Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه حساسیت لمسی گوشی اندرویدی را تنظیم کنیم؟

چگونه حساسیت لمسی گوشی اندرویدی را تنظیم کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا شما نیز بعد از نصب محافظ و گلس جدید بر روی گوشی‌های اندرویدی خود، حساسیت لمسی (تاچ) کمتری را نسبت به قبل تجربه می‌کنید؟ یا شاید هم وقتی گوشی خود را در جیبتان گذاشته‌اید، به شکل اتفاقی شاهد لمس و فعال شدنش هستید! در هر صورت، نیازی به نگرانی نیست چرا که این مشکل را با تنظیم حساسیت لمسی گوشی اندرویدی خود می‌توانید به‌آسانی حل کنید. برای آشنایی با نحوه‌ی انجام این کار، با اِروتِک در ادامه‌ی این متن همراه باشید.

چگونه حساسیت لمسی گوشی اندرویدی خود را تغییر دهیم؟

حساسیت لمسی نمایشگر گوشی اندرویدی شما از طریق برنامه‌ی تنظیمات (Settings) اندروید قابل تنظیم است. بسته به مدل دستگاه شما و نسخه‌ی اندروید آن، مراحلی که باید طی کنید ممکن است کمی با مراحل زیر فرق کنند. برای تنظیم حساسیت لمسی نمایشگر گوشی خود این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و بر روی «Display» ضربه بزنید.
  2. به پایین صفحه رفته تا به گزینه‌ی «Touch sensitivity» برسید. اگر موفق به پیدا کردن این گزینه نشدید، بهتر است آن را در برنامه‌ی تنظیمات جست‌وجو کنید.
  3. اگر این گزینه غیرفعال است، فعالش کنید. شاید نیاز به ریستارت کردن گوشی باشد تا بتوانید تاثیر تغییرات را مشاهده نمایید.

همچنین می‌توانید حساسیت لمسی را با استفاده‌ی معمولی از گوشی خود و بررسی نحوه‌ی بازخورد لمس‌ها و ضربات و به چپ و راست کشیدن‌هایتان مورد آزمایش قرار دهید.

در صورتی که تنظیم حساسیت لمسی مشکل شما را حل نکرد، مواردی نظیر تمیز و خشک نگه‌داشتن نمایشگر گوشی، استفاده از محافظ و گلس نازک و تنظیم نرخ نوسازی (رفرش)، شاید در بهبود حساسیت لمسی گوشی اندرویدی شما موثر واقع شوند.

همچنین مطالعه کنید
دسترسی سریع به اپلیکیشن‌‌‌های موزیک و پادکست در گوشی سامسونگ + آموزش

برای تنظیم نرخ نوسازی بر روی دستگاه‌های سامسونگ، برنامه‌ی تنظیمات را باز کرده و به بخش «Display» و بعد «Motion smoothness» بروید. در این بخش می‌توانید از میان نرخ نوسازی «استاندارد» و «Adaptive» (یا High)، یکی را انتخاب کنید. حال نرخ نوسازی گوشی خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا این تغییرات ذخیره شده‌اند و تاثیری بر حساسیت لمسی گوشی شما گذاشته‌اند یا خیر.

به حساسیت لمسی مناسب گوشی اندرویدی خود دست پیدا کنید

تنظیم کردن حساسیت لمسی گوشی اندرویدی شما می‌تواند از موقعیت‌های اعصاب‌خردکنی مانند لمس اتفاقی یا اشتباه صفحه‌نمایش جلوگیری کند. با وجود اینکه افزایش حساسیت لمسی برای مواقعی که گلس و محافظ ضخیمی بر روی گوشی خود چسبانده باشید امری مفید و کاربردی محسوب می‌شود، اما با روشی جادویی نیز روبه‌رو نیستیم که به‌درد تمامی سناریوهای ممکن بخورد و مشکلات صفحه‌ی لمسی گوشی شما را حل کند!

به همین خاطر، اگر تنظیم حساسیت لمسی نیز مشکل صفحه‌‎ی لمسی گوشی هوشمندتان را حل نکرد، شاید بهتر باشد سراغ بررسی سایر دلایل احتمالی مانند باگ‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزار معیوب یا مشکلات مرتبط با صفحه‌نمایش و تداخلات آن بروید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>