Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت HyperOS برای گوشی های قدیمی شیائومی، با اندروید 13 منتشر می‌شود

آپدیت HyperOS برای گوشی های قدیمی شیائومی، با اندروید 13 منتشر می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی شیائومی طی چند ماه اخیر مشغول انتشار آپدیت رابط کاربری HyperOS برای دستگاه‌های مختلف خود بوده است و این به‌روزرسانی موردانتظار کم‌کم به‌صورت جهانی در دسترس کاربران محصولات شیائومی قرار می‌گیرد.

آپدیت HyperOS تاکنون تنها برای مدل‌های جدیدتر دستگاه‌های این کمپانی منتشر می‌شد اما حالا شیائومی شروع به آزمایش رابط کاربری جدیدش برای دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز کرده است و قصد ندارد که به رویکرد قدیمی خود در قبال انتشار آپدیت‌های رابط کاربری پایان دهد.

وقتی که شیائومی به‌صورت رسمی از نسل جدید رابط کاربری خود با نام «HyperOS» پرده برداشت، بسیاری بر این باور بودند که فصل جدیدی برای بخش نرم‌افزاری این کمپانی چینی آغاز شده است، اما متأسفانه در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد و تصمیمات جدید غول فناوری چینی خبر از تکرار رویکردهای پیشین را می‌دهند. اگرچه رابط کاربری جدید شیائومی طوری طراحی شده که متمرکز بر بهینه‌سازی و اتصال متقابل باشد اما به‌طور کلی شاهد همان رابط کاربری «MIUI» هستیم و ویژگی‌های قدیمی آن هم به نسل جدید رابط کاربری شیائومی ارث رسیده‌اند.

شیائومی رابط کاربری MIUI خود را بر اساس چندین نسخه‌ی مختلف اندروید آماده می‌کرد و انتظار می‌رفت که این رویکرد با معرفی رابط کاربری HyperOS پایان یابد. با این حال، شیائومی تصمیم دیگری را در پیش گرفته و جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری HyperOS خود را برای گوشی‌های ردمی K40، شیائومی 12X و ردمی نوت 12 پرو 4G منتشر کرده است. به‌جای اینکه رابط کاربری HyperOS این گوشی‌ها مانند سایر آپدیت‌های اخیر شیائومی مبتنی‌بر اندروید 14 باشد، هر سه گوشی از رابط کاربری HyperOS مبتنی‌بر اندروید 13 استفاده خواهند کرد. به عبارت دیگر، این محصولات از آپدیت نسخه‌ی جدید اندروید خود بی‌نصیب باقی مانده‌اند اما به جدیدترین رابط کاربری شیائومی به‌روز شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید
برنامه زمانی انتشار رابط کاربری Realme UI 4.0 قبل از معرفی رسمی، منتشر شد

از آن‌جایی که شیائومی تا قبل از این درباره‌ی انتشار آپدیت‌های جدیدی برای گوشی‌های ردمی K40، شیائومی 12X و ردمی نوت 12 پرو 4G وعده‌ای نداده بود، نمی‌توان از چنین تصمیمی نیز ایراد گرفت. از طرفی، جای خوشحالی دارد که کاربران این گوشی‌ها هم به رابط کاربری HyperOS دست پیدا می‌کنند و از جدیدترین ویژگی‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

شایان ذکر است که گوشی ردمی K40 در واقع مدل تغییرنام یافته‌ی گوشی‌های پوکو F3 و شیائومی 11X به حساب می‌آید و از طرف دیگر، ردمی نوت 12 پرو 4G نیز مدل ری‌برندشده‌ی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس محسوب می‌شود. بنابراین، این ۳ گوشی هم باید به‌زودی آپدیت رابط کاربری HyperOS را دریافت کنند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>