Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از کاربران از ظرفیت دقیق باتری گوشی اندرویدی خود برای برنامه‌ریزی دقیق مصرف و توان آن اطلاع ندارند. تمامی مشخصات گوشی از جمله ظرفیت باتری بر روی جعبه گوشی درج شده است. با این حال اگر به جعبه گوشی خود دسترسی ندارید، چند روش دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید ظرفیت باتری گوشی شما چقدر است. با اِروتِک همراه باشید.

ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی بر حسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. mAh (مخفف میلی‌آمپر در ساعت) واحد بار الکتریکی است. فرض کنید ظرفیت باتری گوشی شما 4000 میلی‌آمپر ساعت است، این بدان معناست که باتری گوشی شما می‌تواند 4000 میلی‌آمپر برای یک ساعت یا 2000 میلی‌آمپر برای 2 ساعت یا 40 میلی‌آمپر برای 100 ساعت و … بسته به میزان مصرف آن را تامین کند.

این راهنما روش‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد تا از ظرفیت باتری گوشی هوشمند اندرویدی خود مطلع شوید.

روش 1: ظرفیت باتری (mAh) را از بخش تنظیمات اندروید پیدا کنید!

شما می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به دستگاه اندرویدی خود مانند ظرفیت باتری، نسخه اندروید، نسخه هسته، شماره ساخت، شماره IMEI و موارد دیگر را در بخش “درباره تلفن (About Phone)” بخش تنظیمات پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  1. ابتدا برنامه “تنظیمات (Settings)” را در گوشی خود باز کنید.
  2. به پایین بروید و بر روی گزینه “درباره تلفن (About Phone)” ضربه بزنید.چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟
  3. سپس به بخش “اطلاعات باتری (Battery Information)” بروید.
    چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟
  4. در اینجا ظرفیت باتری گوشی اندرویدی خود را به همراه اطلاعات دیگری مانند میزان باتری و وضعیت باتری مشاهده خواهید کرد.

چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

در تصویر بالا، ما از یک گوشی هوشمند سامسونگ برای نشان دادن ظرفیت باتری معمولی آن استفاده کردیم. این ظرفیت از طریق آزمایشات در یک آزمایشگاه مستقل و با پیروی از استاندارد IEC 61960 تعیین می‌شود که تغییرات بین نمونه‌های مختلف باتری را در نظر می‌گیرد.

ظرفیت ذکر شده، ظرفیت نامی (حداقل) باتری است. به خاطر داشته باشید که عمر واقعی باتری می‌تواند بر اساس عواملی مانند شرایط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.

همچنین مطالعه کنید
چگونه گوشی سامسونگ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنیم؟

روش 2: مشخصات گوشی را به صورت آنلاین جستجو کنید!

یک راه ساده دیگر برای اطلاع از ظرفیت باتری گوشی اندرویدی خود، جستجوی مشخصات آن در گوگل است. مرورگر وب دلخواه خود را باز کنید و از وب سایت گوگل دیدن کنید.

  1. نام مدل گوشی خود را به همراه کلمه کلیدی “مشخصات” وارد کنید. به عنوان مثال، عبارت “مشخصات گلکسی S21 سامسونگ” را تایپ کنید.
  2. نتایج جستجو را مرور کنید و به دنبال منابع معتبر مانند وب سایت رسمی سازنده، وب سایت‌های معتبر بررسی، یا وبلاگ‌های فناوری باشید.
  3. هنگامی که صفحه مشخصات را پیدا کردید، جزئیات مربوط به باتری، از جمله ظرفیت آن را بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) جستجو کنید.

روش 3: با استفاده از برنامه AccuBattery ظرفیت باتری را پیدا کنید!

AccuBattery برنامه‌ای برای اندروید است که تمام اطلاعات باتری گوشی مانند میزان مصرف باتری، ظرفیت باتری (mAh)، سلامت باتری و موارد دیگر را به شما نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از سرعت شارژ گوشی خود نیز مطلع شوید.

برنامه AccuBattery عمر باتری گوشی شما را کنترل کرده و نکات مختلف را برای بهینه‌سازی عملکرد آن پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید اپلیکیشن AccuBattery را در گوشی اندرویدی خود از فروشگاه گوگل پلی به صورت رایگان دانلود کنید.

پس از دانلود، برنامه را باز کنید و به تب “شارژ (Charging)” بروید. در اینجا می بینید که چقدر عمر باتری باقی مانده است. به پایین بروید و در آنجا قسمت تخمین ظرفیت باتری را مشاهده خواهید کرد. “ظرفیت طراحی (Design capacity)”، ظرفیت واقعی باتری گوشی شما را نشان می‌دهد.

چگونه ظرفیت باتری (mAh) گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

با گذشت زمان، عمر باتری گوشی شما نیز کاهش می‌یابد. “ظرفیت تخمینی (Estimated capacity)” نشان می‌دهد که باتری شما در طول زمان چقدر ظرفیت (mAh) از دست داده است، با این حال، این فقط یک مقدار تخمینی بر اساس سرعت شارژ فعلی است!

روش 4: برچسب باتری را بررسی کنید!

اگر به باتری گوشی خود دسترسی دارید، می‌توانید اطلاعات ظرفیت را روی برچسب باتری بیابید. گوشی خود را خاموش کنید، قاب پشتی را بردارید (در صورت امکان!) و باتری را خارج کنید. روی باتری باید جزئیاتی مانند ولتاژ و ظرفیت بیان‌شده بر حسب میلی‌آمپر ساعت (mAh) را بیابید.

منبع: Geekinstructor

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>