Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کفش Air Max Dn نایک به فناوری هوای پویا مجهز شد!

کفش Air Max Dn نایک به فناوری هوای پویا مجهز شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی نایک به‌تازگی فناوری جدیدی با نام هوای پویا (Dynamic Air) را در جدیدترین کفش Air Max Dn خود راه‌اندازی و آن را با یک واحد چهار لوله‌ای نایک ایر ادغام کرده است تا “حس و ظاهری بی‌نظیر” را به کف کفش جدید خود بدهد.

نایک می‌گوید این جفت کفش کتانی بی‌نظیر در تاریخ 26 مارس (7 فروردین) عرضه می‌شود و هدف آن‌ها تولید “کفشی طراحی‌شده برای ایجاد یک انتقال پویاتر از پاشنه به پنجه” است. این کفش اولین کفش از مجموعه کفش‌های کلاسیک است که از فناوری هوای پویا استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد نرمی کفش را در هر مرحله حرکت حس کنید.

این اطلامیه در حالی منتشر شده است که این غول ورزشی، هفته ایر مکس 2024 را جشن می‌گیرد.

کفش‌های ورزشی نایک با فناوری داینامیک ایر (هوای پویا)

به گفته این شرکت ورزشی، فناوری داینامیک ایر شامل دو محفظه تحت فشار است که هر کدام دارای دو لوله است که با فشار بالاتر در پاشنه و فشار کمتر در قسمت جلویی پا تنظیم شده‌اند.

کفش Air Max Dn نایک به فناوری هوای پویا مجهز شد!

هنگامی که مشتری کفش می‌پوشد راه می‌رود یا حرکت می‌کند، هوا آزادانه بین لوله‌های هر اتاق جریان می‌یابد و به فشار پاسخ می‌دهد و حرکت را آسان‌تر می‌کند. این طراحی تعاملی، راحتی، واکنش‌پذیری و عملکرد کلی را افزایش داده و به‌شکل قابل‌توجهی فناوری بالشتک کفش را ارتقا می‌دهد.

“حرکت پویا” در کفش Air Max Dn

رگی هانتر، مدیر تولید کفش نایک لایف استایل گفت:

ما این سیستم را “حرکت پویا (Dynamic motion)” می‌نامیم. تنظیم مستقل محفظه‌ها به این معنی است که واحد هوا می‌تواند در هر مرحله به بار بدن شما پاسخ دهد. احساس حرکت پاشنه تا پنجه بدون قطع شدن است زیرا واحد هوا در زمان واقعی با پای شما تعامل دارد و با آن حرکت می‌کند. Air Max Dn اولین کفشی است که توانستیم با آن این حس را ایجاد کنیم.

کفش Air Max Dn نایک به فناوری هوای پویا مجهز شد!

تحلیل المان محدود (FEA) یک تکنیک شبیه‌سازی دیجیتالی است که طراحان نایک از آن برای تسریع و بهبود تست واحد هوای Air Max Dn استفاده کردند.

همچنین مطالعه کنید
شهر دوجن (Dogen) زندگی شهری را به وسط دریا می‌برد!

با استفاده از FEA، آن‌ها می‌توانند دوام واحد هوا را سریع‌تر و دقیق‌تر در مقایسه با روش‌های سنتی ارزیابی کنند. به عنوان مثال، این تیم می‌تواند سایش و پارگی در طول یک سال استفاده از کفش را در عرض چند ساعت به‌صورت دیجیتالی شبیه‌سازی کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا نقاط ضعف یا بهبود احتمالی را قبل از نمونه‌سازی فیزیکی شناسایی کنند.

اولویت دادن به راحتی و کفش‌های تمام روز (All-day)

به گفته نایک، این فرآیند آزمایش دیجیتال، طراحان، مهندسان و دانشمندان را قادر می‌سازد تا به‌شکل موثر در ارائه کفشی که راحتی و استایل تمام روز را در اولویت قرار می‌دهد، همکاری کنند.

آنها بر تقویت ساختار و پشتیبانی از کفش برای اطمینان از کشش و دوام تمرکز کردند، بنابراین عملکرد کلی و طول عمر Air Max Dn را افزایش دادند.

دی‌پاول ویلیامز، یکی از همکاران محصولات نایک Lifestyle Footwear، اظهار داشت:

ما لباس‌های جوانان امروزی را از سر تا پا می‌شناسیم و حتی می‌دانیم که علاقه‌مندان به کفش‌های کتانی، گاهی اوقات تمام لباس‌های خود را با آن ست می‌کنند. بنابراین، همانطور که انتظار می‌رود، رنگ‌های پرانرژی‌تر را در این کفش مشاهده خواهید کرد، اما همچنین رنگ‌هایی را خواهید دید که استایل دادن به آن را آسان کرده و انتخاب لباس را آسان می‌کنند.

کفش Air Max Dn نایک به فناوری هوای پویا مجهز شد!

تکنولوژی بی‌نظیر هوای پویا!

کتی گومز، معاون نایک NXT Footwear نیز در این باره گفت:

هدف این فناوری هموار کردن راه برای فناوری‌های Air Max بیشتر است. هوای پویا معیار ما را برای احساس هوا در کفش افزایش می‌دهد. ما همیشه انتظارات خود را در مورد آنچه می‌توانیم برای ورزشکاران ارائه دهیم افزایش می‌دهیم. ما از هر ابزاری که در اختیار داریم و ذره‌ای از تخصص خود برای ایجاد احساسات جدید با هوا استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم این کار را دقیق‌تر انجام می‌دهیم. شاید مهم‌تر از همه، ما چیزی را ایجاد می‌کنیم که مرزهای آنچه را که با راحتی و حرکت امکان‌پذیر است به‌طور واقعی پیش می‌برد و این تازه شروع آینده ایر است.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>