Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر گوگل کروم را نیز تسخیر کرد!

هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر گوگل کروم را نیز تسخیر کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دنیای هوش مصنوعی همچنان شاهد رقابت دو اَبَر قدرت این حوزه، یعنی Open AI و گوگل، است! کمپانی گوگل، پس از موفقیت در توسعه و راه‌اندازی هوش مصنوعی Gemini (که به عنوان اصلی‌ترین رقیب چت جی پی تی 4 محسوب می‌شود) حالا در تلاش است تا با ارائه یک قابلیت جدید در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) تجربه کاربری این مرورگر را برای کاربران بی‌شمار خود بهبود بخشد. این قابلیت که “Create Theme with AI/ساخت تم با استفاده از هوش مصنوعی” نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر شخصی‌سازی شده‌ای را برای خود بسازند و از این طریق از تجربه بصری بهتری بهره‌مند شوند.

چگونه با استفاده از هوش مصنوعی تم مرورگر گوگل کروم بسازیم؟

در این قابلیت، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از بین موضوعاتی مختلفی که برای تم در نظر گرفته شده‌اند (مانند مناظر، ساختمان‌ها، خوراکی‌ها، کهکشان‌ها و …) یک گزینه را انتخاب کنند.

هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر گوگل کروم را نیز تسخیر کرد!

در مرحله بعدی کاربر می‌تواند از میان گزینه‌های متنوع ارائه شده برای بخش‌های “سبک (Style)، حالت (Mood) و رنگ‌ها (Color)” یک گزینه را (برای هر بخش) انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه “Create/ساخت” تنها در 4 مرحله ساده، تم مرورگر مورد علاقه خود را طراحی و شخصی‌سازی نماید.

ارائه این قابلیت توسط گوگل، بیانگر “ورود، رشد سریع و گسترش” هر روزه هوش مصنوعی در تمامی ابعاد دنیای دیجیتال است. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی مولد در قابلیت “ساخت تم برای گوگل کروم” تنها بخش “بهبود تجربه کاربری” را هدف نگرفته است! گوگل با ارائه این قابلیت، پتانسیل هوش مصنوعی در ایجاد عناصر زیبایی‌شناسی دیجیتال “منحصر به فرد و شخصی‌سازی شده” را به نمایش می‌گذارد.

همچنین مطالعه کنید
چگونه تب های مرورگر اندرویدی را به شکل خودکار ببندیم؟

در حال حاضر، این قابلیت تنها در بیلد Canary (نسخه جدید کامپایل شده از نرم افزار که به صورت کامل و با دقت بالا تست نشده است) مرورگر گوگل کروم منتشر شده است و پیش از انتشار عمومی (نسخه پایدار) لازم است به نسخه بتا منتقل شود. بنابراین، احتمالاً با انتشار نسخه پایدار برای تمامی کاربران (در سراسر جهان) فاصله زیادی داریم.

سایر قابلیت‌های جدید گوگل کروم

علاوه بر موارد ذکر شده، گوگل قصد دارد قابلیت “Help Me Write” (قابلیت نوشتن متن با استفاده از هوش مصنوعی که پیش‌تر در جیمیل ارائه شده بود) را به زودی به نسخه پایدار مرورگر گوگل کروم اضافه کند. اخیراً نیز، قابلیت مشاهده میزان رم مصرفی هر تب در گوگل کروم برای کاربران فعال شده است و کاربران قادرند میزان رم مصرفی هر تب را مشاهده کنند و در صورت نیاز، تب‌های مرورگر خود را بهتر مدیریت کنند و تب‌های بلا استفاده خود را ببندند.

هوش مصنوعی مولد، تم مرورگر گوگل کروم را نیز تسخیر کرد!

همچنین، گوگل در تلاش است تا ضمن انتشار قابلیت‌های تازه در به‌روزرسانی جدید گوگل کروم، برخی از باگ‌های فعلی این مرورگر (مانند مشکل اسکرول کردن در نسخه اندروید 14 گوگل کروم) را نیز رفع کند. در نهایت به نظر می‌رسد WebGPU جدید (API که قابلیت‌های سخت‌افزار GPU را برای وب نشان می‌دهد) در مرورگر گوگل کروم “عملکرد، امنیت و قابلیت‌های هوش مصنوعی” این مرورگر را بهبود خواهید بخشید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>