Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تقابل هدست‌های متا کوئست 3 و اپل ویژن پرو؛ کدام یک برنده خواهند بود؟

تقابل هدست‌های متا کوئست 3 و اپل ویژن پرو؛ کدام یک برنده خواهد بود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هدست متا کوئست 3 در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) به‌صورت رسمی معرفی و روانه بازار شد و عملاً چندین ماه جلوتر از هدست اپل ویژن پرو است که اوایل سال آینده میلادی آن هم فقط از طریق یک سیستم رزرو و ثبت نام در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تقابل هدست‌های متا کوئست 3 و اپل ویژن پرو؛ کدام یک برنده خواهند بود؟

بدیهی است که هر دو هدست واقعیت افزوده متا کوئست 3 و اپل ویژن پرو، مخاطبان هدف مشخصی دارند، اما به گفته مینگ چی کو (تحلیلگر حوزه تکنولوژی)، “مزیت فنی” هدست اپل ویژن پرو، برگ برنده اپل در این تقابل خواهد بود. با وجود تفاوت قیمت فاحش (متا کوئست 3 با قیمت 499 دلار و اپل ویژن پرو با قیمت 3499 دلار)، او بر این باور است که هدست ویژن پرو، هدستی توسعه یافته و برتر است.

به ادعای کو، در حالی که کمپانی اپل از حیث زمان عرضه هدست واقعیت افزوده خود کمی عقب‌تر از کمپانی متا است، اما به نظر می‌رسد که پس از عرضه اپل ویژن پرو (احتمالاً کمی دیرتر از ماه ژانویه)، این هدست از نظر فناوری دو تا سه سال از متا کوئست 3 جلوتر باشد. او همچنین مدعی است که اگرچه به دلیل قیمت بسیاری بالا هدست اپل، مخاطبان هدف این هدست کمی متفاوت هستند، اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن قادر است توجه طیف وسیعی از افراد را جلب کرده و در نتیجه بر تعداد مشتریان بالقوه آن بیفزاید.

همچنین مطالعه کنید
ساعت هوشمند Watch GT Runner هواوی در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) رونمایی خواهد شد

البته به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با معرفی یک هدست ارزان قیمت‌تر، سریعاً میزان قابل‌توجهی از سهم بازار هدست‌های واقعیت افزوده را تصاحب کند. با استناد به شایعات مطرح‌شده، به نظر می‌رسد که این هدست ارزان قیمت از تراشه گوشی‌های آیفون (به جای تراشه مک تعبیه شده در هدست ویژن پرو) و نمایشگری با کیفیت پایین‌تر بهره خواهد برد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، بازار هدست‌های واقعیت افزوده با چالش‌هایی روبه‌رو است. با استناد به اظهارات مینگ چی کو، متا در پیش‌بینی محموله‌های سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی، میزان تقاضا برای هدست متا کوئست 3 را تا 10 درصد کاهش داده است. این کاهش قابل‌توجه در پیش‌بینی محموله‌ها، بیانگر احتمال کاهش تقاضا 80 درصدی در 3 ماهه اول سال 2024 میلادی (نسبت به بازه 3 ماهه آخر سال جاری) می‌باشد. علی‌رغم قیمت نسبتاً مقرون به صرفه 499 دلاری هدست متا کوئست 3، به نظر می‌رسد که بازار هدست‌های واقعیت افزوده نیازمند به توسعه و بلوغ بیشتری است.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>