Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی جمینای ممکن است به‌زودی در دسترس تبلت های اندرویدی قرار بگیرد

هوش مصنوعی جمینای ممکن است به‌زودی در دسترس تبلت های اندرویدی قرار بگیرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، انتشار هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل برای گوشی‌های هوشمند بسیار محدود بود و تنها چند دستگاه خاص از این هوش مصنوعی بهره‌مند شدند. علاوه‌ بر این، چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر برای هیچ‌کدام از تبلت‌های اندرویدی در دسترس قرار ندارد و حتی تبلت پیکسل خود گوگل نیز از آن بی‌نصیب مانده است. با این حال، گزارشات جدید به احتمال انتشار زودهنگام جمینای برای تبلت‌های اندرویدی اشاره کرده‌اند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این زمینه، با اِروتِک همراه باشید.

سایت 9to5Google به‌تازگی در جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ی جستجوی گوگل موفق به مشاهده‌ی رشته‌کدهایی شد که به اپلیکیشن‌های جمینای در تبلت اشاره می‌کردند. برخی از این کدها شامل وظایف مخصوص جمینای و دسترسی به مجوزها و داده‌های برنامه‌ها می‌شدند و همچنین از کارکرد هم‌زمان جمینای و دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) خبر می‌دادند. بعد از انتخاب جمینای به‌عنوان دستیار دیجیتال در تبلت، این هوش مصنوعی به موارد مختلفی مانند فهرست مخاطبین، تاریخچه‌ی پیام‌ها و تماس‌ها دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند برنامه‌هایی مانند اپلیکیشن ساعت گوشی را برای کنترل هشدارها و تایمرها مورداستفاده قرار دهد.

همانند وضعیت هوش مصنوعی جمینای در گوشی‌های هوشمند، تمامی فرآیندها توسط هوش مصنوعی مدیریت نخواهند شد، چرا که برخی از وظایف مانند ایجاد روتین‌ها و انجام ترجمه به دستیار هوش مصنوعی سپرده شده‌اند. به این ترتیب، جمینای قادر خواهد بود تا از متن تصویر ایجاد کند، مقاله و ایمیل بنویسد، هشدار تنظیم کند و بسیاری از قابلیت‌های دیگر خود را به کاربران تبلت‌های اندرویدی ارائه دهد.

جالب اینجاست که هم چت‌بات هوش مصنوعی و هم دستیار صوتی گوگل را می‌توان با یک فرمان ساده‌ی «هی گوگل» (Hey Google) یا هر عبارت دیگری که در تنظیمات انتخاب شده است، فراخواند. متعاقباً، ابزاری که اخیراً فعال شده باشد از بین این دو به درخواست کاربر پاسخ خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید
دستیار هوش مصنوعی Gemini گوگل به هدفون‌ها وارد می‌شود!

این گزارش حاکی از نزدیک بودن گوگل به انتشار جمینای برای تبلت‌هاست؛ تبلت پیکسل گوگل به احتمال زیاد اولین تبلتی خواهد بود که جمینای برای آن در دسترس قرار خواهد گرفت. گلکسی تب S9 و گلکسی تب S9 اولترا نیز با توجه به سخت‌افزار و تراشه‌ی توانمند خود، نامزدهای بعدی به حساب می‌آیند. شایان ذکر است که این تبلت‌ها در حال حاضر و بعد از انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1 از هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ بهره می‌برند.

اگرچه این صحبت‌ها هنوز در حد گمانه‌زنی هستند، اما به نظر می‌رسد که گوگل به‌تدریج دستیار صوتی خود را از دستگاه‌های اندرویدی حذف می‌کند و جمینای را به‌عنوان دستیار پیش‌فرض و جایگزین چت‌بات معرفی خواهد کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که دستیار گوگل دقیقاً تا چه مدت در کنار هوش مصنوعی جمینای به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>