Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تلاش اپل برای گریز از رکود؛ تراشه های M4 بر هوش مصنوعی متمرکز خواهند بود!

تلاش اپل برای گریز از رکود؛ تراشه های M4 بر هوش مصنوعی متمرکز خواهند بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل در حال حاضر به‌شدت بر روی توسعه نسل بعدی تراشه‌های خود، یعنی تراشه‌های M4، متمرکز است. انتظار می‌رود تراشه‌های M4 اپل در سه نوع اصلی عرضه و در نسل بعدی تمامی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های سری مک‌ به کار گرفته شوند. همچنین با استناد به گزارش جدید مارک گورمن (تحلیلگر برجسته محصولات اپل و نویسنده مجله بلومبرگ)، “هوش مصنوعی” به عنوان اولویت اصلی اپل در توسعه تراشه‌های M4 خواهد بود.

اما چرا اپل برای توسعه یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند و پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، خود را به آب و آتش می‌زند؟! بدون شک کاهش 27 درصدی میزان فروش محصولات خانواده مک در سال گذشته مالی (که در ماه سپتامبر به پایان رسید)، پس از به اوج رسیدن میزان فروش در سال 2022 میلادی، یکی از اصلی‌ترین دلایل اپل برای تمرکز بر روی قدرتمندسازی تراشه های M4 است! علاوه بر این، برخلاف روند معمول، فصل تعطیلات نیز کمک چندانی به اپل نکرد و نرخ فروش محصولات این کمپانی به صورت ثابت باقی ماند. تمامی این نتایج در حالی حاصل شد که برخلاف انتظارات طرفداران اپل، سیستم‌های مک مجهز به تراشه M3 (که در اکتبر سال گذشته با بازار عرضه شدند) در مقایسه با سیستم‌های مجهز به تراشه M2 چندان قدرتمندتر نبودند!

تلاش اپل برای گریز از رکود؛ تراشه های M4 بر هوش مصنوعی متمرکز خواهند بود!

به گفته گورمن توسعه تراشه‌های M4 بخشی از تلاش اپل برای ایجاد قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و گسترش آن‌ها در تمامی محصولات این کمپانی خواهد بود. همچنین گورمن مدعی است اپل قصد دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان و هم‌زمان با رونمایی از نسخه بعدی سیستم عامل macOS (در ماه ژوئن) قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی در تراشه های M4 را نیز معرفی نماید.

همچنین مطالعه کنید
گوگل برای تعویض راحت‌تر سنسور اثر انگشت سری پیکسل 6، راه‌حلی جدید ارائه داد

به طور کلی پیش‌بینی می‌شود پایین‌ترین سطح تراشه‌های خانواده M4 در “نسخه پایه مک‌بوک پرو، مک بوک ایر جدید و نسخه پایین‌رده مک مینی” به کار گرفته شود. همچنین انتظار می‌رود “مک بوک‌های پرو رده‌بالا” و “مک مینی‌های رده‌بالا” به تراشه میان‌رده M4 و “مک پرو” به قوی‌ترین تراشه خانواده M4 مجهز باشند. از این رو و با درنظرگیری جدول زمانی معمول اپل، انتظار می‌رود اولین کامپیوترهای مک جدید مجهز به تراشه های M4 از جمله “کامپیوترهای دسکتاپ آی مک‌، نسخه ارزان‌قیمت مک بوک پرو 14 اینچی، نسخه‌های رده بالا مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و مینی کامپیوترهای مک مینی” در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

تلاش اپل برای گریز از رکود؛ تراشه های M4 بر هوش مصنوعی متمرکز خواهند بود!

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود سایر محصولات این خانواده نظیر “مک بوک ایر 13 و 15 اینچی” در بهار، “مک استودیو” در اواسط و “مک پرو” نیز در اواخر سال 2025 میلادی به بازار راه یابند. این در حالی است که شایعاتی مبنی بر تلاش اپل برای ارتقاء ظرفیت رم رده‌بالاترین کامپیوترهای دسکتاپ مک از 192 گیگابایت (فعلی) به حداکثر 512 گیگابایت نیز به گوش می‌رسد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>