جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
چگونه با گوشی شیائومی، ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنیم؟

چگونه با گوشی شیائومی، ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی شیائومی پس از انتشار رابط کاربری MIUI 13، امکان «ردیابی و نظارت بر ضربان قلب» را در اختیار تمامی کاربران این رابط کاربری قرار داد. رابط کاربری جدید شیائومی، یعنی HyperOS نیز از این قابلیت پشتیبانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد ضربان قلب خود را با استفاده از حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده بر روی گوشی‌های خود اندازه‌گیری کنند. اما این قابلیت نحوه عملکرد این قابلیت به چه صورت است و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ با اِروتِک همراه باشید.

امکان ردیابی و اندازه‌گیری ضربان قلب از طریق قابلیت «ضربان قلب یا Heart Rate» پنهان‌شده در زیرمنوی تنظیمات جانبی (در صورت پشتیبانی گوشی شما از این قابلیت) فراهم می‌باشد. به گفته شیائومی در این قابلیت، حسگر اثر انگشت (که عموماً برای احراز هویت بیومتریک از آن استفاده می‌شود) با تابش نور به انگشت کاربر قادر است نوسانات سرعت و تغییر نبض جریان خون در انگشت را بررسی و در نتیجه میزان ضربان قلب کاربر در دقیقه (BPM) را اندازه‌گیری نماید. برای اندازه‌گیری ضربان قلب خود در گوشی‌های شیائومی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) مراجعه کنید.
  2. به زیرمنو تنظیمات جانبی یا اضافی (Additional Settings) وارد شوید.
  3. در زیرمنوی Additional Settings، ضربان قلب (Heart Rate) را انتخاب کنید.
  4. بر روی دکمه آغاز (Start) ضربه بزنید.
  5. انگشت خود را به مدت «15 ثانیه» روی علامت «حسگر اثر انگشت» به‌نمایش درآمده در پایین صفحه نمایش به صورت ثابت نگه دارید.
  6. پس از پایان فرآیند اندازه‌گیری می‌توانید ضربان قلب خود را به همراه «ساعت» و «تاریخ» روز اندازه‌گیری را مشاهده کنید.

در حالیکه به گفته شیائومی خطای نتایج ثبت‌شده توسط این قابلیت کمتر از 3BPM است، اما لازم است در نظر داشته باشید که این قابلیت به عنوان جایگزینی برای سایر روش‌های اندازه‌گیری قابل اطمینان نظیر «اُکسی‌متر، اپلیکیشن‌های سلامت‌محور کاربردی و سایر گجت‌های پوشیدنی (ساعت، مچ‌بند یا حلقه هوشمند)» طراحی نشده و امکان وجود «خطا» در نتایج ارائه‌شده توسط این قابلیت نیز وجود دارد.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

2 پاسخ

    1. گوشی باید حداقل دارای رابط کاربری MIUI 13 باشه و این از این قابلیت پشتیبانی کنه!
      اگه این گزینه در گوشی شما موجود نیست، احتمالاً این قابلیت رو نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *