Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه با استفاده از گوشی اندرویدی، شنوایی خود را تقویت کنیم؟

چگونه با استفاده از گوشی اندرویدی، شنوایی خود را تقویت کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی اندرویدی شما دارای یک قابلیت ویژه به نام «Sound Amplifier» است که می‌تواند شنوایی افرادی که از مشکلات و ناتوانی‌های شنوایی رنج می‌برند را بهبود بخشد. این قابلیت حتی می‌تواند برای شنیدن بهتر در کلاس درس، گردهمایی‌ها، سمینارها یا هر جای دیگری که دقیق گوش دادن به سایر افراد سخت است نیز استفاده شود. خوشبختانه برای استفاده از این ویژگی گوشی‌های اندرویدی، نیاز به تجهیزات خاصی هم ندارید و تنها یک جفت ایرباد بلوتوث بی‌سیم کافی خواهد بود. با اِروتِک همراه باشید تا به توضیح نحوه‌ی استفاده از این راه ارزان برای تقویت شنوایی خودتان یا عزیزانتان بپردازیم.

نصب و راه‌اندازی Sound Amplifier

قبل از هر چیزی، نسخه‌ی اندروید گوشی هوشمند خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از اندروید ۸.۱ یا بالاتر استفاده می‌کنید. اگر سیستم‌عامل شما قدیمی‌تر از این نسخه است، اندروید گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. علاوه بر نسخه‌ی اندروید، باید به کیفیت و راحتی ایربادهای بلوتوثی خود نیز توجه داشته باشید، چرا که شنوایی شما به کیفیت آن‌ها بستگی دارد.

برای شروع باید ایربادهای خود را از طریق بلوتوث به گوشی اندرویدی خود وصل کنید. سپس برنامه رایگان کمپانی گوگل به نام «Sound Amplifier» را از پلی استور دانلود نمایید.

بعد از اینکه نصب این برنامه به پایان رسید، آن را باز کنید و بر روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید. حالا باید «Show icon in the app list» را در زیر بخش «General» انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود برنامه‌ی Sound Amplifier نیز مانند هر برنامه‌ی دیگری به‌آسانی در دسترس شما قرار بگیرد.

هنگامی که این برنامه در پس‌زمینه باز باشد، می‌توانید آیکون شبیه به گوش آن را در نوار اعلانات گوشی خود ببینید. انگشت خود را به سمت پایین صفحه بکشید تا با انتخاب «Dismiss» این اعلان را حذف نمایید یا با ضربه زدن بر روی «Resume»، برنامه‌ی Sound Amplifier را مجدداً باز کنید.

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ی Sound Amplifier جهت تقویت شنوایی

در صفحه‌ی اصلی این برنامه، ۳ گزینه را مشاهده خواهید کرد:

  1. Phone mic
  2. Phone media
  3. Off

برنامه‌ی Sound Amplifier به طور پیش‌فرض بر روی «Off» تنظیم شده است. دو گزینه‌ی دیگر، برای بهبود مکالمات و تقویت صدایی که از رسانه‌ها می‌شنوید کاربرد دارند. در ادامه به چگونگی استفاده از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه‌ی بهبود دادن مکالمات با برنامه‌ی Sound Amplifier

برنامه‌ی Sound Amplifier جهت اینکه شنیدن مکالمات را برای شما آسان‌تر کند، از میکروفون گوشی بهره می‌گیرد تا صدای افرادی که در نزدیکی شما هستند را افزایش دهد.

برای شروع، از وصل بودن ایربادهای بی‌سیم خود به گوشی اندرویدی اطمینان حاصل کنید و آن‌‎ها را در گوش خود قرار بدهید و بر روی «Phone mic» ضربه بزنید. با انجام این کار، صدای دریافت‌شده توسط میکروفون گوشی هوشمند شما تقویت می‌شود و می‌توانید وضوح صدا را با فعال یا غیرفعال کردن و دستکاری تنظیمات کاهش نویز و تقویت صدا، تنظیم کنید.

