Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با قابلیت‌های 2 ابزار جدید در موتور جستجو گوگل آشنا شوید

معرفی 2 قابلیت جذاب و کاربردی در بخش تصاویر موتور جستجوی گوگل

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان طور که می‌دانید، هر روزه تصاویر موجود در اینترنت گسترش می‌یابند و تکثیر می‌شوند و به واسطه بارگذاری (آپلود) مجدد تصاویر قدیمی (که امری بسیار رایج است!) ردیابی پیش‌زمینه یا تاریخچه عکس‌ها به امری دشوار بدل شده است. در حال حاضر، قابلیت استفاده از ابزارهای جستجوی معکوس عکس و فیلتر کردن جستجو با استفاده تاریخ یا بازه زمانی مورد نظر، برای کاربران فراهم است، اما جستجو پیشینه یک عکس همچنان امری دشوار است. از همین رو، گوگل در تلاش است تا با معرفی یک راه حل بالقوه به نام “درباره این تصویر” به این کابوس کاربران برای همیشه پایان دهد!

با قابلیت‌های 2 ابزار جدید در موتور جستجو گوگل آشنا شوید

گوگل به منظور افزایش صحت‌سنجی و اعتبار ردیابی تصاویر در منابع آنلاین، از 2 ابزار جدید در موتور جستجوی گوگل برای کاربران خود رونمایی می‌کند. ابزار “درباره این تصویر/About this image” که در سطح جهانی و به زبان انگلیسی در دسترس کاربران قرار داده شده است، بینش‌هایی درباره “تاریخچه تصویر، استفاده تصویر در سایر سایت‌ها (علاوه بر منبع اصلی)، متا دیتا (ابرداده) و هوش مصنوعی‌های به کار گرفته شده روی تصاویر” را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با قابلیت‌های 2 ابزار جدید در موتور جستجو گوگل آشنا شوید

به عنوان مثال، در این ابزار کاربران قادرند در رابطه با “مدت زمان و نوع گردش تصویر در اینترنت، منبع اصلی انتشار عکس و سایر مکان‌هایی که تصویر به اشتراک گذاشته شده است” اطلاعات بیشتری کسب نمایند. این ابزار به “صحت‌سنجی تصویر، کاهش اطلاعات نادرست غیر‌عمدی (Misinformation) و بهبود قابلیت‌های تحقیقاتی” کمک شایانی می‌کند.

با قابلیت‌های 2 ابزار جدید در موتور جستجو گوگل آشنا شوید

برای استفاده از این ابزار، می‌توانید از 2 روش زیر پیروی کنید:

  • در هنگام مشاهده یک تصویر در Google Images، روی منوی سه نقطه‌ای کلیک کنید.
  • ابتدا گزینه “اطلاعات بیشتر درباره این صفحه/More About This Page” را انتخاب کرده، سپس گزینه “درباره این تصویر/About this image” را انتخاب کنید.
همچنین مطالعه کنید
سرعت فیبر نوری جدید 17 میلیون برابر سرعت اینترنت پرسرعت عادی است

با قابلیت‌های 2 ابزار جدید در موتور جستجو گوگل آشنا شوید

ابزار دیگری به نام “کاوشگر واقعیت تصویر/Fact Check Explorer” که در حال حاضر در نسخه بتا فعال است، به طور خاص برای روزنامه‌نگاران و افرادی که به دنبال صحت‌سنجی تصاویر هستند، طراحی شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به واسطه آپلود تصاویر یا وارد کردن URLها (پیوند یکتا) تصویر، به صحت‌سنجی‌های صورت گرفته شده روی تصاویر، دست پیدا کنند.

این ابزار، به کارگیری از تصویر در زمینه‌های مختلف و مرتبط با تصویر را در سراسر وب برجسته می‌کند. به عنوان مثال ابزار “Fact Check Explorer” قادر است به واسطه تحلیل‌های خود، این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد:

  • ارائه اطلاعات در رابطه با واقعی بودن مکان‌های موجود در تصویر به منظور صحت‌سنجی اطلاعات منتشر شده در رابطه با تصویر
  • ارائه اطلاعات در رابطه با استفاده مجدد از یک تصویر قدیمی‌تر به عنوان اخبار جعلی جدید به منظور تشخیص جعلی بودن/نبودن اخبار

این پیشرفت‌ها با هدف مقابله با نگرانی فزاینده کاربران در خصوص صحت تصاویر منتشر شده در فضای آنلاین صورت گرفته است. گوگل در اطلاعیه خود به مطالعه انجام شده توسط بخش MediaWise موسسه Poynter اشاره کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که 70 درصد از شرکت‌کنندگان در شناسایی “صحت، اعتبار و قابل اعتماد بودن” تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، شک دارند.

هر دو ابزار، به مرور زمان در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که هر 2 ابزار جدید “جستجوی تصویر” و “بررسی واقعیت تصویر” در حال آزمایش و اصلاح هستند و تنها در نسخه بتا فعال می‌باشند.

منبع: HowToGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>