Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه آمار استیم خود برای سال 2023 را ببینیم؟

چگونه آمار استیم خود برای سال 2023 را ببینیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استیم همانند سال‌های اخیر، امسال نیز به کاربران خود این امکان را داده تا ببینند چقدر در طول سال در این پلتفرم بازی کردند و وقت خود را چگونه گذرانند. برای آشنایی با نحوه‌ی مشاهده‌ی گزارش شخصی «Year in Review» استیم و اطلاع از آمار گیمینگ خود در سال ۲۰۲۳، با اِروتِک همراه باشید.

چند روز پیش بود که استیم در بلاگ خود خبر از در دسترس قرار گرفتن گزارش «Steam Year in Review» داد تا آمار بازی کردن، اچیومنت‌های شما و اطلاعات دیگر مربوط به بازی‌هایی که در طول سال از طریق پلتفرم استیم سال تجربه کرده‌اید را به اطلاع کاربران برساند.

در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز استیم چنین گزارشی را تحت عنوان «Steam Replay 2022» در اواخر ماه دسامبر منتشر کرد اما امسال شاهد تغییر نام این گزارش به «Steam Year in Review» هستیم. نکته‌ی جالب توجه‌ی دیگر نیز به تاریخ انتشار این گزارش برمی‌گردد که حدود دو هفته زودتر از گزارش سال قبل در دسترس کاربران قرار گرفت.

بعد از اینکه گزارش خود را مشاهده کنید، امکان به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها نیز برایتان فراهم شده و حتی می‌توانید آمار سال قبلی خود در استیم را با آمار جدید مقایسه کنید تا ببینید عادات گیمینگ شما در طول سال ۲۰۲۳ چقدر با سال قبل تفاوت پیدا کرده است.

نحوه‌ی دیدن آمار استیم برای سال ۲۰۲۳

نحوه‌ی دیدن آمار استیم برای سال ۲۰۲۳

در صورتی که برنامه‌ی استیم را بین ۱۹ دسامبر تا ۲۱ دسامبر امسال باز کرده باشید، بنر گزارش «Year in Review» را در بالای صفحه‌ی اصلی فروشگاه استیم می‌دیدید. با این حال، اگر هم‌اکنون کمی در این صفحه به پایین اسکرول کنید، بار دیگر بنر این گزارش را مشاهده خواهید کرد.

اما اگر این گزارش را در روزهای ابتدایی از دست داده‌اید و حالا نیز قادر به پیدا کردن آن در صفحه‌ی اصلی فروشگاه استیم نیستید، باید ایمیلی که با آن در استیم ثبت نام کرده‌اید را بررسی کنید، چرا که استیم گزارش سالانه‌ی خود را به کاربران اشتراک خبرنامه ایمیل می‌کند.

چگونه آمار‌ استیم‌ خود برای سال ۲۰۲۳ را ببینیم؟

لابه‌لای ایمیل‌های خود دنبال ایمیلی با عنوان «!Your Steam Year In Review 2023 is Here» بگردید که از طرف آدرس ایمیل «noreply@steampowered.com» برای شما ارسال شده است. بعد از اینکه این ایمیل را باز کردید، بر روی لینک «See Your Year in Review» کلیک کنید تا گزارش خود را در مرورگرتان ببینید.

در صورتی هم که ایمیلی از طرف استیم دریافت نکرده‌اید یا قادر به پیدا کردن این ایمیل نیستید، همچنان می‌توانید از طریق اعلان‌های اکانت استیم خود به این گزارش دسترسی داشته باشید. با حساب خود در برنامه‌ی استیم یا سایت رسمی آن بر روی آیکون زنگوله‌ای که کنار نام کاربری خود می‌بینید کلیک کنید و بعد «View All» را بزنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه سرعت را‌ه اندازی (بوت) ویندوز 11 را افزایش دهیم؟

چگونه آمار استیم خود برای سال ۲۰۲۳ را ببینیم؟

در میان اعلان‌های خود باید اعلان «!Your Year In Review Is Ready» را ببینید. تنها کافی است روی آن کلیک نمایید تا گزارش خود را مشاهده کنید.

هر آن‌چه که در آمار استیم خود در سال ۲۰۲۳ خواهید دید

گزارش استیم برای سال ۲۰۲۳ به شما برخی از آمارهای پایه‌ای و کلی را نشان می‌دهد. به‌طور مثال، می‌توانید ببینید در طول سال چند بازی مختلف انجام داده‌اید، چه اچیومنت‌های به‌دست آورده‌اید و بیشترین زمانی که پشت‌سرهم مشغول بازی کردن شدید چند ساعت بوده است. در این گزارش همچنین می‌توانید تمامی بازی‌های خود و زمانی که صرف بازی کردنشان کردید را ببینید.

هر آن‌چه که در آمار‌ استیم‌ خود در سال ۲۰۲۳ خواهید دید

علاوه‌بر این‌ها، گزارش استیم نوع بازی‌‎هایی که در طول سال تجربه کرده‌اید را نیز به اطلاعتان می‌رساند و مشارکت خود در جامعه‌ی کاربران استیم را هم خواهید دید. به‌عنوان مثال، این گزارش شامل آمار تعداد دوستانی که در سال ۲۰۲۳ به حساب خود اضافه کردید، اسکرین‌شات‌هایی که به اشتراک گذاشتید و پست‌های جدیدی که ارسال کردید می‌شود و همچنین می‌توانید نگاهی به نقدهایی که در طول سال ۲۰۲۲ در استیم انجام داده‌اید داشته باشید.

در صورتی هم که از حساب کاربری خود در پلتفرم‌های مختلفی نظیر ویندوز، مک‌اواس، کروم‌اواس (ChromeOS) و استیم دک استفاده کرده باشید، در این گزارش خواهید دید که ساعات گیمینگ شما تا چه میزان بین این پلتفرم‌ها تقسیم شده است.

در پایین این گزارش نیز دکمه‌ی به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی در دسترس قرار گرفته و وقتی بر روی آن کلیک کنید، سه تصویر می‌بینید که قابل دریافت برای به‌اشتراک‌‎گذاری در شبکه‌های اجتماعی هستند.

دکمه‌ی به‌اشتراک‌گذاری گزارش استیم‌ برای سال 2023

اگر هم نمی‌خواهید مستقیماً این گزارش را دریافت و به‌صورت جداگانه در حساب خود در شبکه‎های اجتماعی مختلف بارگذاری کنید، امکان به‌اشتراک‌گذاری مستقیم این گزارش برای فیس‌بوک، ایکس (توییتر سابق)، ردیت و در پروفایل و صفحه‌ی «Steam Friends Activity» خود در دسترس قرار گرفته و می‌توانید از آن طریق اقدام کنید. در کنار این موارد، دکمه‌ی دیگری نیز برای کپی کردن لینک گزارش شما ارائه شده تا آمار خود در سال ۲۰۲۳ را از طریق پیام دادن نیز به اشتراک بگذارید.

گزارش «Year in Review» استیم به کاربران اجازه داده تا ببینند به تجربه‌ی چه بازی‌هایی در سال ۲۰۲۳ مشغول بوده‌اند. با این داده‌ها، با نوع بازیکنی که هستید بیشتر آشنا می‌شوید و به لطف این آمار قادر خواهید بود تا در آینده عناوینی که مطابق سلیقه‌ی شما هستند را تجربه کنید. شاید هم با کمک این گزارش ببینید چه بازی‌هایی را از دست داده‌اید و تشویق شوید تا در سال ۲۰۲۴ سری به ژانرهای دیگر نیز بزنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>