Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دهکده عمودی سرسبزی که ساکنین آن در میان درختان زندگی می‌کنند!

این دهکده عمودی سرسبز به ساکنان این امکان را می دهد که در میان درختان زندگی کنند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کار بر روی یک ساختمان چندطبقه و مرتفع جدید در نزدیکی شهر پاریس فرانسه آغاز شده است و این پروژه توسط کمپانی شاخص هلندی «MVRDV» طراحی می‌شود. ساختمان جدید که «La Serre» نام گرفته، با نمای شبکه‌ی فلزی خود میزبان صدها درخت و گیاه خواهد بود، موضوعی که به ساکنین این ساختمان اجازه می‌دهد تا از بالکن یا تراس پر از فضای سبز خود لذت ببرند.

ساختمان «La Serre» (که به فارسی «گل‌خانه» ترجمه می‌شود) با همکاری الیس ترایکان (Alice Tricon) در مقام معمار منظره و همچنین کمپانی OGIC در حال ساخت است و شامل ۱۸ طبقه خواهد شد. علاوه بر این، در این ساختمان در نهایت ۱۹۰ آپارتمان وجود خواهد داشت که ۳۰ درصد از آن‌ها به شکل مسکن اجتماعی طراحی می‌شوند و شاهد فضای مخصوص خرده‌فروشی‌ها در طبقه‌ی همکف نیز خواهیم بود.

دهکده عمودی سرسبزی که ساکنین آن در میان درختان زندگی می‌کنند!

ایده‌ی اصلی سازندگان این ساختمان، احداث یک «دهکده‌ی عمودی» با چندین منطقه‌‎ی مشترک برای ملاقات و معاشرت ساکنان در کنار بالکن خصوصی و فضای تراس بوده است.

این ساختمان چندطبقه دارای ۳ هزار متر مربع فضای بیرونی خواهد بود. در مجموع قرار است ۳۹۰ درخت در این ساختمان کاشته شوند که ۳۳۸ تا از آن‌ها در نمای بیرونی به کار خواهد رفت و سایر درختان در اطراف ساختمان مشاهده خواهند شد. در کنار درخت‌ها، این ساختمان میزبان ۱۵۰ گونه‌ی گیاهی مختلف نیز خواهد بود که هرکدام با توجه به ارتفاعشان در ساختمان و قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد با دقت انتخاب شده‌اند. ضمناً، کمپانی «MVRDV» با بوم‌شناسان برای نصب جعبه‌های مخصوص گونه‌های محلی پرندگان و خفاشان همکاری کرده است. ساختمان «La Serre» احتمالاً از فاضلاب بازیافتی برای آبیاری استفاده خواهد کرد اما این موضوع همچنان به شکل رسمی تایید نشده و هنوز اطلاع دقیقی در مورد آن نداریم.

همچنین مطالعه کنید
قصر زیبای ایت بن‌ حدو، لوکیشن فیلمبرداری فیلم‌های برتر سینما

این دهکده عمودی سرسبز به ساکنان این امکان را می دهد که در میان درختان زندگی کنند!

کمپانی هلندی «MVRDV» درباره‌ی این ساختمان جدید گفت:

«نمای باز و پرانرژی ساختمان «La Serre» نه تنها تنوع زیستی آن را افزایش می‌دهد، که باعث ایجاد ارتباط و پیوندی میان ساکنان و شهر نیز می‌شود و پایداری اجتماعی را تقویت می‌کند. بیش از ۲۵ درصد از مساحت مسکونی ساختمان به تراس‌ها و بالکن‌ها اختصاص پیدا کرده است که به طور متوسط ۱۵ متر مربع فضای بیرونی برای هر ساکن فراهم می‌کنند.»

«به مناطق سرسبز، چه در ناحیه‌های مشترک و چه در بالکن‌های خصوصی، توسط یک باغبان مخصوص رسیدگی خواهد شد تا از نگه‌داری خوب [آن‌ها] اطمینان حاصل شود. پله‌ها و پل‌ها تمامی فضاهای مشترک، از سالن اصلی در طبقه‌ی همکف و پنجره‌ی شهری در قلب این سازه گرفته تا باغ مشترک موجود در پشت بام، را به هم وصل می‌کنند و به ساکنان نمای پانورامایی (Panorama) از شهر می‌دهند.»

این دهکده عمودی سرسبز به ساکنان این امکان را می دهد که در میان درختان زندگی کنند!

اولین درخت ساختمان «La Serre» به طور تشریفاتی در طی یک مراسم قابل توجه کاشته شد و انتظار می‌رود که این پروژه تا سال ۲۰۲۶ میلادی تکمیل شود. چنین پروژه‌ای برای کمپانی «MVRDV» چندهفته‌ی شلوغ و پرمشغله را ادامه خواهد داد که پیش از این با پایان دادن به احداث هرم تیرانا (Tirana) و تیفانی (Tiffany)، همراه با نمایش یک همکاری آینده میان این کمپانی و شرکت کانادایی «Diamond Schmitt» و یک فرودگاه سپری شده بود.

منبع: NewAtlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>