Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ بر روی آپنه خواب نظارت خواهند داشت!

ساعت های گلکسی واچ سامسونگ به‌زودی بر روی آپنه خواب نظارت می‌کنند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ به تازگی تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای نظارت بر روی “آپنه خواب/ توقف بیش از 10 ثانیه‌ای تنفس در هنگام خواب” در اپلیکیشن سامسونگ هلث مانتیور (Samsung Health Monitor) را دریافت کرد. این قابلیت جدید در هنگام استفاده ترکیبی از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ و گوشی‌های هوشمند سازگار با این قابلیت عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد و با نظارت بر سیکل خواب و علائم حیاتی کاربر در حین خواب، نشانه‌ها و علائم وجود آپنه خواب را شناسایی می‌کند.

در حالیکه در بیانیه مطبوعاتی کمپانی سامسونگ اطلاعات بیشتری در رابطه با انتشار قابلیت “نظارت بر آپنه خواب” برای سری مشخصی از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود این قابلیت حداقل در اختیار کاربران ساعت‌های سری گلکسی واچ 6 قرار داده شود. لازم به ذکر است در حال حاضر این قابلیت با دریافت تاییدیه از سمت مقامات مربوطه در کشور کره جنوبی، در دسترس کاربران سری‌های گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 6 ساکن در این کشور قرار دارد.

‏آپنه خواب چیست؟

آپنه خواب یک بیماری شایع و مزمن خواب است که به دلیل علائم خاموش در اغلب موارد تشخیص داده نشده و در نتیجه درمان نیز نمی‌شود. مبتلایان به این بیماری در هنگام خواب برای مدت زمان بیشتر از 10 ثانیه، وقفه در تنفس را تجربه می‌کنند. این بیماری با ایجاد اختلال در فرآیند اکسیژن‌رسانی به بدن، به شدت بر روی کیفیت خواب بیمار تأثیر گذاشته و منجر به بروز احساس خستگی دائمی وی می‌شود. علاوه بر این در صورت عدم درمان آپنه خواب، احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی نظیر “فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی و سکته قلبی” در مبتلایان به این بیماری افزایش می‌یابد. با استناد به تحقیقات بنیاد ملی خواب آمریکا (NSF) در حال حاضر در حدود 25 درصد از جامعه مردان و 10 درصد از جامعه زنان ساکن در ایالات متحده آمریکا به این بیماری مبتلاء می‌باشند.

همچنین مطالعه کنید
جانشین اپل واچ اولترا بدنه سبک تری خواهد داشت

نحوه عملکرد و استفاده از قابلیت “نظارت بر آپنه خواب” ساعت‌های گلکسی واچ

قابلیت “نظارت بر آپنه خواب” ساعت‌های گلکسی واچ به کاربران اجازه می‌دهد علائم آپنه انسدادی خواب در سطح “متوسط تا شدید” را در طی یک دوره نظارت “دو شبانه” شناسایی کنند. برای استفاده از این قابلیت لازم است کاربران در یک دوره 10 روزه، بیش از 4 ساعت از خواب خود را در طی دو نوبت ردیابی کنند.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به آسانی از ابتلاء/ عدم ابتلاء خود به آپنه خواب اطمینان حاصل کرده و در صورت ابتلاء به این بیماری به دنبال مراقبت‌های پزشکی و پیشگیری از بروز سایر بیماری‌ها و عوارض جانبی ناشی از ابتلاء به این بیماری باشند.

 ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ بر روی آپنه خواب نظارت خواهند داشت!

با استناد به اطلاعات منتشرشده در بیانیه مطبوعاتی کمپانی سامسونگ، این قابلیت از سه ماهه سوم سال جاری میلادی (ماه‌های جولای تا سپتامبر) در اختیار کاربران ایالات متحده آمریکا قرار داده می‌شود و استفاده از آن تنها برای افراد بالای 22 سال مجاز خواهد بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>