Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش ساخت تصاویر هنری با هوش مصنوعی میدجرنی

آموزش کار با هوش مصنوعی میدجرنی برای ساخت تصاویر هنری

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که مولدهای تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند DALL-E 2 به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند و خیلی‌ها علاقه دارند که با انواع و اقسام پرامپت‌ها و درخواست‌های مختلف، نهایت پتانسیل این هوش مصنوعی‌ها را موردآزمایش قرار دهند و ببینند چه تصاویری می‌توانند بسازند. هوش مصنوعی میدجرنی (Midjourney) یکی از ابزارهای پیشرفته‌ی ساخت تصاویر هنری به حساب می‌آید و همین حالا نیز قادر هستید تا به‌آسانی از آن برای ایجاد تصاویر دلخواه خود کمک بگیرید.

میدجرنی چیست؟

قبل از اینکه درباره‌ی هوش مصنوعی میدجرنی صحبت کنیم، باید به هوش مصنوعی معروف DALL-E 2 اشاره کرد. «DALL-E 2» در صدر مولدهای تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی جای گرفته است و می‌تواند با ساده‌ترین پرامپت‌ها و درخواست‌های کاربران، تصاویر کاملاً جدیدی ایجاد کند.

هوش مصنوعی Craiyon که قبلاً با نام «DALL-E mini» شناخته می‌شد، ابزار تحت وب رایگانی است که نسخه‌ی پایه‌ای‌تری نسبت به DALL-E 2 را ارائه می‌کند و به پیچیدگی آن نیست. نتایج این هوش مصنوعی اغلب اوقات عجیب‌وغریب هستند اما همچنان بازی با آن سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود.

میدجرنی اما جایی میان DALL-E 2 و Craiyon قرار گرفته و از هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ جهت ساخت تصاویر براساس پرامپت‌های کاربران استفاده می‌کند. نتایج این ابزار معمولاً بسیار خوب و جذاب‌اند اما انتظار همان کیفیت خیره‌کننده‌ی هوش مصنوعی DALL-E 2 را نباید از میدجرنی نیز داشته باشید.

البته ذکر این نکته ضروری است که نسخه 6 میدجرنی که چند روز پیش معرفی شد، تمام رقبا را کنار زده و خود به‌تنهایی در جایگاه برترین هوش مصنوعی مولد تصویر، تکیه زده است.

نحوه‌ی استفاده از میدجرنی بتا (Midjourney Beta)

تنها چیزی که برای استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی نیاز دارید، یک حساب کاربری در دیسکورد (Discord) است و از همین دیسکورد قادر به ارسال پرامپت‌های خود برای میدجرنی و دریافت تصاویر مرتبط با آن خواهید بود. با مراجعه به وب‌سایت دیسکورد می‌توانید اکانت رایگانی بسازید و بعد یا با مرورگر از نسخه‌ی تحت وب آن استفاده کنید، یا برنامه‌ی دیسکورد برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS را دانلود نمایید.

بعد از اینکه اکانت دیسکورد خود را ساختید، به سایت میدجرنی بروید و بر روی «Join the Beta» کلیک کنید.

همچنین مطالعه کنید
چرا نباید پسورد خود را در مرورگر ذخیره کنیم؟

آموزش ساخت تصاویر هنری با هوش مصنوعی میدجرنی

این کار، شما را به دیسکورد می‌برد و باید «Accept Invite» را انتخاب کنید.

چند نکته در مورد نسخه‌ی بتای میدجرنی وجود دارد که باید بدانید. بعد از طی کردن این روند، کار خود را با نسخه‌ی آزمایشی رایگان میدجرنی آغاز می‌کنید که شامل حدود ۲۵ پرامپت می‌شود. پس از استفاده از تمامی پرامپت‌های خود، در صورت تمایل می توانید اشتراک میدجرنی را خریداری کنید و به آن دسترسی کاملی داشته باشید.

برای شروع، به یکی از کانال‌های «Newcomer Rooms» در نوار کناری بروید. در این آموزش از «#newbies-42» استفاده شده اما فرقی ندارد که به کدام کانال می‌روید.

آموزش ساخت تصاویر هنری با هوش مصنوعی میدجرنی

در کادر متنی، دستور زیر را وارد کنید:

imagine/

حالا پرامپت خود را تایپ کرده و آن را ارسال نمایید.

آموزش ساخت تصاویر هنری با هوش مصنوعی میدجرنی

پروسه‌ی ساخت تصاویر توسط هوش مصنوعی میدجرنی را می‌توانید تا تکمیل تصاویر مدنظرتان تماشا کنید.

ساخت تصاویر با هوش مصنوعی

بعد از اینکه پروسه‌ی ساخت تصاویر جدید به اتمام رسید، این تصاویر در یک پیام جدید برای شما ارسال خواهند شد. حالا، چند گزینه‌ی جدید در اختیارتان قرار گرفته است:

  • دکمه‌ی U: نسخه‌ی بزرگتری از تصویر شما می‌سازد.
  • دکمه‌ی V: تصویر جدیدی براساس تصویری که انتخاب کرده‌اید می‌سازد.
  • دکمه‌ی Refresh: چهار تصویر جدید را با همان پرامپت دریافت کنید.

دکمه‌ی U: نسخه‌ی بزرگتری از تصویر شما می‌سازد.

با کلیک بر روی دکمه‌ی موردنظر، نتایج در پیام جدیدی برای شما ارسال می‌شوند و گزینه‌های بیشتری به شما ارائه خواهد شد تا نسخه‌های مشابه دیگری بسازید یا کیفیت تصویر دریافتی خود را ارتقا دهید.

آموزش Midjourney

در صورتی که علاقه داشتید تا این تصاویر را ذخیره کنید، عکس مدنظر خود را انتخاب نمایید و در گوشی بر روی آیکون دانلود ضربه بزنید. در کامپیوتر نیز باید بر روی «Open Original» کلیک کنید تا اندازه‌ی کامل تصویر ساخته‌شده را ببینید.

نحوه‌ی دانلود تصاویر ساخته‌شده

کار با هوش مصنوعی میدجرنی به همین سادگی انجام می‌پذیرد. تنها کافی است که «imagine/» را تایپ کرده و پرامپت موردعلاقه‌ی خود را برای میدجرنی بفرستید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که امکان استفاده از برخی کلمات خاص را ندارید اما اجازه‌ی استفاده از بیشتر کلمات به کاربران داده شده است و می‌توانید ببینید بقیه دارند چه تصاویری با هوش مصنوعی میدجرنی می‌سازند، پس پرامپت‌های مختلف را موردآزمایش قرار دهید و خوش بگذرانید!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>