Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 14 بتا 4 به اشتراک گذاری و Glancing‌ سهولت می‌بخشد

اندروید 14 بتا 4 به اشتراک گذاری و Glancing‌ سهولت می‌بخشد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر، گوگل در حال آزمایش اندروید 14 می‌باشد و با در اختیار قرار دادن نسخه‌های بتا این ورژن به توسعه‌دهندگان (Developers)، در صدد آن است تا تمامی ویژگی‌های این نسخه، در معرض آزمایش قرار گیرند.

در میان تمامی ویژگی‌های تغییریافته در اندروید 14 بتا 4، تغییرات قابل‌توجهی در برگه اشتراک‌گذاری (Sharing Sheet) مشاهده می‌شود. برگه اشتراک‌گذاری همان منویی است که هنگام فشار دادن دکمه اشتراک‌گذاری یک فایل (رسانه یا ..) مشاهده می‌کنید. این برگه اشتراک‌گذاری جدید، فرآیند به اشتراک گذاشتن هر فایلی از یک دستگاه به دستگاه یا برنامه دیگری را سهولت می‌بخشد.

علاوه بر این، در این نسخه، ویجت Glancing (مشاهده در یک نگاه) ارتقاء داده شده است؛ به صورتی که شما می‌توانید تا با یک نگاه کوتاه به صفحه گوشی خود، به آسانی و به سرعت، از تازه‌ترین به‌روز‌رسانی‌های صورت‌گرفته درباره اطلاعات مهمی که به آنان نیاز دارید، آگاه شوید.

آیا اندروید 14 بتا 4 اشتراک‌گذاری و Glancing‌ را سهولت می‌بخشد؟

جزئیات بیشتر در رابطه با برگه اشتراک‌گذاری جدید در اندروید 14 بتا

در اندروید 14 بتا 3 و آخرین نسخه آن (یعنی بتا 4)، قابلیت اشتراک‌گذاری توسط گوگل تنظیم شده است. اگر از اندروید 13 استفاده می‌کنید، با فشار دادن دکمه “اشتراک‌گذاری” روی یک فایل، چهار گزینه مرتبط با به اشتراک‌گذاری را مشاهده خواهید کرد. اما در اندروید 14 بتا 3، گوگل، گزینه پنجمی را نیز معرفی کرده است.

در هنگام فرآیند اشتراک‌گذاری از روی دستگاه، این گزینه جدید در اندروید 14 بتا 3، انعطاف‌پذیری بیشتری را از خود نشان می‌دهد. با این وجود، گوگل در اندروید 14 بتا 4، برگه اشتراک‌گذاری را مجدداً ارتقاء داده است. در این نسخه ارتقاءیافته، سیستم‌عامل عملکرد خود را در هر یک از گزینه‌های اشتراک‌گذاری، به کاربر توضیح خواهد داد. ارائه این توضیحات، می‌تواند تا هرگونه سردرگمی را که ممکن است در هنگام به اشتراک گذاشتن به وجود آید؛ محدود سازد و از بین ببرد.

آیا اندروید 14 بتا 4 اشتراک‌گذاری و Glancing‌ را سهولت می‌بخشد؟

به عنوان مثال، در شرایطی که بخواهید یک URL را از صفحه مرورگر وب کپی کرده و آن را به اشتراک بگذارید؛ اندروید 14 بتا 4 به شما اعلام می‌کند که در شرف به اشتراک‌گذاری لینک یک پیوند هستید و پیش‌نمایشی از آن پیوند را به شما نشان خواهد داد. اگرچه، ممکن است که این پیشرفت‌ها کمی کوچک به نظر برسند، اما مطمئناً در بهبود سرعت، سهولت و از همه مهم‌تر، راحتی فرآیند اشتراک‌گذاری، تاثیری چشمگیر از خود بر جای خواهند گذاشت.

جزئیات بیشتر در خصوص ویجت جدید Glancing

در حال حاضر مالکان گوشی‌های پیکسل گوگل از ویژگی منحصر به پیکسل، تحت عنوان Glancing یا “در یک نگاه” بهره می‌برند.این ویجت اختصاصی مربوط به قفل صفحه می‌باشد و قادر است تا دسترسی سریع به اطلاعات مختلفی نظیر: “جزئیات مربوط به پست یا تحویل بسته، شرایط آب و هوایی محل، رویداد‌های مهمی که به زودی قرار است اتفاق بیفتند (مانند جشن تولد دوستان، قرار‌های کاری و ..)، زنگ خوردن آیفون محل کار یا خانه و سایر معیار‌های مهمی که می‌توانند توسط کاربر تنظیم شوند” را تنها در یک نگاه، به صاحبان خود ارائه دهد.

همچنین مطالعه کنید
حفره ناچ نسل‌های بعدی آیفون چه تغییری خواهد کرد؟

در اندروید 13، صفحه اصلی ویجت در یک نگاه، زمانی صفحات قابل کشیدن را ارائه می‌دهد که تنها یک هشدار در آن وجود داشته باشد. وقتی بیش از یک هشدار در ویجت وجود دارد، این کار باعث می‌شود که کاربران نتوانند صفحه‌ها را به پایین بکشند. این مشکل در اندروید 14 بر طرف شده است و به همین سبب، دیگر نیاز نیست تا برای بررسی هشدار‌های تنظیم شده روی این ویجت، قفل گوشی خود را باز کنید. لازم به ذکر است که این ویژگی اندروید 14 می‌تواند تجربه بهتری از گوگل پیکسل را برای کاربران این دستگاه، فراهم سازد.

با توجه به اینکه این ویژگی در نسخه بتا اندروید 14 بسیار روان کار می‌کند؛ احتمالاً گوگل این ویژگی را با اصلاحات بیشتری، در نسخه نهایی اضافه خواهد کرد.

آیا اندروید 14 بتا 4 اشتراک‌گذاری و Glancing‌ را سهولت می‌بخشد؟

چگونه اندروید 14 بتا 4 را دریافت کنیم؟

قابلیت “Swipeable At a Glance ” تنها در اندروید 14 بتا 4 موجود است و این مسئله به این معناست که این قابلیت در اندروید 14 بتا 3 یا آخرین نسخه از اندروید 13، در دسترس نمی‌باشد. اگر از نصب ورژن بتا 4 اطلاعی ندارید؛ لازم است که اعلام کنیم که آخرین نسخه‌های بتا اندروید تنها روی دستگاه‌های پیکسل گوگل قابل دستیابی می‌باشند.

در صورتی که از گوگل پیکسل استفاده می‌کنید؛ برای فعال‌سازی این قابلیت، کافی است تا به صفحه Android Beta for Pixel مراجعه کنید و از پشتیبانی این نسخه روی دستگاه خود، مطلع شوید. در صورت پشتیبانی این ورژن روی دستگاه خود، می‌توانید درخواست ارتقاء دستگاه به اندروید 14 را بدهید و پس از آن از دستور‌العمل‌های مطرح شده پیروی نمایید. ضمناً، توجه داشته باشید تا پیش از ارتقاء به این نسخه، دستگاه بیشتر از 10 درصد شارژ داشته باشد؛ در غیر این صورت، در حین نصب این نسخه ممکن است دستگاه شما خاموش و نصب اندروید 14 بتا مختل شود.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>