Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی و جک در حال توسعه خودروهای الکتریکی سوپرلوکس هستند

هواوی و جک در حال توسعه خودروهای الکتریکی سوپرلوکس هستند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وقتی یکی از نوآورترین شرکت‌های فناوری جهان با یک بازیگر اصلی در صنعت خودروسازی شریک می‌شود، قطعاً باید انتظار اتومبیل‌هایی بسیار جذاب و مجلل مثل Aito MPV را داشت. هواوی و گروه خودروسازی جیانگ‌هوای (جک) در حال ساخت یک MPV فوق‌العاده لوکس هستند که انتظار می‌رود قیمت بالایی در حدود 130000 یورو داشته باشد.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر حوزه فناوری، این خودروی شیک ممکن است تا سه ماهه دوم سال 2024 به تولید انبوه برسد. جای تعجب نیست که این پلتفرم با سری P/Mate هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی مقایسه شده است چراکه هدف این خودرو نیز در اینجا جلب توجه کسانی است که قدر چیزهای ظریف زندگی را می‌دانند.

البته این فقط یک همکاری برای تولید یک خودروی لوکس نخواهد بود. این یک مشارکت استراتژیک بلندمدت است که در برنامه‌های خودرویی هواوی نقش اساسی دارد. Aito MPV می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش ارزش برند، برآورده کردن خواسته‌های کاربران متقاضی خودرهای لوکس و ایجاد نوآوری‌های تکنولوژیک عمل کند. به علاوه، فراموش نکنیم که این منبع درآمد قابل توجهی برای جک خواهد بود.

هواوی و جک در حال توسعه خودروهای الکتریکی سوپرلوکس هستند
خودری Aito M5

همانطور که کو اشاره می‌کند حتی اگر به این موضوع بدبینانه نگاه کنیم و فرض کنیم که Aito MPV تنها به 20 تا 30 درصد از فروش پیش‌بینی‌شده در سال 2024 برسد، همچنان منجر به افزایش درآمد قابل توجهی برای جک خواهد شد. بنابراین، این یک وضعیت برد-برد برای هر دو شرکت است.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود جک به لطف خط تولید موجود خود، شاهد رشد در سه ماهه سوم و نیمه دوم سال باشد. همچنین Nio، یکی از مشتریان اصلی جک قرار است محموله‌های خود را در نیمه دوم سال 2023 دو برابر کند، بنابراین همه چیز به سود این شرکت پیش می‌رود.

همچنین مطالعه کنید
اوپو قصد دارد سال آینده یک تبلت روانه بازار کند؛ کار بر روی گوشی‌های رول‌شدنی و تاشو، هنوز ادامه دارد

سایت پروژه هواوی و جک در پارک صنعتی JAC Xingang در شهر فیکسی هفی، بخشی از منطقه آنهوی واقع شده است. این مکان، جک را در یک دایره ترافیکی چهار ساعته در دلتای رودخانه یانگ تسه، یکی از کارآمدترین مراکز تولید چین قرار می‌دهد. به گفته کو، این مزیت منطقه‌ای یک مزیت رقابتی بلندمدت برای جک است و هزینه‌های حمل و نقل پایینی را برای قطعات این خودروی الکتریکی (EV) به دنبال خواهد داشت.

هواوی و جک در حال توسعه خودروهای الکتریکی سوپرلوکس هستند
خودری Aito M5

اما نکته جالب همکاری جک در شراکت خود با هواوی این است که جک فقط یک شریک بی‌صدا نیست که کارخانه‌ها و صلاحیت‌های تولیدی را ارائه می‌کند، همانطور که با Nio این کار را انجام داد و این برند مشتاق است از سیستم مهندسی و توسعه این تولیدکننده محصولات اندرویدی از توسعه وسایل نقلیه گرفته تا معماری الکتریکی و سیستم‌های اصلی بیاموزد، بنابراین قطعاً این یک همکاری انعطاف‌پذیر خواهد بود.

این پروژه با مجموع سرمایه گذاری حدود 2.6 میلیارد یوان (338 میلیون یورو) می‌تواند به خوبی بازی را برای صنعت خودروسازی چین تغییر دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می‌توانیم شاهد تولید مدل‌های مختلفی از سدان‌ها، SUVها، MPVها و کراس‌اور گرفته تا خودروهای اسپورت باشیم که ظرفیت تولید سالانه 300000 خودرو را دارند.

این همکاری جک-هواوی یک اقدام جسورانه و در عین حال حساب شده در بازار خودروهای الکتریکی سوپر لوکس است. اکنون، تنها چیزی که باقی مانده این است که منتظر بمانیم و ببینیم آیا این حرکت جسورانه نتیجه می‌دهد یا خیر.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>