گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West، واقعی‌تر از همیشه می‌شود

گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West، واقعی‌تر از همیشه می‌شود

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

این اولین بار نیست که با پستی از وبلاگ Horizon Forbidden West مواجه می‌شویم که از آخرین خبرهای سازنده این بازی یعنی Guerrilla Games اطلاعاتی را منتشر کرده است. کاراکتر Aloy در فصل جدید این بازی، نه‌تنها پویاتر و واقع‌بینانه‌تر شده، بلکه این بار در نقشه‌ای عظیم با ویژگی‌های پیشرفته به کاوش خواهد پرداخت. به‌گفته طراح اصلی جهانِ این بازی، یعنی اسپن سوگن، تیم توسعه‌دهنده امیدوار است که طرفداران این مجموعه “با دنیایی روبرو شوند که زنده‌تر و واقعی‌تر از همیشه احساس می‌شود” و با در نظر داشتن تاریخچه چشم‌گیر بازی‌های Guerrilla Games، احتمالاً چنین هدفی محقق خواهد شد.

در آخرین پست این وبلاگ اذعان شده که هدف از طراحی Sandbox بازی Horizon Forbidden West، تماماً برای حفظ اصالت بازی بوده است. این ویژگی در درجه اول، در هنجارهای فرهنگی قبایلی که Aloy ملاقات می‌کند، منعکس شده است. اسپن از دو قبیله نام برده و آداب و رسوم آنها را کنار هم قرار می‌دهد:

Oseram (اوسرام) یک قبیله اجتماعی و از لحاظ تاریخی پدرسالار است، بنابراین انیمیشن آنها بیشتر در ارتباط با ضربات شانه و پنجه (همان بزن قدش!) است. از سوی دیگر Utaru (اوتارو)ها آرام‌تر هستند، بنابراین اغلب اوقات با یکدیگر هم‌نشینی دارند و از خلق‌وخویی حساس‌تر برخوردار هستند.

این سطح از اصالت در شخصیت‌ها و رفتارشان، در گزینه‌های شخصی‌سازی بازی نیز مشهود است. Aloy می‌تواند سلاح‌های خود را در قسمت میزکار به‌روز کند (او حالا می‌تواند تا شش سلاح علاوه بر نیزه خود را حمل کند). مهم‌تر آن‌که استیو لومپکین، طراح ارشد این بیان کرده که هر گزینه‌ای در میان لباس‌های تجهیز شده، نشان‌دهنده دسترسی یک قبلیه به کالاهایی خاص است و در عین حال پاداش‌ها و جزاهایی را نیز ارائه می‌دهد. وی در ادامه می‌گوید:

 نوع پوشش، نشان‌دهنده یک سبک منحصر به‌فرد از همانند موادی است که یک قبیله به آن دسترسی دارد و می‌داند که چگونه از آن استفاده کند. شکارچیان متعلق به Nora، بیش‌تر به‌ نبردهای دامنه‌دار و شکار پنهانی علاقه دارند. Carja در استفاده از تله‌ها و تریپ-وایرها برتری دارد. Oseram‌های پرهیاهو نیز عاشق مبارزه از نزدیک با استفاده از چکش‌اند. Tenakth و Utaru نیز ترجیحات خاص خود را دارند و لباس‌هایی که Aloy می‌تواند از هر فرهنگ به‌دست آورد، تمامی این رویکردهای منحصربه‌فرد را برای مبارزه منعکس و پشتیبانی می‌کند.

جهان باز عنوان Horizon Forbidden West، بیش از همیشه واقعی‌تر می‌شود

همه چیز در جهان بازی Horizon Forbidden West به نوعی در خدمت اهداف روایی داستان قرار دارد. آنی کیتین، نویسنده ارشد می‌گوید:

وقتی در غرب ممنوعه هستید، امید ما این است که داستان در تمام جزئیات جهان منعکس شود. سیاحت Aloy او را به چند منطقه بسیار زیبا می‌برد و به او اجازه خواهد داد تا با چندین شخصیت جالب آشنا شود، با وسایل جدید و جذاب، معامله کرده و خود را برای چالش‌های پیش رو آماده کند.

گفتنی است بازی Horizon Forbidden West در تاریخ 18 فوریه (29 بهمن) برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

مطالعه کنید
برنامه PC Gaming Show، گیم پلی بازی The Invincible را منتشر کرد

منبع: Gameinformer

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب >>