Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

Music GenAI Control: ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ادوبی برای تبدیل متن به موسیقی!

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ادوبی برای تبدیل متن به موسیقی معرفی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی ادوبی از یک ابزار منحصربه‌فرد مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای تبدیل متن به موسیقی تحت عنوان “Project Music GenAI Control” رونمایی کرد. این ابزار که با همکاری متخصصان برترین دانشگاه‌های جهان با کمپانی ادوبی توسعه یافته و در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد، به کاربر اجازه می‌دهد با تایپ دستورات و درخواست‌های متنی، موسیقی مورد نظر خود را تولید نماید. با این حال شگفتی‌سازی‌های این ابزار تنها به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد ادوبی محدود نمی‌شود و امکان ویرایش مستقیم موسیقی نیز در این ابزار گنجانده شده است!

برای درک بهتر این فرآیند، ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

همان‌طور که مشاهده کردید، در این ویدیو کاربر با تایپ دستور متنی “Inspiring Film” از این ابزار درخواست کرد یک موسیقی متن برای یک فیلم الهام‌بخش را تولید نماید و هوش مصنوعی پس از دریافت این دستور، یک موسیقی متن مطابق با نظر کاربر را تولید و خروجی آن را در اختیار کاربر قرار داد.

علاوه بر این ابزار Project Music GenAI Control ادوبی، برخلاف سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای تولید موسیقی، امکان ویرایش دقیق و خلاقانه فایل‌های موسیقی تولیدشده با استفاده از هوش مصنوعی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی از قابلیت‌های این ابزار عبارتند از:

  • ویرایش و اصلاح موسیقی تولیدشده به واسطه تغییر سرعت (تمپو)، ساختار، تکرار و شدت
  • افزایش مدت زمان موسیقی تولیدشده (به عنوان مثال تبدیل  موسیقی تولیدشده 10 ثانیه‌ای به موسیقی 1 دقیقه‌ای)
  • میکس بخش‌های مختلف موسیقی
  • ایجاد حلقه‌ها (لوپ‌ها) یکپارچه موسیقی
  • تغییر ملودی موسیقی تولیدشده بر اساس ملودی یک فایل موسیقی مرجع (از پیش تولیدشده)
همچنین مطالعه کنید
جزئیات عملکرد موتور ProVisual در دوربین های گلکسی S24 اولترا آشکار شد!

لازم به ذکر است، “میزان دقت و کنترل” اعمال‌شده بر روی فایل‌های موسیقی تولیدشده توسط این ابزار بسیار بالاست و این ابزار سطح کنترلی مشابه با کار کردن با پیکسل‌ها در نرم‌افزار فوتوشاپ (اما متناسب با حوزه صدا) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر این یکپارچگی و کامل بودن این ابزار نیاز به جابه‌جایی مداوم میان نرم‌افزارهای مختلف ویرایش موسیقی را از بین برده و به فرآیند خلاقانه تولید موسیقی، سرعت و سهولت می‌بخشد.

ادوبی ضمن تضمین قابلیت استفاده از موسیقی‌های تولیدشده توسط این ابزار برای مصارف تجاری، رویکردهای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را در اولویت خود قرار می‌دهد. علاوه بر این تمامی محتواهای موسیقیایی تولیدشده توسط این ابزار دارای برچسب “اعتبار محتوا” هستند. این برچسب‌ها با ارائه عملکردی مشابه با “برچسب‌های محتویات مغذی” تعبیه‌شده بر روی خوراکی‌ها که جزئیات محتویات مغذی هر خوراکی را اعلام می‌کنند، ماهیت فرآیند خلق موسیقی تولیدشده توسط این ابزار را به طور شفاف به نمایش گذاشته و از بروز سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد،ابزار تبدیل متن به موسیقی Project Music GenAI Control ادوبی در حال حاضر در معرض آزمایش قرار داشته و کمپانی ادوبی بر روی توسعه یک رابط کاربری کاربرپسند برای این ابزار قدرتمند و شهودی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>