Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

غلبه هواوی بر چالش‌ها و تحریمات اعمال‌شده؛ 2023، سال هواوی بود!

غلبه هواوی بر چالش‌ها و تحریمات اعمال‌شده؛ 2023، سال هواوی بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی هواوی به‌تازگی گزارشات مالی خود در سال 2023 میلادی را منتشر کرده است. با استناد به نتایج قابل قبول ارائه‌شده در این گزارشات، به نظر می‌رسد این کمپانی در مواجهه با چالش‌های سخت سال 2023 اعم از “تحریم‌های اعمال‌شده از سمت ایالات متحده آمریکا” و “بازار پرنوسان” انعطاف‌پذیری بسیار بالایی را به نمایش گذاشته و توانسته است درآمد خود را نزدیک به 10 درصد افزایش دهد و به 704.2 میلیارد یوانی (معادل 97.4 میلیارد دلار) برساند.

طبق این گزارش، درصد قابل‌توجهی از این افزایش درآمد به بخش “تجارت لوازم مصرفی” و فروش گسترده گوشی‌های هوشمند فایوجی هواوی، خصوصاً سری هواوی میت 60، اختصاص داشته و این استقبال گسترده افزایش 17.3 درصدی (نسبت به سال 2022 میلادی) را رقم زده است.

غلبه هواوی بر چالش‌ها و تحریمات اعمال‌شده؛ 2023، سال هواوی بود!
هواوی میت 60 پرو

این در حالی است که هواوی از سال 2019 میلادی با محدودیت‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند و به فناوری‌ها و بسترهای نرم‌افزاری به‌روز و پیشرفته دسترسی ندارد! با این حال، با توجه به افزایش 144.5 درصدی سود خالص 87 میلیارد یوانی (معادل 12 میلیارد دلار) که با استناد به مدارک ارائه‌شده بخش اعظمی از آن به فروش گسترده گوشی‌های برند آنر اختصاص دارد، توانایی این کمپانی در غلبه بر این موانع قابل ستایش است.

همچنین مطالعه کنید
گوگل در حال کار بر روی تشخیص خودکار تگ هوشمند (smart tag) برای اندروید است

علاوه بر لوازم مصرفی، سایر بخش‌های تجاری هواوی نیز نقش حائز اهمیتی را در افزایش رشد درآمد سالانه این کمپانی از خود ایفاء کرده‌اند. بخش “کسب و کارهای مبتنی بر رایانش ابری” نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجه 22 درصدی را تجربه کرده و درآمدی 55.3 میلیارد یوانی (معادل 7.7 میلیارد دلار) را برای هواوی رقم زده است. علاوه بر این، رشد سالانه 128.1 درصدی بخش “تجارت نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمند” تصویری از قدرت هواوی در صنایع نوظهور را ترسیم می‌کند.

غلبه هواوی بر چالش‌ها و تحریمات اعمال‌شده؛ 2023، سال هواوی بود!

کن هو (رئیس فعلی کمپانی هواوی) در پاسخ به دستاوردهای مالی این کمپانی بر انعطاف‌پذیری و توانایی این شرکت برای عبور از چالش‌ها تاکید کرد. هو اظهار کرد:

علی‌رغم وجود مشکلات فعلی، هواوی همچنان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های “تحقیق” و “نوآوری” متعهد است و 23.4 درصد از درآمد سالانه خود را به این بخش اختصاص خواهد داد.

در نهایت، با توجه به عملکرد فوق‌العاده هواوی در سال 2023 میلادی، بی‌راه نیست اگر این کمپانی را به عنوان یکی از رهبران موفق در فناوری در سراسر جهان به شمار بیاوریم.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>