجوی خود به ارمغان خواهد آورد.

“جستجوی هوشمندانه یا همان تجربه جستجوی مولد” فعالیت خود را از ایالات متحده آمریکا آغاز و سپس پای خود را به دو کشور “هند و ژاپن” باز کرد. اکنون، گوگل با گسترش مناطق تحت پوشش خود، به کاربران ساکن در کشورهایی نظیر “مکزیک، برزیل، کره جنوبی، اندونزی، نیجریه، کنیا” اجازه می‌دهد تا از هوش مصنوعی مولد خود بهره ببرند. شما می‌توانید لیست کشور‌های مشمول “جستجوی هوشمندانه” را در بخش زیر مشاهده کنید:

در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا با مراجعه به بخش “Search Labs” در نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم، جستجوی هوشمندانه (SGE) را روی مرورگر خود فعال کنید. به گفته گوگل، در هفته آینده، دسترسی به قابلیت SGE برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و iOS (از طریق برنامه گوگل) نیز فعال خواهد شد.

علاوه بر این اکنون کمپانی گوگل از 4 زبان محبوب (مضاف بر زبان انگلیسی) از جمله “اسپانیایی، پرتغالی، کره‌ای و اندونزیایی” در “جستجوی هوشمندانه” خود پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر این، حالا کاربران می‌توانند سوالات بعدی خود را به صورت مستقیم از صفحات نتایج جستجو (Result) بپرسند و در ادامه فرآیند جستجو خود قادرند سوالات و نتایج جستجوی پیشین خود (از جمله لینک‌های تبلیغاتی موجود در صفحات جستجو) را در سراسر صفحه نمایش مشاهده کنند. این به‌روزرسانی در هفته‌های آتی و (در ابتدا) در دسترس ساکنان ایالات متحده آمریکا (به زبان انگلیسی) قرار داده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر گوگل کروم را نیز تسخیر کرد!

همچنین، در به‌روزرسانی جدید گوگل، در صورتی که کاربران از SGE بخواهند تا عبارتی که حاوی کلماتی با معانی متعدد است را ترجمه کند، هوش مصنوعی مولد گوگل زیر کلمات دارای معانی متعدد خط می‌کشد. به این ترتیب کاربران قادرند با ضربه زدن روی هر یک از کلمات نوشته‌شده در آن عبارت، معنای مرتبط با عبارت را مشخص و انتخاب نمایند. قابلیت “ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی” در ابتدا در ایالات متحده آمریکا و برای ترجمه زبان انگلیسی به اسپانیایی منتشر می‌شود و متعاقباً گوگل این قابلیت را برای کاربران سایر کشورها و زبان‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

هوش مصنوعی مولد گوگل به موتور جستجو گوگل راه پیدا کرد

در نهایت، گوگل در هوش مصنوعی مولد خود از یک قابلیت دیگر رونمایی می‌کند. در این قابلیت جدید، از این پس کاربران در هنگام انجام جستجوهای مرتبط با کدنویسی و سلامت، با کلمات خاص و مفهومی هایلایت‌شده مواجه خواهند شد و قادرند با نگه داشتن ماوس روی این کلمات، پیش نمایشی از تعاریف ارائه شده یا تصاویر مرتبط با آن‌ کلمات را مشاهده نمایند. این به‌روزرسانی در ماه آینده و به صورت تدریجی، در ایالات متحده آمریکا (به زبان انگلیسی) منتشر خواهد شد. به گفته گوگل، این قابلیت نیز، در آینده‌ای نه چندان دور به سایر کشورها و زبان‌ها راه خود را باز خواهد کرد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>