Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

Google Messages

تلاش گوگل برای ارائه قابلیت ویرایش پیام های ارسال شده در گوگل مسیج!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

جیمیل مدت‌هاست که قابلیت ویرایش ایمیل‌های ارسالی را دارد. اکنون، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد ویژگیگزینه ویرایش مشابهی را برای اپلیکیشن پیام‌های خود یعنی گوگل مسیج (Google Messages) ارائه دهد. این قابلبیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک بازه زمانی معین تغییراتی را در پیام‌های ارسال‌شده اعمال کنند. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت با اِروتِک همراه باشید.

مطمئناً برای شما نیز پیش آمده است که پیامی را نوشته و قبل از اینکه متوجه اشتباه تایپی خود بشوید آن را ارسال کرده‌اید. با این حال ممکن است به‌زودی دیگر نیازی به نگرانی این مورد نباشد چراکه طبق گزارشی از اکانت کاربری AssembleDeBug در شبکه اجتماعی ایکس که در وبلاگ خود با نام TheSpAndroid نیز منتشر شده، آخرین نسخه برنامه پیام‌های گوگل (Google Messages)، حاوی یک ویژگی مخفی برای ویرایش پیام‌های ارسال شده است.

سال گذشته، از طریق رشته‌هایی از کدهای برنامه کشف شد که گوگل در حال کار بر روی ویژگی ویرایش پیام‌ها بوده است. اکنون، در آخرین نسخه بتای برنامه، تیم توسعه‌دهندگان موفق شدند ویژگی منتشر نشده‌ای به نام «ویرایش پیام یا Editing message» را فعال کرده و نحوه عملکرد و محدودیت‌های آن را تأیید کنند.

اسکرین‌شات از برنامه Google Messages

همان‌طور که در اسکرین‌شات‌های به اشتراک گذاشته شده مشخص است، کاربران می‌توانند به مدت طولانی انگشت خود را روی پیام ارسال‌شده در اپ Google Messages فشار داده و نگه‌دارند تا یک منو در نوار بالایی ظاهر شود. این عملکرد گزینه‌ جدیدی با نام «Edit» را در کنار میانبر‌های آشنای Copy ،Delete ،Favorite و More به این منو اضافه می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
قابلیت Nearby Share گوگل برای سیستم عامل ویندوز فعال شد

همچنین این تصویر به ما نشان می‌دهد که استفاده از این ویژگی 30 دقیقه بعد از ارسال پیام محدود می‌شود، البته ممکن است هنگام معرفی رسمی، این محدودیت برداشته شود. همچنین پس از ضربه زدن بر روی یک پیام ویرایش‌شده، گزارشی از تاریخچه تغییرات ایجاد‌شده نیز برای کاربران به نمایش در خواهد آمد.

علاوه بر این، گوگل پیام‌های اصلاح‌شده را از پیام‌های معمولی با برچسب‌گذاری مشخص می‌کند که برای مطلع نگه‌داشتن طرف مقابل و جلوگیری از گمراه‌کردن یا فریب دادن گیرندگان بسیار مفید است.

در حال حاضر، ویرایش پیام‌ها برای کسانی که می‌توانند این سرویس را از تنظیمات اندروید فعال کنند، در دسترس است. اما حتی اگر سرویس را فعال کرده و پیامی را ویرایش کنید، گیرنده‌ای که این ویژگی را ندارد، پیام ویرایش شده را به‌عنوان یک پیام جدید می‌بیند!

جدا از اینکه کاربران اکنون می‌توانند پیام‌ها را ویرایش کنند، ویژگی‌های جدید دیگری نیز وجود دارد، از جمله پشتیبانی از واکنش به پیام‌ها با ایموجی‌هایی شبیه به پیام‌رسان واتساپ. متأسفانه، هنوز هیچ جزئیاتی از اینکه گوگل قصد دارد چه زمانی این ویژگی‌ها را علنی کند، وجود ندارد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>