Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش غیرفعال کردن ردیابی آنلاین اینستاگرام

آموزش غیرفعال کردن ردیابی فعالیت آنلاین در اینستاگرام

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

متا در به‌روزرسانی جدید اینستاگرام بخش مرکز حساب (Accounts Center) این برنامه را دست‌خوش تغییر کرده است و اکنون می‌توانید ردیابی آنلاین اینستاگرام را به‌طور کامل غیرفعال کنید. برای آشنایی با نحوه غیرفعال کردن این قابلیت با اِروتِک همراه باشید.

در صورتی که با ایده‌ی ردیابی شدن توسط اینستاگرام در فعالیت‌های آنلاینی که با برنامه‌های دیگر خود یا در وب‌سایت‌های مختلف انجام می‌دهید مشکل دارید، احتمالاً اضافه شدن گزینه‌ی غیرفعال‌سازی قابلیت ردیابی آنلاین اینستاگرام برای شما خبر خوشایندی محسوب می‌شود. کمپانی متا از این پس به کاربران اجازه می‌دهد که با مراجعه به بخش «Accounts Center» در تنظیمات اینستاگرام، از ردیابی شدن فعالیت آنلاین خود در برنامه‌های خارج از اینستاگرام جلوگیری کنند. کاربرد اصلی ردیابی فعالیت آنلاین عمدتاً به شخصی‌سازی کردن تبلیغاتی که در پلتفرم اینستاگرام مشاهده می‌کنید، مرتبط است. از این به بعد اما با دنبال کردن مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، دیگر نگرانی‌ای بابت ردیابی شدن توسط اینستاگرام نخواهید داشت.

سرانجام غیرفعال کردن ردیابی فعالیت آنلاین اینستاگرام ممکن شد!

متا بخش «Accounts Center» اینستاگرام را تغییر داده است تا کاربران بتوانند به مدیریت و غیرفعال کردن ردیابی آنلاین این برنامه بپردازند. پیش از این، امکان غیرفعال‌سازی این ویژگی تنها برای شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک در دسترس قرار داشت و کاربران باید در تنظیمات به شکل دستی ردیابی فعالیت‌های خارج از فیس‌بوک را غیرفعال می‌کردند. اکنون اما در هر دو شبکه‌ی اجتماعی این امکان وجود دارد. متا این قابلیت جدید غیرفعال‌سازی ردیابی اینستاگرام را «فناوری‌های فعالیت خارج از متا» (Activity Off-Meta Technologies) نامیده است.

طبق گفته‌های کمپانی متا، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که چگونگی ارسال اطلاعات از طرف کسب‌وکارها و کمپانی‌های مختلف را مدیریت کنند. در این بخش می‌توانید به بررسی کسب‌وکارهایی که در حال فرستادن اطلاعات شما به متا هستند بپردازید، ببینید که دقیقاً چه فعالیت‌هایی ردیابی می‌شوند و در نهایت، این دسترسی را مسدود کنید.

آموزش غیرفعال کردن ردیابی آنلاین اینستاگرام

روش جایگزین نیز غیرفعال کردن دسترسی تمامی کسب‌وکارهای دیگر به اطلاعات شما و پاک کردن هرگونه اطلاعاتی است که در اختیار متا قرار دارد. این اقدام در واقع پروسه‌ی دریافت اطلاعات شما (در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف) توسط اینستاگرام را متوقف می‌سازد و دیگر تبلیغ‌های شخصی‌سازی‌شده نخواهید دید. به‌طور مثال، دیگر برای محصولی که به‌تازگی در سایت یا برنامه‌ی دیگری با آن روبه‌رو شدید، تبلیغ مرتبطی در اینستاگرام مشاهده نمی‌کنید و دسترسی این برنامه به اطلاعات خارج از اینستاگرام شما قطع شده است.

نکاتی که باید درباره‌ی غیرفعال کردن ردیابی فعالیت آنلاین اینستاگرام بدانید

  • قطع کردن فعالیت آینده‌ی ردیاب آنلاین اینستاگرام برای تمام حساب‌های کاربری‌ پیوندداده‌شده در بخش «Accounts Center»، اعمال خواهد شد.
  • پروسه‌ی غیرفعال‌سازی ممکن است حدود ۴۸ ساعت طول بکشد تا به شکل کامل انجام گیرد.
  • احتمال خارج شدن از تمام سایت‌ها و برنامه‌هایی که با حساب کاربری فیس‌بوک خود واردشان شده‌اید وجود دارد.
  • اگر حساب کاربری اینستاگرام خود را به برنامه‌ها و سایت‌های دیگر متصل کرده‌اید، غیرفعال‌سازی این ردیابی ممکن است منجر به قطع اتصال آن‌ها نیز بشود.
  • متا هم‌چنان فعالیت برنامه‌ها و سایت‌های دیگر را دریافت خواهد کرد، اما این پروسه ارتباطی با حساب کاربری شما نخواهد داشت.
  • تعداد تبلیغ‌ها متفاوت نخواهد بود اما دیگر با تبلیغات شخصی‌سازی‌شده و مختص شما (بر اساس فعالیت‌های آنلاین خود) روبه‌رو نخواهید شد.
همچنین مطالعه کنید
آموزش مخفی کردن تگ و منشن در استوری اینستاگرام

