Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پورشه با کانسپت Mission X به دنبال تولید انبوه سریع ترین خودروی الکتریکی در جهان است

پورشه با کانسپت Mission X به دنبال تولید انبوه سریع ترین خودروی الکتریکی در جهان است

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

خودروساز آلمانی پورشه برای ادای احترام به میراث 75 ساله خود، از کانسپت ابرخودروی الکتریکی Mission X رونمایی کرد که نشان دهنده مسیری است که این کمپانی می‌خواهد در سال‌های آینده در آن قدم بردارد. به گفته این شرکت، Mission X “چراغ راهی برای خودروهای اسپرت آینده” است. این برند از زمان عرضه پورشه 356 در 8 ژوئن 1948، به تولید خودروهای اسپرت پرداخته است.

این مدل جدید نیز قصد دارد میراث خودروهای به یاد ماندنی مانند 959، Carrera GT و 918 Spyder را ادامه داده و “محرکی حیاتی برای توسعه تکاملی کانسپت‌های خودرو آینده را فراهم کند.”

پورشه با کانسپت Mission X به دنبال تولید انبوه سریع ترین خودروی الکتریکی در جهان است

Mission X یک سوپرخودروی مفهومی دو سرنشینه است که بر اساس استانداردهای یک سوپرخودرو، نسبتا کوچک به شمار می‌رود و تنها 4.5 متر طول و 2 متر عرض دارد. در مقایسه با خودروهای Carrera GT و 918 Spyder، فاصله بین دو محور این خودرو 2.73 متر است. این خودروی مفهومی برای اهداف آیرودینامیکی دارای دو سایز مختلف چرخ است. چرخ‌های جلو 20 اینچی بوده و چرخ‌های عقب 21 اینچی هستند.

به تبعیت از خودروهای فرمول E که موتور آن‌ها در وسطشان است، پورشه باتری‌ها را پشت صندلی‌ها قرار داده. این چیدمان جرم خودرو را در وسط آن متمرکز می‌کند که برای چابکی عالی است.

کل بدنه Mission X را یک “اسکلت بیرونی” ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) تشکیل می‌دهد که به دلیل وزن سبکش به بالا نگه داشتن نسبت قدرت به وزن خودرو کمک می‌نماید. علاوه بر آن، پورشه به دنبال دستیابی به نیروی رو به پایین بسیار بیشتری نسبت به خودروی 911 GT3 RS است.

همچنین مطالعه کنید
ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط خودروی نِوِرا کمپانی ریماک (+ویدیو)

پورشه قصد دارد با معماری سیستم 900 ولتی خود، سرعت شارژ این خودرو را نسبت به پرچمدار کنونی‌اش یعنی Taycan Turbo S با نرخ شارژ شدن 350 کیلووات، تا دو برابر افزایش دهد.

پورشه 959 به عنوان یک پلتفرم تکنولوژی در سال 1985 معرفی شد. سرعت 317 کیلومتر بر ساعتی این سوپرخودروی اسپرت که به لطف موتور شش سیلندر تویین توربوی 443 اسب بخاری و بدنه‌ای که از نظر آیرودینامیکی بهبودیافته بود به‌دست آمد، رکورد جدیدی را برای یک خودرو که به تولید انبوه رسیده ثبت کرد. پورشه Carrera GT با موتور 10 سیلندر V شکل 603 اسب بخاری‌اش این روند را دنبال کرد و به عنوان یک الگو در بخش خودروهای اسپرت باقی ماند.

Mission X

با خودروی 918 Spyder، تکنولوژی هیبرید پورشه به اوج خیره کننده‌ای دست یافت. این خودروی دو سرنشینه با قدرت 652 کیلووات (874 اسب بخار) در سپتامبر 2013، سدِ هفت دقیقه‌ای مسیر 20.6 کیلومتری Nordschleife نوربرگ رینگ را شکست و در 6 دقیقه و 57 ثانیه در این پیست یک دور کامل زد. پورشه در تلاش است تا رکورد بهترین عملکرد الکتریکی یک خودرو در این پیست را حفظ کند.

پورشه در مورد اینکه آیا Mission X به تولید انبوه خواهد رسید اظهار نظری نکرده است اما با در نظر گرفتن اینکه کانسپت Mission E با عنوان تایکان به تولید انبوه رسید، امیدی برای علاقمندان به خودروهای اسپرت وجود دارد.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>