Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل در سال جدید میلادی چه راهکارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد؟

اپل در سال جدید میلادی چه راهکارهایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل ضمن انتشار یک بیانیه از تصمیم خود برای ارائه روش‌های جدیدی برای توزیع اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل iOS برای کاربران و توسعه‌دهندگان ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد. در رویکرد جدید، کاربران به‌زودی می‌توانند از سد دانلود برنامه‌ها از طریق اپ استورهای سنتی عبور کنند و فرصت دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از وب‌سایت توسعه‌دهنده نرم‌افزار را در اختیار خواهند داشت. با این حال، لازم به ذکر است که اپل الزامات خاصی را برای این فرآیند در نظر گرفته است.

با استناد به این بیانیه اپل در تلاش است یک دسته‌بندی جدید و انحصاری که اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به صورت مستقیم و بر مبنای توسعه‌دهندگان آن‌ها لیست می‌کند را در فروشگاه اپ استور ایجاد و راه‌اندازی نماید. اتخاذ این رویکرد از سمت اپل برای ناشرانی مانند Epic (مالک فروشگاه Epic Games در سیستم عامل‌های ویندوز و macOS) که تاکنون اختلافات حقوقی فراوانی با کمپانی اپل داشته‌اند، به منزله یک موهبت بزرگ تلقی می‌شود.

سایر بندهای این رویکرد جدید عمدتاً بر روی سرویس‌هایی که مدل کسب و کار آن‌ها به “خریدهای درون‌برنامه‌ای” و “اشتراک‌ها” وابسته است، تأثیر می‌گذارد. در رویکرد جدید توسعه‌دهندگان امکان هدایت کاربران به صفحات وب خارجی (مثلاً وب‌سایت رسمی خود) برای پرداخت هزینه خریدهای درون‌برنامه‌ای و اشتراک‌های تهیه شده، را خواهند داشت. این قابلیت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از سد پرداخت کمیسیون 30 درصدی به اپل عبور کنند. علاوه بر این، الزامات و محدودیت‌های پیشین برای استفاده از قالب‌های از پیش طراحی‌شده اپل برای “تبلیغات، تخفیف‌ها و سایر پیشنهادات” مرتفع شده و اکنون توسعه‌دهندگان قادر به ایجاد طرح‌های شخصی‌سازی شده برای طرح‌های تخفیفی و تبلیغات خود می‌باشند. با این حال امکان استفاده از قالب‌های از پیش طراحی‌شده اپل برای موارد مذکور، همچنان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد.

علاوه بر این در اواخر فصل بهار، توسعه‌دهندگان فعال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجوز توزیع مستقیم اپلیکیشن‌ها بر وب‌سایت‌های رسمی خود را خواهند داشت. این مسئله به این معناست که امکان دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها (مشابه با فرآیند دانلود مستقیم برنامه‌ها در سیستم عامل macOS) در اختیار کاربران سیستم عامل iOS نیز قرار داده خواهد شد. این در حالی است که توسعه‌دهندگانی مشمول شرایط فوق به “طریقه عملکرد سیستم، پشتیبان‌گیری، بازیابی اطلاعات کاربر و سایر موارد” دسترسی خواهند داشت. اما اتخاذ این رویکرد جدید چه سودی را برای اپل به همراه خواهد داشت؟

همچنین مطالعه کنید
کلمه "سامسونگ (Samsung)" یکی رایج‌ترین رمزهای عبور در سال 2021 است!

این قابلیت‌ها تنها در دسترس توسعه‌دهندگانی که ثبت‌نام خود در برنامه” توسعه‌دهندگان اپل در اتحادیه اروپا” را به مدت حداقل دو سال متوالی حفظ کرده‌اند، قرار خواهد گرفت. با این حال، اپل یک شرط اولیه دیگر را برای استفاده از این قابلیت‌ها در نظر گرفته است. با استناد به قوانین جدید اپل لازم است تا اپلیکیشن مورد نظر توسعه‌دهندگان متمایل به استفاده از این قابلیت‌ها، در اتحادیه اروپا و در سال تقویمی پیشین حداقل یک میلیون بار در سیستم عامل iOS مورد نصب قرار گرفته شده باشد.

به بیان ساده‌تر، این شرایط تنها شامل حال کمپانی‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار بزرگی که برنامه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند می‌شود و توسعه‌دهندگان کوچک عملاً امکان استفاده از این قابلیت را نخواهند داشت. البته اپل الزامات دیگری را نیز برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است، اما اغلب این الزامات کمی واقع‌گرایانه‌تر هستند. به عنوان مثال لازم است توسعه‌دهندگان (مطابق با قوانین اتحادیه اروپا) در خصوص فرآیند جمع‌آوری داده‌های خود کاملاً شفاف عمل کنند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تنها به توزیع اپلیکیشن‌ها از حساب توسعه‌دهنده خود یا بر روی وب‌سایت رسمی کمپانی مجاز هستند. با این حال تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه امکان دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی‌هایی که تنها مجوز حضور به مدت 30 روز را در اتحادیه اروپا خواهند داشت، مطرح نشده است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>