بعد از انجام تنظیمات لازم، بر روی «Conversation mode» ضربه بزنید تا دوربین گوشی خود را مشاهده کنید. برای آشنایی با نحوه‌ی استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان جهت افزایش صدای فرد یا افرادی که در مجاورت شما صحبت می‌کنند، به بخش «Set up» نگاه کنید. به طور خلاصه، فقط کافی است که دوربین جلویی گوشی هوشمند خود را به سمت صدای هر کسی که می‌خواهید تقویت کنید، بگیرید تا صدای آن فرد را تقویت‌شده و بهبودیافته بشنوید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه از نمایشگر گوشی اندرویدی اسکرین شات اسکرولی (طولانی) بگیریم؟

اگر حالت مکالمه با موفقیت کار کند، در این بخش شاهد تغییر «Set up» به «Active» خواهید بود. طبیعتاً اگر صدای فردی که دوربین گوشی را به سمتش گرفته‌اید واضح‌تر و بلندتر به گوش برسد، مشخص است که این حالت به‌خوبی برای شما مورداستفاده قرار گرفته است. مقادیر کاهش نویز و تقویت صدا را در صورت لزوم برای بهتر و راحت‌تر گوش دادن به مکالمات، کم یا زیاد کرده و تغییر دهید.

چگونه موسیقی و ویدیوها را با برنامه‌ی Sound Amplifier بهتر بشنویم؟

اگر شما یا عزیزانتان نمی‌توانید به‌خوبی ویدیو یا فایل صوتی خاصی را بشنوید تنها کافی است ویدیو یا فایل صوتی مدنظرتان را پخش کنید و در برنامه‌ی Sound Amplifier بر روی «Phone media» ضربه زده و به بخش «Boost» برسید. در این بخش، سطح «Boost quiet sounds» را طوری تنظیم کنید که توانایی شنیدن قسمت‌های ساکت‌تر ویدیو یا فایل صوتی خود را بهبود دهید. از طریق بخش «Boost high or low frequencies» نیز می‌توانید فرکانس‌های صوتی را تقویت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بالا بردن سطح «Boost» می‌تواند همزمان با تقویت صدا، سبب توخالی شدن آن نیز گردد.

از دستگاه اندرویدی اضافه‌ی خود برای تقویت شنوایی استفاده کنید

این برنامه‌ی تقویت‌کننده صدا تنها تا زمانی کار می‌کند که ایربادهای بلوتوث و گوشی اندرویدی شما در نزدیکی یکدیگر و فاصله‌ی حدود ۱۰ متری قرار داشته باشند. به همین خاطر، ایردبادها و دستگاه اندرویدی شما می‌توانند در فاصله‌ی نسبتاً قابل توجهی از یکدیگر قرار بگیرند و همچنان بدون اختلال و نوسان، در تقویت صداها موفق ظاهر شوند.

در صورتی که دارای یک گوشی اندرویدی قدیمی (با اندروید ۸.۱ یا بالاتر) هستید، قادر خواهید بود تا از آن به عنوان یک سیستم مخصوص تقویت‌کننده‌ی صدا استفاده کنید. چنین کاری، یک راه حل ساده و آسان را برای شنیدن بهتر در کلاس درس، گردهمایی‌ها، سمینارها یا هر جای دیگری که دقیق گوش دادن به سایر افراد سخت است، در مقابل شما قرار خواهد داد.

دستگاه اندرویدی اضافه‌ی خود را نزدیک فردی که در حال صحبت کردن است قرار دهید یا از شخص دیگری بخواهید که دستگاه شما را به آن فرد نزدیک کند. همان‌طور که اشاره شد، می‌توانید در فاصله‌ی حدود ۱۰ متری به‌راحتی شنوای سخنان فرد موردنظر باشید. تنها نکته‌ی منفی چنین اقدامی مربوط به این مسئله است که دیگر دسترسی نزدیکی به دستگاه خود ندارید و نمی‌توانید به‌صورت دستی تنظیمات آن را برای رسیدن به کیفیت بهتر دستکاری کنید.

بدون پرداخت هزینه‌های بیشتر، با دستگاه‌هایی که در حال حاضر دارید به تقویت شنوایی خود بپردازید

برنامه‌ی Sound Amplifier جایگزین سمعک نیست. اما اگر در محل زندگی خود به‌راحتی به سمعک دسترسی ندارید، از پس خریدش برنمی‌آیید، یا صرفاً ترجیح می‌دهید با وسایلی که از قبل در اختیار دارید کار کنید، برنامه‌ی تقویت‌کننده‌ی صدای گوگل به شما کمک می‌کند تا در مکالمات حضور داشته باشید و با دقت بیشتری به صحبت‌های بقیه گوش دهید یا بهتر از قبل به ویدیوها و فایل‌های صوتی توجه کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>