Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت هوشمند گلکسی واچ 8 سامسونگ احتمالاً با صفحه نمایش مربعی به بازار می‌آید!

گلکسی واچ 8 سامسونگ ممکن است با صفحه نمایش مربعی روانه بازار شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ از ابتدای راه‌اندازی لاین ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ خود، همواره طراحی صفحه نمایش گرد و کلاسیک را برای این سری از گجت‌های پوشیدنی خود در نظر داشته است و تاریخچه ساعت‌های دارای صفحه نمایش غیردایره‌ای شکل این کمپانی به ساعت‌های سری Gear با صفحه نمایش مستطیلی در دهه 2000 میلادی باز می‌گردد. اما اکنون به نقل از یک منبع ناشناس به وب‌سایت SamMobile، به نظر می‌رسد این کمپانی در تلاش است صفحه نمایش مربعی‌شکل را به ساعت‌های سری گلکسی و احتمالاً ساعت هوشمند گلکسی واچ 8 بازگرداند.

این شایعات دو طراحی زیر را برای ما ترسیم می‌کنند:

  • طراحی اول: طراحی صفحه نمایش کاملاً مستطیلی‌شکل با لبه‌ها و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک مشابه با ساعت گلکسی Gear
  • طراحی دوم: طراحی صفحه نمایش مربعی‌شکل با گوشه‌های منحنی (Squircle) و لبه‌ها و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبتاً قطور مشابه با ساعت‌های اپل واچ (مانند ساعت اپل واچ اولترا 2)

در حالیکه این منبع هیچگونه جزئیاتی در رابطه با زمان عرضه ساعت‌های دارای صفحه نمایش مربعی را مطرح نکرده است، با استناد به شایعات فعلی پیرامون ساعت گلکسی واچ 7، این دستگاه طراحی صفحه نمایش گرد نسل پیش از خود (گلکسی واچ 6) را به ارث می‌برد و از این رو طراحی ساعت‌های مربعی‌شکل گلکسی واچ به ساعت‌های عرضه‌شده پس از این سری (احتمالاً در سال 2025 میلادی) محدود خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
ساعت هوشمند اندرویدی Fire-Boltt Dream با قابلیت اتصال 4G LTE رونمایی شد

در عین حال، احتمال راه‌اندازی یک لاین جداگانه برای تولید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ با صفحه نمایش مربعی‌شکل (در کنار ساعت‌های دارای صفحه نمایش دایره‌ای کلاسیک) نیز وجود دارد.

در حال حاضر تنها 3 کمپانی بزرگ “اپل، فیت‌بیت (Fitbit/ متعلق به کمپانی گوگل) و گارمین (Garmin)” از طراحی چهارگوش برای صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند خود بهره می‌گیرند. اما دلیل اصلی سامسونگ برای استفاده از صفحه نمایش مربعی یا مستطیلی‌شکل در ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ (احتمالاً گلکسی واچ 8) چیست؟ به طور کلی بهره‌گیری از طراحی غیردایره‌ای شکل به سازندگان اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های بیشتر و متنوع‌تری را برای ساعت هوشمند خود در نظر بگیرند چرا که در این دسته از صفحات نمایش، رابط کاربری می‌تواند عناصر بیشتری را نسبت به صفحات نمایش دایره‌ای شکل (با لبه‌های دارای انحنا و محدودتر) در خود جای دهد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>