Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از هوش مصنوعی مولد Gauss گوشی‌های سری گلکسی S24 رونمایی کرد

سامسونگ از هوش مصنوعی مولد Gauss گوشی‌های سری گلکسی S24 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ روز گذشته از هوش مصنوعی مولد خود تحت عنوان “گاوس (Gauss)” رونمایی کرد. سامسونگ مدل هوش مصنوعی خود را به عنوان یک ادای احترام به ریاضیدان افسانه‌ای “کارل فردریش گاوس” نام‌گذاری کرده است. فردریش گاوس به دلیل فعالیت‌های درخشان و بی‌نظیر خود در علم ریاضیات از جمله پایه‌گذاری “نظریه توزیع نرمال یا فرآیند گاوسی” که به عنوان یک مفهوم اساسی در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود، به شهرت جهانی دست یافت.

این مدل هوش مصنوعی در هنگام نصب روی یک دستگاه، سه جزء را در بر دارد. شایان ذکر است که هر یک از این 3 بخش، برای انجام وظایف منحصر به فرد و خاصی، طراحی شده‌اند. عملکرد این سه جزء به شرح زیر است:

  • مدل مولد زبانی گاوس یا Samsung Gauss Language

مدل زبانی گاوس یک مدل زبان مولد است که قابلیت “نوشتن ایمیل، خلاصه‌سازی اسناد و ترجمه محتوا” را با خود به همراه دارد. علاوه بر این، این مدل قادر است به واسطه فعال‌سازی قابلیت کنترل هوشمند، به فرآیند کنترل دستیارهای شخصی مجازی مانند: “آمازون الکسا و گوگل هوم” سهولت ببخشد.

  • مدل مولد مبتنی کد گاوس یا Samsung Gauss Code
همچنین مطالعه کنید
شارپ از گوشی میان رده سنس ۸ رونمایی کرد

این مدل از هوش مصنوعی گاوس به دستیار کدنویسی code.i مجهز می‌باشد و به توسعه‌دهندگان (Developers) اجازه می‌دهد به سرعت و به آسانی کدنویسی کنند و فعالیت‌هایی مانند “اجراء شرح کد و تولید نمونه آزمایشی” را از طریق این مدل به سرعت انجام دهند.

  • مدل مولد مبتنی بر تصویر گاوس یا Samsung Gauss Image

مدل تصویری هوش مصنوعی گاوس با قابلیت “تولید، ویرایش، تغییر سبک و ارتقاء و بهبود کیفیت” تصاویر، عملکرد درخشانی را از خود برجای می‌گذارد.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی گاوس در ماه ژانویه سال 2024 میلادی همراه با گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ رونمایی خواهد شد و عملکرد بسیار چشمگیر خود را در سری پرچمدار این کمپانی به نمایش می‌گذارد.

به گفته کمپانی گوگل، در حال حاضر کارمندان این شرکت از این هوش مصنوعی به منظور افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>