Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست ویژن پرو 2 اپل با صفحه نمایش میکرو اولد جدید خود، غوغا به پا خواهد کرد!

هدست ویژن پرو 2 اپل به صفحه نمایش میکرو اولد مجهز خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با آغاز سال نو میلادی و نزدیک شدن به چارچوب زمانی پیشنهادی برای عرضه هدست ویژن پرو اپل (در نخستین ماه‌های سال 2024)، دامنه شایعات جانشین این هدست (هدست ویژن پرو 2) گسترش یافته است. با استناد به گمانه‌زنی‌های اخیر، این احتمال وجود دارد کمپانی اپل برخی از ایرادات هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده (VR/XR) فعلی مانند “عمر باتری” و “میزان روشنایی نمایشگر” را در هدست ویژن پرو 2 اصلاح کند.

هدست ویژن پرو 2 اپل با صفحه نمایش میکرو اولد جدید خود، غوغا به پا خواهد کرد!

به گزارش موسسه تحقیقاتی Omdia، کمپانی اپل در تلاش است یک صفحه نمایش میکرو اولد (توسعه‌یافته شده بر مبنا تکنولوژی OLEDoS/اولد روی سیلیکون) را بر روی هدست ویژن پرو 2 تعبیه نماید. در حال حاضر صفحه نمایش هدست ویژن پرو، که از آن با نام “EyeSight” نیز یاد می‌شود، به نوعی ولد (WOLED/نوعی از میکرو اولدهایی که از فیلتر رنگی استفاده می‌کنند) مجهز می‌باشد. فیلتر رنگی این میکرو اولد در طی فرآیند تولید اجزاء مختلف تصویر (با استفاده از نقاط نورانی) و ارسال آن به سمت چشمان کاربر، درصد قابل توجهی از روشنایی صفحه نمایش را نیز کاهش می‌دهد. اما به کارگیری از میکرو اولد توسعه‌یافته شده بر مبنای تکنولوژی OLEDoS در هدست های واقعیت مجازی/واقعیت افزوده چه مزایایی را با خود به همراه خواهد داشت؟

با استفاده از فناوری OLEDOS در میکرو اولدها، فیلتر رنگی حذف می‌شود و رنگ‌ها به صورت مستقیم توسط پیکسل‌های فرعی (موجود در از صفحه یا لایه اضافی روی نمایشگر) تولید می‌شوند. در نتیجه انجام گرفتن این فرآیند، تمامی نور تابانده شده به صورت موثر به چشم کاربر هدایت و ارسال شده و بر میزان روشنایی صفحه نمایش افزوده می‌شود.

هدست ویژن پرو 2 اپل با صفحه نمایش میکرو اولد جدید خود، غوغا به پا خواهد کرد!

در حال حاضر کمپانی اپل اطلاعات زیادی در رابطه با میزان روشنایی نمایشگر هدست ویژن پرو را در اختیار عموم قرار نداده است، اما به گزارش برخی از منابع آگاه حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این هدست به 5000 نیت محدود می‌شود. با به‌کارگیری از فناوری OLEDOS می‌توان افزایش دو برابری حداکثر میزان روشنایی (در حدود 10000 نیت) را در هدست ویژن پرو 2 انتظار داشت. علاوه بر این، این میزان از روشنایی در هدست‌های VR/XR، کاهش بالقوه مصنوعات حرکتی (تغییر فشار تماس یا جا‌به‌جایی سنسورهای هدست بر روی پوست بر اثر حرکت کردن کاربر) را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید
برند هندی نویز از ساعت هوشمند Noise Voyage با نمایشگر امولد رونمایی کرد

در عین حال، این امکان وجود دارد که با تغییر فناوری میکرو اولدهای هدست ویژن پرو 2 به “OLEDOS”، افزایش وضوح نمایش (بیشتر از 3400 ppi برای هر چشم در هدست فعلی) را نیز شاهد باشیم. با افزایش تعداد پیکسل‌های تولید شده و وضوح نمایش، تصاویر سه‌بعدی باکیفیت‌تری از خروجی دریافت می‌شوند و از میزان ناهنجاری بصری SDE (بروز الگوی مشبک مانند از خطوط ریز یا شکاف میان پیکسلی بر روی صفحه نمایش) نیز کاسته خواهد شد.

میکرو اولدهای OLEDOS در بهره‌وری و طول عمر نیز نسبت به میکرو اولدهای فعلی برتری دارند. علاوه بر این، به واسطه “بهبود شاخصه مصرف انرژی” پیش‌بینی می‌شود که بر طول عمر باتری هدست ویژن پرو 2 اپل نیز افزوده شود. از سوی دیگر انتظار می‌رود با “تعبیه تراشه جدید M اپل و افزایش ظرفیت آن” در این هدست VR/XR، مدت استفاده از آن (پلی تایم) نیز افزایش یابد.

هدست ویژن پرو 2 اپل با صفحه نمایش میکرو اولد جدید خود، غوغا به پا خواهد کرد!

هدست ویژن پرو 2 اپل چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

در حال حاضر، تمامی تمرکز کمپانی اپل بر روی عرضه هدست ویژن پرو در فوریه 2024 (اسفند 1402) است و از این رو نمی‌توان انتظار داشت که رونمایی از هدست ویژن پرو 2 به‌زودی اتفاق بیفتد. به گفته مینگ-چی کو (افشاگر صاحب‌نام) احتمالاً عرضه این هدست به سال 2027 میلادی موکول خواهد شد. با این حال، چی کو بر این باور است که کمپانی اپل، پیش از رونمایی از هدست ویژن پرو 2، از یک هدست مقرون به صرفه سری ویژن رونمایی خواهد کرد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>