جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی موتور هیبریدی رادارگریز رولز رویس برای پنهان‌سازی خودروهای زرهی

معرفی موتور هیبریدی رادارگریز رولز رویس برای پنهان‌سازی خودروهای زرهی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رولز رویس با هدف رادارگریزسازی خودروهای زرهی، در نمایشگاه تجاری دفاعی Eurosatory امسال از کانسپت (طرح مفهومی) یک موتور هیبریدی دیزلی جدید رونمایی کرده است که نه تنها تانک‌ها و خودروهای مشابه را کارآمدتر می‌کند، بلکه پنهان کردن آن‌ها را نیز آسان‌تر خواهد کرد.

ردیابی و شناسایی ادوات جنگی تنها به هواپیماها و زیردریایی‌های پیشرفته محدود نمی‌شود؛ این مفهوم برای نیروهای زمینی نیز اهمیت دارد. در دنیای امروزی که پر از ماهواره‌ها، پهپادها و حسگرهای فوق پیشرفته است، نیاز به روش‌های پیشرفته‌تری برای مخفی‌ماندن اهمیتی بسیار بالا دارد.

یک نمونه از این تلاش‌ها، موتور هیبریدی دیزلی است که توسط بخش سیستم‌های قدرت رولز رویس به عنوان بخشی از برنامه موتورهای mtu برای خودروهای نظامی و زمینی، توسعه داده شده است. این طرح مفهومی، یک موتور ۱۰ سیلندری سری ۱۹۹ mtu است که توسط نیروهای ناتو استفاده می‌شود و به گفته رولز رویس، پرفروش‌ترین موتور تانک در کلاس خودش است.

به گفته این شرکت، موتور هیبریدی تولیدی بیش از ۱۱۰۰ کیلووات (۱۴۷۵ اسب بخار) توان خروجی دارد و علاوه بر بهبود مسافت پیموده‌شده، به خودروهای زرهی جهت استفاده از سیستم‌های آینده از جمله تسلیحات نیازمند انرژی مانند لیزرها کمک می‌کند. این موتور به‌طور کامل یکپارچه شده تا فضای کمتری را در داخل خودرو اشغال کند و با بودجه‌های نظامی فشرده و نیاز به ناوگان‌های بزرگ‌تر زرهی سازگار باشد.

موتور هیبریدی ضدردیابی رولز-رویس برای پنهان‌سازی خودروهای زرهی

اما ویژگی برجسته موتور جدید این است که قابلیت مخفی‌سازی بسیار خوبی دارد. رولز رویس ادعا می‌کند که موتور هیبریدی با خاموش کردن موتور دیزلی و استفاده از باتری‌ها برای تأمین برق سیستم‌ها، به خودروهای زرهی کمک می‌کند تا در حالت استتار باقی بمانند. این امر باعث می‌شود خودرو بسیار بی‌صدا شده و علایم حرارتی آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد. این کار مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد که باعث بهبود شانس موفقیت در مأموریت‌ها می‌شود.

یکی دیگر از مزایای موتور جدید این است که در سرعت‌های پایین، خودرو را بی‌صداتر می‌کند، به‌ویژه زمانی که با صداخفه‌کن جدید سفارشی رولز رویس ترکیب می‌شود. علاوه بر این، در سرعت‌های بالا، استفاده از موتور الکتریکی به همراه دیزلی، شتاب خودرو را افزایش می‌دهد.

این نوآوری‌ها نشان‌دهنده گام‌هایی مهم در جهت بهبود عملکرد و قابلیت‌های پنهان‌کاری خودروهای زرهی نظامی است که می‌تواند در میادین جنگ معاصر بسیار حیاتی باشد.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *