Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپیکن (Epicon)؛ یک مقصد گردشگری لوکس در دل بیابان!

اپیکن (Epicon)؛ یک مقصد گردشگری لوکس در دل بیابان!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدیران برنامه‌ی توسعه‌ی پیشتاز واقع در شمال غربی کشور عربستان سعودی تحت عنوان «نئوم» (NEOM)، طی یک بیانیه‌ی جدید، از پروژه‌ی “اپیکن (Epicon)” به عنوان تازه‌ترین هدف بلندبالای خود رونمایی کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این هدف جدید و آشنایی با مقصد گردشگری لوکس و جاه‌طلبانه‌ی اپیکن با اِروتِک همراه باشید.

اپیکن که قرار است در نزدیکی خلیج زیبای عقبه ساخته شود، قصد دارد به بازتعریف استانداردهای هتل‌داری و معماری بپردازد. اقدامی که در راستای اهداف جاه‌طلبانه‌ی نئوم قرار می‌گیرد و تعهد این پروژه به ساخت کلان‌شهرها را بازتاب می‌دهد.

این طرح هیجان‌انگیز شامل دو برج ۲۲۵ و ۲۷۵ متری می‌شود که قرار است به‌ترتیب یک هتل با ۴۱ اتاق فوق اختصاصی و ۱۴ سوئیت و آپارتمان انحصاری را در خود جای دهند. استراحتگاه اپیکن که اتفاقاً در همان نزدیکی نیز احداث خواهد شد، شامل ۱۲۰ اتاق و ۴۵ ویلای ساحلی است تا ترکیبی نامحسوس از آرامش و لذت زندگی ساحلی را با امکانات لوکس و درجه‎ی یک هتل‌ها و آپارتمان‌های نئوم ارائه دهد.

واحه و مکانی آینده نگرانه در راه است!

این برج‌ها که توسط استودیوی معماری ممتاز «۱۰ دیزاین» (10Design) طراحی شده‌اند، دارای طراحی زیبا، پیشرفته و آینده‌نگری هستند که با طبقاتی افقی‌ که استخرهای روباز و دیگر فضاهای مشترک و اجتماعی را در خود جای داده‌اند، به یکدیگر متصل شده‌اند. هدف از این طراحی خاص، افزایش جذابیت بصری این برج‌ها خواهد بود و هم‌زمان با این امر، نئوم قصد دارد ردپای اکولوژیک و ظرفیت زیستی خود در این بیابان وسیع را به حداقل برساند.

اپیکن با تمرکز بالا بر فراهم کردن راه فراری به آینده، می‌خواهد به لوکس‌ترین شکل پذیرای مهمان‌ها و ساکنان در کلوپ ساحلی اپیکن باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند در این مکان به استراحت پرداخته و از درمان‌های سلامتی سفارشی آسیایی لذت ببرند، محیط طبیعی پیرامون آن را کاوش نمایند یا در ورزش‌های آبی مختلف شرکت کنند.

به عبارت دیگر، این استراحتگاه به دنبال برآورده کردن نیازهای مختلف بازدیدکنندگانش است و قصد دارد به کمک نوآوری‌های پیشرفته و خدمات باکیفیت و در سطح جهانی، خود را به عنوان معیاری برای زندگی نمادین و اختصاصی معرفی کند.

همچنین مطالعه کنید
قصر زیبای ایت بن‌ حدو، لوکیشن فیلمبرداری فیلم‌های برتر سینما

اپیکن و اهداف گسترده‌تر

سرمایه‌گذاری و اقدام جدید نئوم هم‌زمان با معرفی رسمی لِیجا (Leyja)، مقصد گردشگری پایدار این پروژه در یک دره‌ی طبیعی، انجام شده است. از هر دو پروژه اپیکن و لیجا انتظار می‌رود که به اهداف بزرگ‌تر نئوم و کشور عربستان سعودی جهت افزایش دامنه‌ی اکوتوریسم و گردشگری این منطقه کمک کنند و با انبوهی از تجربیات و فعالیت‌های استثنایی موفق به غنی‌تر کردن آن شوند.

عربستان سعودی اخیراً در توسعه‌ی پروژه‌های بزرگ آینده‌نگر در جهان پیشرو بوده است که از مهم‌ترین پروژه‌های جدید این کشور می‌توان به مواردی نظیر احداث کانال مصنوعی ۱۱ کیلومتری و شهر خطی ۱۷۰ کیلومتری لاین (LINE) اشاره داشت.

علی‌رغم ماهیت جاه‌طلبانه و آینده‌نگرانه‌ی طرح‌های مختلف نئوم، این پروژه در زمینه‌های مرتبط با حقوق بشر با انتقادهایی مواجه شده است. در پس‌زمینه‌ی این دستاوردها و توسعه‌های پیشگامانه، گزارش‌هایی درباره‌ی اخراج اجباری افراد و صادر شدن حکم‌های اعدام به گوش می‌رسد که تصویر مثبت این پروژه را بسیار خدشه‌دار کرده است.

هم‌زمان با پیشروی طرح‌های مختلف نئوم که شامل شهر خطی لاین و شهر شناور اکساگون (Oxagon) است، سایه‌ی پررنگ نگرانی‌های مرتبط با نقض حقوق بشر نیز بر روی این شگفتی‌های معماری و روایت اتوپیایی‌ و آرمان‌شهری که قصد ترسیمش را دارند، حس می‌شود.

عربستان سعودی همچنان با پروژه‌های جاه‌طلبانه‌اش و میزبانی از رویدادهای ورزشی مختلف مانند مسابقات فوتبال و مسابقات فرمول ۱، توجه‌ی گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند، اقدامی که منتقدان آن را «شستشوی ورزشی» نامیده‌اند.

اپیکن وعده می‌دهد که یک تجربه‌ی اختصاصی غوطه‌ور و زندگی‌بخش باشد و تعهد نئوم در مسیر جلو بردن مرزهای نوآوری را بار دیگر نشان دهد. با آغاز چنین پروژه‌های بزرگ و استثنایی در خلیج عقبه، تنها زمان تاثیر واقعی اپیکن بر چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌ی نئوم برای آینده را آشکار خواهد کرد.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>