Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

«صفحه سیاه مرگ»، مشکلی نارحت‌کننده است که در آن صفحه‌ی گوشی گلکسی سامسونگ سیاه می‌شود اما همچنان به لمس شما پاسخ می‌دهد و طبق معمول زنگ می‌خورد یا ویبره‌ی آن کار می‌کند! این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله گلیچ‌های موقت، عملکرد معیوب برنامه‌ها و آسیب فیزیکی رخ دهد. اما خبر خوب این است که امکان رفع مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ وجود دارد.

طبیعتاً گزینه‌های شما برای حل مشکلات گوشی در مواقعی که با یک صفحه‌ی سیاه روبه‌رو هستید، بسیار محدودتر خواهد بود و دسترسی قبلی خود به گوشی را نخواهید داشت. با این حال و قبل از اینکه به تعمیرکار مراجعه کنید، همچنان چند راهکار را می‌توانید برای حل مشکل گوشی خود مورداستفاده دهید. برای آشنایی با نکاتی که شاید در این زمینه به شما یاری برسانند، در ادامه با اِروتِک همراه باشید.

۱. گوشی خود را وادار به ریستارت کنید

وادار کردن گوشی سامسونگ خود به ریستارت، راهی مؤثر برای برطرف کردن مشکلاتی است که منجر به صفحه سیاه مرگ گوشی شده‌اند. این امر با ریستارت معمولی گوشی متفاوت است، چرا که فرآیند خاموش شدن عادی را دور می‌زند و سخت‌افزار را به‌طور ناگهانی ریبوت می‌کند.

دکمه‌ی پاور گوشی (یا دکمه‌ی کناری) را همزمان با دکمه‌ی کم کردن صدا فشار داده و نگه‌دارید تا دستگاه شما خاموش شود و لوگوی سامسونگ را مشاهده کنید. کمی صبر داشته باشید تا گوشی مجدداً روشن شود و بعد ببینید که آیا مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی حل شده است یا خیر.

۲. باتری گوشی را خالی کنید و دوباره آن را شارژ نمایید

راهکار دیگری که برای برطرف کردن مشکل صفحه سیاه مرگ وجود دارد، خالی کردن کامل باتری گوشی است. بعد از اینکه گوشی شما خاموش شد، آن را مجدداً شارژ کنید. برخی از کاربران سایت ردیت گزارش داده‌اند که این روش برای آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، پس اگر ریستارت کردن گوشی کارساز واقع نشد، این راهکار را آزمایش کنید.

باتری گوشی را خالی کنید و دوباره آن را شارژ نمایید

۳. گوشی خود را چندبار لمس کنید و فشار دهید

گوشی گلکسی سامسونگ شما ممکن است صفحه سیاه مرگ را به‌دلیل تماس داخلی ضعیف نشان دهد. در این صورت، می‌توانید با انگشتان خود به صفحه‌نمایش و پشت گوشی ضربه بزنید. اگر این کار جواب نداد، کناره‌ها و همچنین جلو و پشت گوشی را به‌آرامی فشار دهید. شاید لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا صفحه دوباره روشن شود.

هشدار: فشار دادن شدید صفحه‌نمایش می‌تواند به آن آسیب برساند و منجر به مشکلات بیشتری شود. بنابراین، هنگام انجام این کار تا جای ممکن ملایم باشید و از اعمال نیروی بیش از حد خودداری کنید.

گوشی خود را چندبار لمس کنید و فشار دهید

۴. گوشی خود را برای یافتن هر گونه آسیب‌دیدگی و دکمه‌های گیرکرده بررسی کنید

آیا صفحه‌ی گوشی سامسونگ شما پس از افتادن روی زمین یا سطح سخت، سیاه شده است؟ این احتمال وجود دارد که به برخی از قطعات داخلی گوشی آسیب رسیده باشد و این اتفاق باعث چنین رفتار غیرعادی و عجیبی شود. گوشی خود را برای علائم آسیب‌دیدگی و همچنین دکمه‌های فیزیکی گیرکرده بررسی کنید. اگر گوشی سامسونگ شما آسیب‌دیده به نظر می‌رسد، بهتر است آن را به نزدیک‌ترین مراکز مربوطه ببرید تا توسط یک متخصص و تکنسین بررسی شود.

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

۵. گوشی خود را در حالت ریکاوری اجرا کرده و حافظه‌ی پنهان آن را پاک کنید

گوشی گلکسی سامسونگ شما پارتیشن کش (Cache Partition) و حافظه‌ی پنهانی دارد که برای ذخیره‌ی داده‌های موقت سیستم جهت سرعت‌بخشیدن به فرآیندهای خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این حال، هنگامی که چنین داده‌هایی خراب می‌شوند، می‌توانند گوشی شما را با اختلال روبه‌رو کنند و به صفحه سیاه مرگ سامسونگ برسانند.