غیرفعال کردن ردیابی آنلاین اینستاگرام تنها چندثانیه طول خواهد کشید اما دسترسی به آن در صفحات مختلف تنظیمات اینستاگرام غرق و پنهان شده است. به همین خاطر، از راهنمای قدم-به-قدم اِروتِک کمک بگیرید تا به‌آسانی به تنظیمات مربوطه رسیده و دسترسی متا را قطع کنید.

قدم اول: بخش «Accounts Center» در تنظیمات اینستاگرام را باز کنید

تنظیمات مرتبط با غیرفعال‌سازی ردیابی آنلاین اینستاگرام در بخش «Accounts Center» این برنامه قرار گرفته است. جهت باز کردن این بخش در برنامه‌ی اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید و روی نماد نمایه‌ی خود در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  2. روی نماد تنظیمات سه‌خطی در سمت راست بالای نمایه‌ی خود ضربه بزنید.
  3. از منویی که باز می‌شود، «تنظیمات و حریم خصوصی» (Settings and privacy) را انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌ی جدید، بر روی «Accounts Center» (که پایین «Your account» قرار دارد) ضربه بزنید.

قدم دوم: به بخش «فناوری‌های خارج از متا» دسترسی پیدا کنید

حال که وارد بخش «Accounts Center» تنظیمات اینستاگرام شدید، باید به بخش «فناوری‌های خارج از متا» دسترسی پیدا کنید. جهت انجام این کار، ابتدا بر روی «Your information and permissions» کلیک نمایید و سپس، در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود بر روی «Your activity off Meta technologies» کلیک کنید.

قدم سوم: فعالیت آینده‌ی ردیاب آنلاین اینستاگرام را غیرفعال سازید

غیرفعال کردن دسترسی اینستاگرام به اطلاعات شما در سایت‌ها و برنامه‌های دیگر از طریق صفحه‌ی «Your information and permissions» انجام می‌پذیرد. برای این کار، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. بر روی «Manage future activity» ضربه بزنید.
  2. گزینه‌ی «Disconnect future activity» را انتخاب کنید.
  3. اطلاعات بخش «What you should know» را در صورت نیاز بخوانید.
  4. بر روی دکمه‌ی «Disconnect future activity» ضربه بزنید.

کمپانی متا از نظر قانونی موظف است که درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از اطلاعات شخصی شما توضیحات لازم را ارائه دهد. بخش «What you should know» نیز برای توضیح تغییراتی است که غیرفعال کردن ردیابی آنلاین اینستاگرام در حساب کاربری شما ایجاد خواهد کرد. به‌طور کلی، این بخش به توضیح مدت‌زمانی که باید برای اعمال این تغییرات صبر کنید و مواردی که با این غیرفعال‌سازی دچار تغییر می‌شوند پرداخته است.

تنها موردی که شاید برای آن‌هایی که به حریم خصوصی خود توجه دارند مشکوک به نظر بیاید، دریافت اطلاعات فعالیت سایر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها توسط اینستاگرام است. متا هنوز مشخص نکرده که آیا این کمپانی هم‌چنان تمامی فعالیت‌های کاربران را از این طریق به‌دست خواهد آورد یا تنها به بخشی از همان فعالیت‌ها دسترسی دارد. با این وجود، نوع جمله‌بندی متا در بخش «What you should know» به شکلی انجام شده که به ناشناس‌ماندن هرگونه اطلاعات دریافتی اشاره دارد.

در صورتی که جای انجام دادن تمام این کارها، صرفاً می‌خواهید نوع تبلیغاتی که اینستاگرام به شما نشان می‌دهد را تغییر دهید، بهتر است به بخش «Ad Interests» تنظیمات برنامه‌ی اینستاگرام سر بزنید.

کنترل بیشتری بر ردیابی آنلاین اینستاگرام داشته باشید

قابلیت غیرفعال کردن دسترسی اینستاگرام به اطلاعات شخصی شما در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دیگر، کنترل بیش‌تری را در زمینه‌ی حریم خصوصی در اختیارتان می‌گذارد. ردیابی آنلاین اینستاگرام را غیر فعال کنید تا بر نحوه‌ی تبادل اطلاعات خود بین کمپانی‌ها و کسب‌وکارهای مختلف کنترل بهتری داشته باشید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>