همچنین مطالعه کنید
آموزش اضافه کردن جزیره پویا (داینامیک آیلند) به گوشی اندرویدی

برای رفع این مشکل، می‌توانید گوشی خود را در حالت ریکاوری اجرا کنید و پارتیشن کش را پاک نمایید. مراحل انجام این کار در ادامه آمده است:

۱) گوشی خود را با نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور خاموش کنید.

۲) دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم کردن صدا را به‌صورت همزمان فشار داده و نگه‌دارید تا دستگاه روشن شود.

۳) بعد از اینکه گوشی شما وارد حالت ریکاوری شد، از دکمه‌های تنظیم صدا برای رسیدن به گزینه‌ی «Wipe cache partition» استفاده کنید. سپس، دکمه‌‎ی پاور را فشار دهید تا این گزینه انتخاب شود.

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

۴) با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا به گزینه‌ی «Reboot system now» بروید و این گزینه را به‌کمک دکمه‌ی پاور انتخاب کنید.

انتخاب گزینه‌ی «Reboot system now»

۶. حالت ایمن گوشی را فعال کنید

اگر گوشی سامسونگ گلکسی شما یک صفحه‌ی سیاه نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد که خارج از این مشکل همچنان وقفه‌ای در کارش ایجاد نشده است، این احتمال را باید در نظر گرفت که یکی از برنامه‌های شخص ثالث روی گوشی شما مقصر باشد. برای بررسی این احتمال، لازم است که گوشی خود را در حالت ایمن (Safe Mode) اجرا کنید.

۱) گوشی را کاملاً خاموش کنید. سپس، دکمه‌ی پاور را فشار داده و نگه‌دارید تا لوگوی سامسونگ پدیدار شود.

۲) بعد از نمایان شدن لوگو، دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم کردن صدا را همزمان فشار دهید تا دستگاه در حالت ایمن روشن شود.

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

اگر صفحه‌نمایش گوشی گلکسی سامسونگ شما در این حالت بدون مشکل کار می‌کند، احتمالاً مقصر اصلی صفحه سیاه مرگ گوشی در واقع یک برنامه‌‎ی شخص ثالث است. هر برنامه‌ای که اخیراً نصب کرده‌اید را پاک نمایید و گوشی خود را ریستارت کنید تا از حالت ایمن خارج شوید.

۷. گوشی خود را از طریق سرویس Find My Device ریست کنید

اگر هیچ‌کدام از راه‌های پیشنهادی در حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ شما موفق ظاهر نشد، می‌توانید به عنوان آخرین راه‌حل، سراغ بازنشانی کردن گوشی خود به تنظیمات کارخانه بروید. توجه داشته باشید که با این کار تمام داده‌های گوشی شما از جمله برنامه‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های دیگر پاک می‌شوند و همچنین تمام تنظیمات فعلی گوشی بازنشانی خواهد شد. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را حفظ کنید، باید گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از همه‌چیز نسخه‌ی پشتیبان و بکاپ تهیه کنید.

از آن‌جایی که به دلیل سیاه بودن صفحه‌ی گوشی خود نمی‌توانید به منوی تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید، باید از وب‌سایت Find My Device گوگل در دستگاه دیگری کمک بگیرید تا گوشی گلکسی سامسونگ خود را از راه دور بازنشانی نمایید. بعد از مراجعه به این وب‌سایت، از همان اکانت گوگلی که در گوشی خود وارد کرده بودید برای ورود به این سایت استفاده کنید. وقتی که وارد اکانت خود شدید، دستگاه موردنظر را از لیست انتخاب نمایید و از گزینه‌ی «Erase Device» برای پاک کردن تمامی محتوای موجود در گوشی استفاده نمایید.

7 راهکار برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ

در اکثر موارد، وقتی که با صفحه سیاه مرگ گوشی گلکسی سامسونگ مواجه می‌شوید، این اتفاق معمولاً به‌جای اینکه ریشه در مشکلات نرم‌افزاری داشته باشد، به مشکلات سخت‌افزاری مربوط است. بنابراین، حتی اگر بتوانید با نکات ذکرشده در بالا مشکل گوشی خود را برطرف کنید، احتمال تکرار این مشکل همچنان وجود دارد. به این خاطر، تهیه‌ی منظم نسخه‌ی پشتیبان از گوشی خود بسیار حائز اهمیت است و در صورت داشتن گارانتی، باید از آن استفاده کنید یا گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>